• Anonym (E)

Attraktion..

Jag känner samma sak med en man på mitt jobb. Vi ses bara då och då, kan gå många veckor emellan. Haft riktigt stark attraktion till honom i typ 1,5 år. Känslan går att ta på i rummet, verkligen ?sexual tension?. Men eftersom jag är i en relation har det aldrig hänt något mer än blickar, leenden, mkt ögonkontakt... Idag stötte han in i mig rejält när vi gick bredvid varandra, verkligen uppenbart med mening, och sen boxade han till mig på armen... Ungefär så som killarna på högstadiet gjorde när de var kära i en... Känns som att han är jättenervös i min närvaro. Och jag i hans. Skulle också gärna lära känna honom bättre, men är orolig för vad det kan leda till... Just nu är det mest kul och oskyldigt och gör att arbetsdagen blir roligare och mer spännande...

Är du eller kollegan i en relation? Tror du att hen känner samma attraktion för dig?

• Anonym (E)

Förstår känslan! Har du det bra i ditt förhållande?

Har också varit med om det där att man ses på oväntade ställen... Det är konstigt.. Jag brukar inte tro på ödet men just allt med den här ?flirten? och allt som händer tror jag är meningen ibland...

Jag har också känt mig ensam i detta, inget man vill berätta för folk direkt, men jag har istället läst massor av trådar och artiklar om attraktion, flirt osv. Överanalyserar alla hans signaler... Och att han stirrar på dig kan ju absolut vara så att han spanar in dig och tittar för att få ögonkontakt/reaktion. Jag tror att man ofta sänder ut konstiga signaler pga nervositet och att man vet att den andre är upptagen... Min kollega tex skrattar alltid ashögt när jag säger något som skulle kunna vara ett skämt, går in i mig, tittar mig i ögonen HELA TIDEN när jag pratar, stirrar på avstånd osv. Jag är säker på att han gillar mig men han tar det inte längre för han vet att jag har sambo. Jag själv är jättenervös och blir så blyg och obekväm ibland att jag undviker ögonkontakten... Så man kan agera på alla möjliga sätt men jag tror ändå att man kan känna en speciell stämning i rummet om det är ömsesidigt...

• Anonym (E)
    Anonym (stonecold) skrev 2020-01-30 09:32:48 följande:

Det är mycket ovanligt att känna attraktion till någon på jobbet. Ni som känner så tillhör en minoritet  och ska skämmas tycker jag. Det är fel. Usch säger jag bara.

Det som är bra är att en vacker dag så är ni döda, och då slipper ni känna attraktion till andra.

Oj vad bitter. Det är helt naturligt skulle jag säga. Så länge det stannar där ser jag inget fel i det.
  • Anonym (E)
    Anonym (Plupp) skrev 2020-01-30 10:59:19 följande:

Jag bryr mig inte om jag får medhåll eller inte. Tanken med tråden är att jag känner mig så ensam i detta och behöver få ut det som finns inom mig och kanske prata med likasinnade. Kanske kan det hjälpa även någon annan ?

Jag tycker inte att det är en dödssynd att uppleva attraktion. Du kan känna dig attraherad av många på samma gång.

............

Relationen med min man har varit kämpig. Det har varit kämpigt ett bra tag men utåt sett kanske folk skulle tänka sig att vi har ett ganska så perfekt förhållande.. Men det är en falsk bild av verkligheten. På något sätt så håller jag mig fortfarande kvar ..

(E) Hur är din relation med din sambo?

Tänker att din kollega ger dig ganska många signaler som visar på intresse. Bekräftelse är roligt och det är ju även ett svårt läge då man kanske inte vill förstöra en relation pågrund av attraktion och intresse. Men att lära känna personen anser jag inte är något fel, det är en intressant person som du vill lära känna bättre. Och visst så finns det en risk med det.. men man får avväga om det är värt risken. Antingen förstärks känslorna eller så försvinner dom?

Min relation till min sambo känns ganska lik den du beskriver. Han har varit deprimerad och skärmat av sig, varit uppe i sig själv, ingen sexlust osv, vilket är förståeligt när man mår dåligt. Det känns som vi är två kompisar som lever ihop. Vi har det bra, tryggt och kul ihop men det finns ingen passion eller ens en gnutta romantik. Men tror det är därför jag njuter så väldigt mkt av den här uppmärksamheten från någon annan. Att få känna sig uppskattad och snygg i någon annans ögon, det var flera år sen. Och tror aldrig jag känt sån här attraktion till min man från början heller. Vi blev ihop för 10 år sen när jag precis lämnat en stormig relation, var nedtryckt, hade världens sämsta självkänsla. Jag valde honom för att han var rätt då, snäll, stabil, trygg men inte så spännande kanske...

Dock har vi barn och man kanske inte kan förvänta sig passion och romantik när man varit ihop såhär länge.. Jag vet inte. Tror vi har det ungefär som många andra som varit ihop lika länge... Har ni också barn?
  • Anonym (E)
    Anonym (stonecold) skrev 2020-01-30 11:31:18 följande:

Uppmuntran kanske är fel. Förståelse.

Jag blev idiotförklarad för att jag ens trodde att jag hade en chans. Inbillningssjuk. Äldre män är äckel, vill bara en sak. Och så vidare.

Jag är övertygad om att diskussionen i denna tråd hade sett annorlunda ut om det varit en man som startat den. En upptagen man som är sugen på en upptagen kvinna han jobbar med.

Förstår, låter ju som det blev en jobbig situation av det hela... Hur gjorde du när du visade intresse då?
  • Anonym (E)
    Anonym (stonecold) skrev 2020-01-30 11:54:04 följande:

Jag frågade om hon ville hitta på nåt nån dag, men det blev nej, hon ville bara ha en jobbrelation. Så det var det. Jag respekterade det, inga sura miner. 

Okej, men ändå blev du idiotförklarad som ett äckel? Tycker inte du har gjort något konstigt, utan bara agerat moget och vuxet. Är väl bästa sättet att fråga om man vill hitta på något, om man är intresserad...? Är ju en annan sak om man sexuellt trakasserar någon eller inte förstår vinken, då förstår jag om man blir kallad äckel. Men känns som ni män blivit väldigt fega och tycker synd om er själva efter me too, grejen är bara den att flirta och visa intresse på ett vuxet sätt är helt okej för oss kvinnor. Vi uppskattar det. Men många män verkar ha väldigt svårt för att veta var gränsen går, det är vad det handlar om tror jag.
  • Anonym (E)
    Anonym (stonecold) skrev 2020-01-30 11:54:04 följande:

Jag frågade om hon ville hitta på nåt nån dag, men det blev nej, hon ville bara ha en jobbrelation. Så det var det. Jag respekterade det, inga sura miner. 

Okej, men ändå blev du idiotförklarad som ett äckel? Tycker inte du har gjort något konstigt, utan bara agerat moget och vuxet. Är väl bästa sättet att fråga om man vill hitta på något, om man är intresserad...? Är ju en annan sak om man sexuellt trakasserar någon eller inte förstår vinken, då förstår jag om man blir kallad äckel. Men känns som ni män blivit väldigt fega och tycker synd om er själva efter me too, grejen är bara den att flirta och visa intresse på ett vuxet sätt är helt okej för oss kvinnor. Vi uppskattar det. Men många män verkar ha väldigt svårt för att veta var gränsen går, det är vad det handlar om tror jag.
  • Anonym (E)
    Anonym (E) skrev 2020-01-30 12:07:47 följande:

Menar inte att du har svårt för det alltså. Men tyvärr känns det som med allt med flirtande ofta blir väldigt spänt nu istället för att vara avslappnat och kul
Svar på tråden Attraktion..