• Anonym (Plupp)

Attraktion..

Känner attraktion till en man på mitt jobb och kan inte riktigt få honom ur mina tankar. Jag är så nyfiken på honom men samtidigt vet jag hur fel det är..

Någon som i liknande situation som kan dela med sig av lite tankar och reflektioner ? Känner mig rätt så ensam i detta då jag inte har pratat med någon om detta..

• Svar på tråden Attraktion..
  • Anonym (stonecold)
    Anonym (E) skrev 2020-01-30 10:27:35 följande:
    Oj vad bitter. Det är helt naturligt skulle jag säga. Så länge det stannar där ser jag inget fel i det.
    Jag var sarkastisk. Att attraheras av nån på jobbet är bland det vanligaste som finns.
  • Anonym (stonecold)
    Anonym (?) skrev 2020-01-30 10:30:53 följande:
    Och stannar det inte där är inte det någon dödssynd heller. Det går ju att göra slut om en eller båda är upptagna. Det händer.
    I mitt fall var det en dödssynd att jag kände samma som ni som skriver i tråden. Fast med en yngre kvinna. Och båda var singlar till och med. Men det värsta var att hon var yngre.
    Men ni är väl kvinnor som skriver i tråden, och det klart att kvinnor håller varann om ryggen.
  • Anonym (?)
    Anonym (stonecold) skrev 2020-01-30 10:36:59 följande:

I mitt fall var det en dödssynd att jag kände samma som ni som skriver i tråden. Fast med en yngre kvinna. Och båda var singlar till och med. Men det värsta var att hon var yngre.

Men ni är väl kvinnor som skriver i tråden, och det klart att kvinnor håller varann om ryggen.

Men är det du själv eller andra som ser det som en dödssynd?
  • Anonym (Plupp)

Jag bryr mig inte om jag får medhåll eller inte. Tanken med tråden är att jag känner mig så ensam i detta och behöver få ut det som finns inom mig och kanske prata med likasinnade. Kanske kan det hjälpa även någon annan ?

Jag tycker inte att det är en dödssynd att uppleva attraktion. Du kan känna dig attraherad av många på samma gång.

............

Relationen med min man har varit kämpig. Det har varit kämpigt ett bra tag men utåt sett kanske folk skulle tänka sig att vi har ett ganska så perfekt förhållande.. Men det är en falsk bild av verkligheten. På något sätt så håller jag mig fortfarande kvar ..

(E) Hur är din relation med din sambo?

Tänker att din kollega ger dig ganska många signaler som visar på intresse. Bekräftelse är roligt och det är ju även ett svårt läge då man kanske inte vill förstöra en relation pågrund av attraktion och intresse. Men att lära känna personen anser jag inte är något fel, det är en intressant person som du vill lära känna bättre. Och visst så finns det en risk med det.. men man får avväga om det är värt risken. Antingen förstärks känslorna eller så försvinner dom?

• Anonym (stonecold)
    Anonym (?) skrev 2020-01-30 10:39:37 följande:
    Men är det du själv eller andra som ser det som en dödssynd?
    Jag kände kärlek, och för mig är kärlek det vackraste som finns. Hade inte känt så på evigheter. Ingen av oss var ens upptagna, båda var singlar. Ändå tyckte andra att det var fel och äckligt. Dödssynd? Säkert nån som tyckte det.
  • Anonym (stonecold)
    Anonym (Plupp) skrev 2020-01-30 10:59:19 följande:

Jag bryr mig inte om jag får medhåll eller inte. Tanken med tråden är att jag känner mig så ensam i detta och behöver få ut det som finns inom mig och kanske prata med likasinnade. Kanske kan det hjälpa även någon annan ?

Ja, det är ju lite så. Man behöver få skriva av sig. I mitt fall fick jag mest ett jävla motstånd. Jag blev ledsen och beklämd. Tjejen jag gillade var inte intresserad heller, visade det sig, så det gjorde inte saken bättre.
    Men du är ju kvinna så det spelar ingen roll att du är upptagen. Du får mer uppmuntran automatiskt. 
  • Anonym (E)
    Anonym (Plupp) skrev 2020-01-30 10:59:19 följande:

Jag tycker inte att det är en dödssynd att uppleva attraktion. Du kan känna dig attraherad av många på samma gång.

............

Relationen med min man har varit kämpig. Det har varit kämpigt ett bra tag men utåt sett kanske folk skulle tänka sig att vi har ett ganska så perfekt förhållande.. Men det är en falsk bild av verkligheten. På något sätt så håller jag mig fortfarande kvar ..

(E) Hur är din relation med din sambo?

Tänker att din kollega ger dig ganska många signaler som visar på intresse. Bekräftelse är roligt och det är ju även ett svårt läge då man kanske inte vill förstöra en relation pågrund av attraktion och intresse. Men att lära känna personen anser jag inte är något fel, det är en intressant person som du vill lära känna bättre. Och visst så finns det en risk med det.. men man får avväga om det är värt risken. Antingen förstärks känslorna eller så försvinner dom?

Min relation till min sambo känns ganska lik den du beskriver. Han har varit deprimerad och skärmat av sig, varit uppe i sig själv, ingen sexlust osv, vilket är förståeligt när man mår dåligt. Det känns som vi är två kompisar som lever ihop. Vi har det bra, tryggt och kul ihop men det finns ingen passion eller ens en gnutta romantik. Men tror det är därför jag njuter så väldigt mkt av den här uppmärksamheten från någon annan. Att få känna sig uppskattad och snygg i någon annans ögon, det var flera år sen. Och tror aldrig jag känt sån här attraktion till min man från början heller. Vi blev ihop för 10 år sen när jag precis lämnat en stormig relation, var nedtryckt, hade världens sämsta självkänsla. Jag valde honom för att han var rätt då, snäll, stabil, trygg men inte så spännande kanske...

Dock har vi barn och man kanske inte kan förvänta sig passion och romantik när man varit ihop såhär länge.. Jag vet inte. Tror vi har det ungefär som många andra som varit ihop lika länge... Har ni också barn?
  • Anonym (stonecold)
    Anonym (stonecold) skrev 2020-01-30 11:07:05 följande:
    Men du är ju kvinna så det spelar ingen roll att du är upptagen. Du får mer uppmuntran automatiskt. 
    Uppmuntran kanske är fel. Förståelse.
    Jag blev idiotförklarad för att jag ens trodde att jag hade en chans. Inbillningssjuk. Äldre män är äckel, vill bara en sak. Och så vidare.
    Jag är övertygad om att diskussionen i denna tråd hade sett annorlunda ut om det varit en man som startat den. En upptagen man som är sugen på en upptagen kvinna han jobbar med.
  • Anonym (op)
    Anonym (stonecold) skrev 2020-01-30 09:32:48 följande:

Det är mycket ovanligt att känna attraktion till någon på jobbet. Ni som känner så tillhör en minoritet  och ska skämmas tycker jag. Det är fel. Usch säger jag bara.
    Det som är bra är att en vacker dag så är ni döda, och då slipper ni känna attraktion till andra.

Haha.

Minoritet är de knappast, med tanke på alla inlägg här. Det verkar som folk knappt gör annat än vill ha sex på jobbet.

Jag kan dock förstå din känsla.
  • Anonym (E)
    Anonym (stonecold) skrev 2020-01-30 11:31:18 följande:

Uppmuntran kanske är fel. Förståelse.

Jag blev idiotförklarad för att jag ens trodde att jag hade en chans. Inbillningssjuk. Äldre män är äckel, vill bara en sak. Och så vidare.

Jag är övertygad om att diskussionen i denna tråd hade sett annorlunda ut om det varit en man som startat den. En upptagen man som är sugen på en upptagen kvinna han jobbar med.

Förstår, låter ju som det blev en jobbig situation av det hela... Hur gjorde du när du visade intresse då?
Svar på tråden Attraktion..