Anonym (E) skrev 2020-01-29 22:42:07 följande:
Jag känner samma sak med en man på mitt jobb. Vi ses bara då och då, kan gå många veckor emellan. Haft riktigt stark attraktion till honom i typ 1,5 år. Känslan går att ta på i rummet, verkligen ?sexual tension?. Men eftersom jag är i en relation har det aldrig hänt något mer än blickar, leenden, mkt ögonkontakt... Idag stötte han in i mig rejält när vi gick bredvid varandra, verkligen uppenbart med mening, och sen boxade han till mig på armen... Ungefär så som killarna på högstadiet gjorde när de var kära i en... Känns som att han är jättenervös i min närvaro. Och jag i hans. Skulle också gärna lära känna honom bättre, men är orolig för vad det kan leda till... Just nu är det mest kul och oskyldigt och gör att arbetsdagen blir roligare och mer spännande...
Är du eller kollegan i en relation? Tror du att hen känner samma attraktion för dig?
Haft samma med en kollega som är upptagen, blickar och sexuell spänning med "tjock" luft och röda kinder och även mycket spegling. Till slut stod jag inte ut längre utan sa som det var, att jag är intresserad men inte vill göda det mer. Jag var uppriktigt rädd att jag skulle göra bort mig till slut. Bara någon dag tidigare hade jag suttit vid lunchen och vidrört hans ben med mitt och även tydligt strykt överarm mot överarm när jag gick förbi. Jag är så rädd att jag ska börja med blickar osv igen men nu lär han väl knappast nappa på det när han vet att jag är intresserad på riktigt. Jag känner inte igen mig själv och han verkar knappast ha för avsikt att lämna sin flickvän.