• Canama

Foglossning vecka 28, kan det bli bättre?

Jag hade inte samma sorts foglossning men blev OERHÖRT hjälpt att massage faktiskt (professionell). Kanske kan va värt att testa? Jag var väldigt spänd i musklerna runt bäckenet. Antagligen började de med lite foglossning som gjorde att jag började felbelasta för att undvika smärtan, vilket ledde till spända muskler som förvärrade foglossningen. Som sagt, blev som natt och dag efter massage. Fick dock gå rätt ofta för att underhålla det hela.. Men de va helt klart värt de.

• Canama
    Tazzme skrev 2020-01-28 08:42:45 följande:

Usch så jobbigt :/ Jo, har nog inte ens nära på såna problem. Hoppas jag klarar mej undan det! Men inte verkar det nödvändigtvis bli bättre här heller. Har inte hunnti vara på jobbet i mer än en timme och mräker redan hur det börjar skära till mellan benen. Måste väl försöka hitta på nåt så att jag kan stiga upp och röra på mig liteförsiktigt en gång i kvarten eller nåt. Men då är jag ju också rädd att jag får sammandragningar av att inte vila tillräckligt. Får bli nån slags snigelpromenad :D

Trodde jag hade klarat mig undan sammandragningarna, då de slutade till helgen (hade ganska mycket på fredag kväll efter stressig dag på jobbet). Men se, de kom nog tillbaka igår kväll! Dock inte alls lika mycket som på fredagen. Verkar nog vara så att har jag jobbat, så måste jag ligga på soffa/i sängen resten av dagen för att inte orsaka nåt strul. Roligt... :/

Det låter ju jättebra! Vet du om det var någon slags speciellt massage? Det är väl inte alla massörer som masserar gravida, har jag förstått. Hade du fått en rekommendation, eller kanske till och med en remiss? Tänkte hur jag skulle kunna hitta sån massage här i egna hemtrakter.

Jag googlade en bara som hade gravidmassage. Hon var väldigt utbildad och kunnig så de kändes tryggt! Hon hade en bänk med hål för magen också så de gick bra att ligga på mage medans hon knådade på. Mot slutet av graviditeten gick jag inte på massage mera eftersom jag hade problem med reflux.

Från vårdens sida ville de skicka mig på akupunktur (utfört av en BM). Men jag var inte så jättesugen att få massa nålar i mig...
Svar på tråden Foglossning vecka 28, kan det bli bättre?