• Anonym (Plupp)

Attraktion..

Känner attraktion till en man på mitt jobb och kan inte riktigt få honom ur mina tankar. Jag är så nyfiken på honom men samtidigt vet jag hur fel det är..

Någon som i liknande situation som kan dela med sig av lite tankar och reflektioner ? Känner mig rätt så ensam i detta då jag inte har pratat med någon om detta..

• Svar på tråden Attraktion..
  • Anonym (stonecold)
    Anonym (E) skrev 2020-01-30 11:51:08 följande:
    Förstår, låter ju som det blev en jobbig situation av det hela... Hur gjorde du när du visade intresse då?
    Jag frågade om hon ville hitta på nåt nån dag, men det blev nej, hon ville bara ha en jobbrelation. Så det var det. Jag respekterade det, inga sura miner. 
  • Anonym (stonecold)
    Anonym (stonecold) skrev 2020-01-30 11:54:04 följande:
    Jag frågade om hon ville hitta på nåt nån dag, men det blev nej, hon ville bara ha en jobbrelation. Så det var det. Jag respekterade det, inga sura miner. 
    Bland det värsta var när min egen syster bara sa "hon är inte intresserad".
    Hon har aldrig träffat tjejen.
    Själv var hon ihop med en 20 år äldre man när hon var i samma ålder.
    Nu har hon träffat en man som är 16 år yngre. Jag kan ju inte säga till henne att han inte är intresserad, eftersom han tydligen är det. Men jag skulle inte ha sagt det ändå, om hon berättat att hon gillade en 16 år yngre man. Jag vet inget om honom, eller deras relation.
  • Anonym (E)

Okej, men ändå blev du idiotförklarad som ett äckel? Tycker inte du har gjort något konstigt, utan bara agerat moget och vuxet. Är väl bästa sättet att fråga om man vill hitta på något, om man är intresserad...? Är ju en annan sak om man sexuellt trakasserar någon eller inte förstår vinken, då förstår jag om man blir kallad äckel. Men känns som ni män blivit väldigt fega och tycker synd om er själva efter me too, grejen är bara den att flirta och visa intresse på ett vuxet sätt är helt okej för oss kvinnor. Vi uppskattar det. Men många män verkar ha väldigt svårt för att veta var gränsen går, det är vad det handlar om tror jag.
  • Anonym (E)

Okej, men ändå blev du idiotförklarad som ett äckel? Tycker inte du har gjort något konstigt, utan bara agerat moget och vuxet. Är väl bästa sättet att fråga om man vill hitta på något, om man är intresserad...? Är ju en annan sak om man sexuellt trakasserar någon eller inte förstår vinken, då förstår jag om man blir kallad äckel. Men känns som ni män blivit väldigt fega och tycker synd om er själva efter me too, grejen är bara den att flirta och visa intresse på ett vuxet sätt är helt okej för oss kvinnor. Vi uppskattar det. Men många män verkar ha väldigt svårt för att veta var gränsen går, det är vad det handlar om tror jag.
  • Anonym (E)
    Anonym (E) skrev 2020-01-30 12:07:47 följande:

Menar inte att du har svårt för det alltså. Men tyvärr känns det som med allt med flirtande ofta blir väldigt spänt nu istället för att vara avslappnat och kul
  • Anonym (stonecold)
    Anonym (E) skrev 2020-01-30 12:06:12 följande:
    Japp, jag var bara ute efter sex (enligt andra)
    Jag tyckte också jag skötte det helt rätt. Jag närmade mig henne försiktigt, eftersom jag är äldre, och det kan vara känsligt då. Fick det tipset här:

https://www.svd.se/foralskelsen-stammerinte-med-idealen
    Och jag respekterade hennes nej, blev inte bindgalen efteråt.
  • Anonym (stonecold)
    Anonym (E) skrev 2020-01-30 12:09:41 följande:
    Menar inte att du har svårt för det alltså. Men tyvärr känns det som med allt med flirtande ofta blir väldigt spänt nu istället för att vara avslappnat och kul
    Jag vet inte om jag är bra på att flirta. Men om jag gillar en tjej så försöker jag, har alltid varit sån. Hade inte känt såhär för nån på 12 år, så det kändes jobbigt att få nej. Förstod, och var beredd på det, men ändå jobbigt. Jag vet att hon gillade mig, och trodde att det kanske fanns ett intresse.
  • Anonym (Plupp)
    Anonym (E) skrev 2020-01-30 11:22:33 följande:

Min relation till min sambo känns ganska lik den du beskriver. Han har varit deprimerad och skärmat av sig, varit uppe i sig själv, ingen sexlust osv, vilket är förståeligt när man mår dåligt. Det känns som vi är två kompisar som lever ihop. Vi har det bra, tryggt och kul ihop men det finns ingen passion eller ens en gnutta romantik. Men tror det är därför jag njuter så väldigt mkt av den här uppmärksamheten från någon annan. Att få känna sig uppskattad och snygg i någon annans ögon, det var flera år sen. Och tror aldrig jag känt sån här attraktion till min man från början heller. Vi blev ihop för 10 år sen när jag precis lämnat en stormig relation, var nedtryckt, hade världens sämsta självkänsla. Jag valde honom för att han var rätt då, snäll, stabil, trygg men inte så spännande kanske...

Dock har vi barn och man kanske inte kan förvänta sig passion och romantik när man varit ihop såhär länge.. Jag vet inte. Tror vi har det ungefär som många andra som varit ihop lika länge... Har ni också barn?

Väldigt likt min relation. Dock så har vi haft det rätt så bråkigt senaste året vilket har resulterat i att vi dragits ifrån varandra.. Vi får se hur det blir nu. Det har blivit lite bättre men är fortfarande inte bra.

Jag tror att det är viktigt att arbeta med alla delar i en relation. Ni har det tryggt men behöver lite spänning i er relation. Så är det lite för oss också .. Dock så har den inte varit så trygg det senaste året.. snarare stormigt på flera plan. Vad säger din sambo om det som du känner och tänker ? Har du berättat att du behöver mer passion, sex och romantik?

Jo vi har barn. Jag tror att det är det som gör att det inte är så lätt att bara lämna heller. Man vill försöka för barnets skull. Dock är det viktigt att föräldrarna är lyckliga för det smittar av sig på barnen, dom märker mer än vad man tror.

Det som är mest viktigast i en fungerande relation är kommunikation och förståelse. Jag är väldigt öppen med det jag vill och det jag absolut inte vill så min man vet vart han har mig. Dock är det svårt det där med kommunikationen upplever jag. Man är två i en relation och det får inte bli för bekvämt, annars tappar man varandra tror jag?
  • Anonym (Plupp)
    Anonym (stonecold) skrev 2020-01-30 12:24:14 följande:

Jag vet inte om jag är bra på att flirta. Men om jag gillar en tjej så försöker jag, har alltid varit sån. Hade inte känt såhär för nån på 12 år, så det kändes jobbigt att få nej. Förstod, och var beredd på det, men ändå jobbigt. Jag vet att hon gillade mig, och trodde att det kanske fanns ett intresse.

Så modigt av dig att våga! Visst så kanske det inte blev som du tänkt dig men du vågade ta steget. Många saknar den förmågan!Se det som en styrka hos dig.. Önskar att det fanns fler som hade modet..

Jag är nog lite som dig.. Hade jag varit singel hade jag heller inte tvekat. Jag är nog väldigt rätt fram och rätt så ärlig i mitt sätt att vara. Så för mig är det inga problem att våga och jag uppskattar likasinnade.

Som sagt tråkigt att resultatet inte blev som du förväntat dig men otroligt modigt och starkt gjort av dig. Tycker att du skötte dig snyggt!
  • Anonym (stonecold)
    Anonym (Plupp) skrev 2020-01-30 13:50:12 följande:
    Så modigt av dig att våga! Visst så kanske det inte blev som du tänkt dig men du vågade ta steget. Många saknar den förmågan!Se det som en styrka hos dig.. Önskar att det fanns fler som hade modet..

Jag är nog lite som dig.. Hade jag varit singel hade jag heller inte tvekat. Jag är nog väldigt rätt fram och rätt så ärlig i mitt sätt att vara. Så för mig är det inga problem att våga och jag uppskattar likasinnade.

Som sagt tråkigt att resultatet inte blev som du förväntat dig men otroligt modigt och starkt gjort av dig. Tycker att du skötte dig snyggt!
    Ja, jag försöker tänka så. Jag hade ångrat det nu, om jag inte hade försökt. Jag läste om det någonstans. Att det är dom som riskerar nåt, tar chansen, som lever. Även om man får nej, så ska man inte ge upp.
  • Ascendere
    Anonym (stonecold) skrev 2020-01-30 12:15:16 följande:
    Japp, jag var bara ute efter sex (enligt andra)
    Jag tyckte också jag skötte det helt rätt. Jag närmade mig henne försiktigt, eftersom jag är äldre, och det kan vara känsligt då. Fick det tipset här:

https://www.svd.se/foralskelsen-stammerinte-med-idealen
    Och jag respekterade hennes nej, blev inte bindgalen efteråt.
    Varför skulle man skämmas för att man "bara" är ute efter sex? 
    Sex är ju en jätteviktig del i en relation, den viktigaste enligt mig och många andra. 
  • Anonym (Brukar)

Brukar  ni Kvinnor,Tjejer spegla killen, Mannens  ansiktsuttryck som ni är attraherade av 

Svar på tråden Attraktion..