Födelsedagspresent 9-åring
Någon som har förslag på vad vi kan ge vår snart 9-åriga son i födelsedagspresent? Han är inte så intresserad av leksaker längre, men är för ung för en telefon och dylikt. Förslag uppskattas! Tack!
Någon som har förslag på vad vi kan ge vår snart 9-åriga son i födelsedagspresent? Han är inte så intresserad av leksaker längre, men är för ung för en telefon och dylikt. Förslag uppskattas! Tack!
Svårt när vi inte vet vad han är intresserad av.
Presentkort? Bio? Någon upplevelse med familjen? Min son älskade lego vid den åldern.
Han bygger inte lego eller modeller? Gillar att pyssla och skapa? I den åldern vet jag att det köptes mycket skaparmaterial både hem och till vänner. Man kan köpa i hop saker så att det blir som ett paket till en särskilld sak, tex tshirts och material för att trycka/måla egna kläder, kitför att bygga en drömfångare, ett mobilskal att pynta själv (om han har telefon), eller material för att bygga en hylla eller sy en kudde till rummet.
"Presentkort" på restauarangbesök med familjen eller någon av föräldrarna, en resa med en förälder till någon svensk stad med nån kul aktivitet, några entrebiljetter till det lokala äventyrsbadet som inkluderar en kompis, biljetter till en sportmatch eller en konsert (vrt att mitt barn älskade melodifestivalen då) eller annat liknande.
Inredning gillar många i den ålder, så en summa pengar som han får spendera fritt på sitt rum, kanske kunde vara något?
Dataspel?
Växter, vet att det var nåt år som mitt barn var tokig i katusar och fick en massa sådana.
Sportutrustning av olika slag som rullskridskor eller skateboard?
Kok och bakböcker?
Bra hörlurar, ny stol till datorn, nån annsn utrustning till datorn. Ett syskonbarn här önskade nåt speciellt tangentbord med ljuseffekter. E
För ung för mobil? Alla min nioårings kompisar har egen mobil. Han måste bli väldigt utanför om han inte kan kontakta kompisarna eller bli kontaktad.
- Pussel
- Pysselböcker
- Prenumeration på Kalle Anka
- Presentkort till lekland, badhus eller bowling
- En bok, min son (8½) gillar t.ex. serien Warriors, om krigarkatter (fastän han inte riktigt ännu orkar läsa böckerna själva). Eller Sune, också stor favorit!
- Prenumeration på Bookbeat eller Storytel, finns jättemånga bra ljudböcker för barn..
- Nerf-pistoler och skott
Tusen tack för alla förslag!
För ung för mobil? Alla min nioårings kompisar har egen mobil. Han måste bli väldigt utanför om han inte kan kontakta kompisarna eller bli kontaktad.