Inlägg från: camomill |Visa alla inlägg
  • camomill

Min mamma är rasist

Jag kan tycka att det beror på i vilken umgängeskrets dessa invandrare hänger i och om de är religiösa av sig. Min pappa var inte heller förtjust med en del av mina vänner som kommer från invandrarfamiljer. Men när han väl fick träffa dessa och insåg att de hade samma värderingar som han själv ändrade han åsikt. Hade det däremot rört sig om att jag umgicks med kriminella, personer med kopplingar till kriminella eller folk som hade haft dåligt inflytande över mig hade han troligtvis förbjudit mig från att umgås med dem.

Min pappa har bott i Saudiarabien under ett flertal år och har sett hur exempelvis muslimerna där behandlade kvinnor och var antagligen rädd för att jag skulle bli utsatt för något brott pga. hederskultur och dylikt. Nu hade mina vänner växt upp i Sverige och hade därmed inte haft någon religiös uppväxt, vilket gjorde att de var som vilken svennebanan som helst.

Din mamma kanske ser på saken annorlunda? Hon kanske tycker att dessa personer har dåligt inflytande på dig eller är rädd för att du ska dras med in i kriminella kretsar? Även kriminella kan vara oerhört snälla och trevliga människor, men man kan ändå riskera att hamna i skottelden för skjutningar eller knivrån.

Varför vill din mamma inte att du umgås med dessa personer? Och nämn en riktig anledning som inte har med deras bakgrund att göra. Hur har samtalen gått när hon har förbjudit dig från att hänga med dina invandrarpolare?

Krasst sett så bor du hemma hos din mamma och hon bestämmer reglerna. Sen kan du såklart bli hur äcklad du vill av detta.

• camomill
    Anonym (tobbe) skrev 2020-02-03 01:59:45 följande:
    Eftersom du uppenbarligen delar deras syn på människor.
    Alltså, man blir inte per automatik nazist för att man inte vill att ens barn hänger med invandrare - det krävs lite mer än så för att uppfylla de ideologiska kraven för att vara nazist.

Vidare vet vi ingenting om denna umgängeskrets heller och det är därmed svårt att uttala sig om huruvida TS ska umgås med dem eller inte. Personerna i den umgängeskretsen kan vara ostraffade likväl som straffade.
Svar på tråden Min mamma är rasist