• Anonym (Mio)

    Man som drar sig undan

    Problemet är gammalt ( och delas av många ) men min sexlust har varit som
    bortblåst senaste åren. Trodde det skulle bli bättre när vår yngsta blivit äldre
    och man får sova på nätterna och man kan leva ett "normalt liv" men tyvärr så
    har inte det sexuellt kommit tillbaka. Trist och tragiskt men det går bara inte att
    tvinga fram något. 

    I sommras under semestern hade min man verkligen ansträngt sig för att vi
    skulle få en bra sommar. Vi var själva en vecka i Grekland och hade även
    bra veckor i övrigt med mycket middagar hos kompisar och även lugna stunder.
    Jag vet att han var väldigt ledsen efter sommaren att vi inte kommit varandra närmare trots att vi haft så många möjligheter och fina 5 veckor.

    I augusti hade vi ett väldigt jobbigt samtal där han berättade att ha mådde väldigt dåligt psykiskt och han träffade sin pappa flera gånger för  "samtal"
    Han och pappan står varandra väldigt nära.

    Efter detta så har det hänt en del saker;  I början så berättade han att han skulle
    börja med tennisen igen ( han slutade när barnen kom ) så han började spela
    på tisdagkvällar. Sen blev det ofta en öl efter jobbet. Sen skaffade han sig gymkort
    och tränar 1-2 ggr i vecka. I december var han på säkert 4-5 julfester, han brukar bara gå på sitt eget jobbs fest och tacka nej till leverantörer och sånt.
    Under jul & mellandagarna var han väldigt undvikande mot mej typ kall.
    Inte en anda gång sedan i augusti har han försökt få till någon sexuellt, tidigare
    var det varje vecka försök till något.

    Det är helt klart att han är på väg bort från mej och det gör så ont.
    Jag vet inte vad jag skall ta mej till.  Jag fattar att han ser bra ut för andra och att
    han inte skulle ha några problem att träffa någon ny snabbt.

    Är övertygad om att han inte har varit otrogen eller planerar, Han är inte sån.
    Alldeles  för stolt för att göra något " snedsteg" som han säger.

    Jag stod på apoteket förra veckan och höll en tub med glidmedel i handen och tänkte att  NU, ikväll skall jag bara göra det. Vi skall ha sex. Att han inte skall märka att det är glidmedel utan att jag var våt och villig.
    Det kändes bara så tragiskt att jag började gråta. Att jag skall behöva spela
    teater och låtsas något som inte existerar.  Men vad är alternativen ?

  • Svar på tråden Man som drar sig undan
  • Ascendere
    KlantSmurfen skrev 2020-01-28 16:03:48 följande:
    Du har fortfarande inte svarat på om "kvinnor tappar lusten till sex med en man de redan har barn med" är din egna slutsats eller om det finns någon forskning som stödjer det. Finns det forskning som säger det hade det ju kunnat varit något intressant men jag tycker att det verkar som att du pusslar ihop evolutionspsykologisk teori som stöd till din slutsats.
    Jaha nu förstår jag hur du menar. 
    Nu ska jag  ge mig iväg ut och se om jag kan attrahera några honor istället, lycka till! 
  • Anonym (Abc)

    Testa att sluta med alla preventivmedel, de om något dödar ju sexlusten. Kör med pessar, kondom, femcap eller sterilisering. Sedan jag steriliserade mig är jag ständigt kåt (vill typ ha sex i princip varje dag) innan var jag lite sisådär (ville ha sex men två veckor utan var inga problem) och förstod aldrig ens att det var preventivmedlen som spökade.

    Och sedan, vad gör du för att få tillbaka lusten? För kvinnor (i alla fall mig) är det ju ofta så att man vänjer sig att vara utan. Ju mindre sex jag har oavsett orsak desto mindre sugen blir jag, och tvärtom att mer sex eller onanerande gör mig mer sugen. Porrsurfa (själv eller med din partner, själv föredrar jag att göra det ensam) hitta din grej. Noveller, filmer, bdsm eller vanilj. Utforska och se vad du tänder på i fantasin (och man kan ju tända på att läsa saker som man inte alls vill testa, det är helt ok).

  • Anonym (Mio)
    KlantSmurfen skrev 2020-01-28 12:37:26 följande:
    Är det ett krav från hans sida eller är det så du upplever det?
    Kan det funka bättre om ni börjar med att bestämma att ni inte ska ha sex och bara jobba på närhet tills den biten fungerar?
    Jag frågade min man det i kväll och han blev tyst länge.
    tillslut sa han att det var som att få en bit princesstårta på sin födelsedag men
    man fick bara titta på den, lukta på den och känna på den men
    inte smaka eller äta upp den.
    Det är bara jobbigt att ha en prinsesstårta i kylen och veta att man aldrig får ta
    en bit. Som att försöka sluta röka men ändå ha cigg hemma och framme.
    jag blev så ledsen att höra hans liknelser men ändå glad att han fortfarande åtrår mej trots mina brister. 
  • KlantSmurfen
    Anonym (Mio) skrev 2020-01-28 20:24:58 följande: #23
    KlantSmurfen skrev 2020-01-28 12:37:26 följande:
    Är det ett krav från hans sida eller är det så du upplever det?
    Kan det funka bättre om ni börjar med att bestämma att ni inte ska ha sex och bara jobba på närhet tills den biten fungerar?
    Jag frågade min man det i kväll och han blev tyst länge.
    tillslut sa han att det var som att få en bit princesstårta på sin födelsedag men
    man fick bara titta på den, lukta på den och känna på den men
    inte smaka eller äta upp den.
    Det är bara jobbigt att ha en prinsesstårta i kylen och veta att man aldrig får ta
    en bit. Som att försöka sluta röka men ändå ha cigg hemma och framme.
    jag blev så ledsen att höra hans liknelser men ändå glad att han fortfarande åtrår mej trots mina brister. 
    det är en ganska korkad jämförelse
    Sätt fart på lusten - så funkar hjärnan när vi blir kåta | Forskning & Framsteg

    Tillsammans med Leigh Norén får patienten undersöka vad som bromsar kåtheten. Övningarna går bland annat ut på att lära sig hantera negativa tankar och känslor samt att vara närvarande i nuet. Ett klassiskt sexologiskt inslag är sexförbud för att minska pressen. Det kan handla om att inte ha sex över huvud taget under en period eller att ta bort vissa bitar ? penetrationssex är till exempel en vanlig källa till stress. Nästa steg är att utforska sin egen sexualitet. Många av Leigh Noréns patienter, särskilt kvinnor, vet inte ens vad de tycker om.

    fof.se/tidning/2018/9/artikel/satt-fart-pa-lusten-sa-funkar-hjarnan-nar-vi-blir-kata
  • Anonym (Hejdå)

    Exakt denna situation är jag i.

    Samma problem, skulle kunna vara min bättre hälft som startat tråden.

    Problematiken är den totala förnedringen, skammen, känslan av att vara oälskad, känslan av att ständigt bli avisad, känna sig totalt värdelös som man. Jag fattar fullt ut att han väljer att hitta på annat då han antagligen som jag har försökt alla tänkbara medel med att få fyr på brasan ingen med den lilla glöd som finns kvar.

    Grejen är den att vi män vill inte ha något medlidande sex vi vill bli älskade och tagna med stormen precis lika mycket som er kvinnor.

    Att ställa upp på sex när den andra är kåt är en helt annan sak när man har en normalt fungerande relation, men i ert skede liksom mitt så känner jag mig som man bara smutsig.

    Som många har skrivit så rekommenderar jag starkt att du tar tag i detta med att få hjälp! Både för din och din mans skulle.

    Jag önskar så grymt mycket att min fru kunde göra det för att leva livet med vetskapen att det blir bara sämre å sämre kommer leda till separation och jag personligen är nära den gränsen.

    Att slippa känna sig avvisad, att någon tänder på än, efterlängtad på alla plan, slippa pressen och oron som följer med den, eller att hålla upp skenet att allt är bra fast att man mår skit!

    Det är så de ska vara i en relation.

  • Anonym (Klassiskt)

    Åh, detta är ett klassiskt dilemma. Vad som verkligen får kvinnor att tappa sexlusten är det nog få som vet. Jag antar att det är biologiskt i många fall. Hormoner som ställer till det.

    Jag har varit i precis samma sits som din man, TS. Det är fruktansvärt och några före mig har så bra beskrivit hur man känner sig.

    I det samhälle med de värderingar och normer vi har så kommer den här typen av problem alltid att uppträda, om och om igen. Om fler kunde tänka sig öppna relationer så tror jag att fler par hade hållit ihop längre. Om den som inte är sexuellt tillfredsställd kunde få njuta med nån annan så skulle det vara lättare. Men det är inte många som kan tänka sig det.

    Tycker att liknelsen med prinsesstårtan var riktigt bra. Det är fruktansvärt att ha en åtråvärd kvinna framför sig hela tiden och samtidigt bara bli avvisad. Det är värre än att leva ensam och inte ha nån att ha sex med.

  • Anonym (Girly)

    Hej.

    Tråkigt problem du har. Tror du detta kan hänga ihop med förlossningen eller bara enbart familjelivet för ni inte har haft tid?

    Det kan hända att man tappa sexlusten så det är inget ovanligt. Men man brukar kunna jobba sig tillbaka till lusten tillsammans.

    Mitt råd är par terapi, sex terapi.

    Där ni tillsammans pratar med en rådgivare om att kunna hitta tillbaka till att vilja ha och njuta av sex med varandra igen.

    Men då gäller att ni gör som de ber er och ger ert allt till det.

    Det kan inkludera att använda glidmedel. :)

    Saken är att din kille behöver dig. Ett förhållande utan sex är inte mycket till förhållande och om du inte agera så kommer du att förlora honom helt.

    Det är inte för att han inte älska dig utan för han orkar inte ha det så mer.

    Sex är för honom en bekräftelse på att du fortfarande åtrå honom. Det är viktigt i en killes förhållande.

    Jag hoppas du lyckas lösa detta.

  • Anonym (Mio)

    vi har tid hos en psykolog på onsdag.
    vill verkligen inte gå men jag måste antar jag
    känner mej så skyldig bara, fan söndag kväll och må så dåligt
    vilket skitliv

  • Anonym (Singelpappa)
    Anonym (Mio) skrev 2020-02-02 19:47:05 följande:

    vi har tid hos en psykolog på onsdag.

    vill verkligen inte gå men jag måste antar jag

    känner mej så skyldig bara, fan söndag kväll och må så dåligt

    vilket skitliv


    Skit i att gå dit. Du är vuxen och gör som du vill.

    Är det värt att tvinga sig att göra nåt man inte vill för någon annans skull? Gå till terapeut eller ha sex?

    Tänk efter noga.

    Är han verkligen värd detta? Om ja, dåså. Om inte, då vet du vad du måste göra.

    Det gör ont, jag har gått igenom samma sak. Det var inte värt och jag lämnade henne. Jag är lycklig nu, aptiten är tillbaks, jag sover bra igen och jag tappar inte hår(!) längre.
  • Anonym (Abc)
    Anonym (Mio) skrev 2020-02-02 19:47:05 följande:

    vi har tid hos en psykolog på onsdag.
    vill verkligen inte gå men jag måste antar jag
    känner mej så skyldig bara, fan söndag kväll och må så dåligt
    vilket skitliv


    Ja det är nog bra att gå. 

    Men som jag frågade förut, vad har du för preventivmedel? I princip samtliga kan vara riktiga lustdödare och det är fler än mig som fått sin lust och sitt sexliv tillbaka genom att köra med pessar, femcap eller att någon part steriliserar sig. 
Svar på tråden Man som drar sig undan