Inlägg från: Anonym (Trollmor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trollmor)

Min mamma är rasist

Hur många såna här trådar ska du starta egentligen?

• Anonym (Trollmor)
    Anonym (S) skrev 2020-01-30 09:18:05 följande:

Fast man får ju inte säga att män våldtar. Men det är alltså OK att säga att invandrare är farliga, dra alla över en kam?

Varför får man inte säga att män våldtar? Det är ju sant.
  • Anonym (Trollmor)
    Anonym (S) skrev 2020-01-30 09:25:32 följande:

Då blir de män som inte våldtar kränkta. Så är det på FL, här får man aldrig dra alla män över en kam.

Har märkt det. Men faktum är att 99% av alla våldtäkter begås av just män.
  • Anonym (Trollmor)

Då blir de män som inte våldtar kränkta. Så är det på FL, här får man aldrig dra alla män över en kam.

• Anonym (Trollmor)

• Anonym (Trollmor)

• Anonym (Trollmor)
    Rudbeckius skrev 2020-01-30 09:43:22 följande:
    Suck. Du har ingen bra statistik på det, mörkertalet är stort och det låter på dig som om 99% av män våldtar hela tiden. Jag förstår att du lever i ständig oro. Tröttsamt, måste det vara. Som du ser pekar forskningne på ett rejält andtal våldtäkter som kvinnor utför på män med. Kan vi inte hålla oss till TS ämne?
    Att en person i en artikel påstår att det KAN finnas ett mörkertal är ingen fakta.

Fakta är alla KONSTATERADE fall av våldtäkter, där våldtäktmannen DÖMTS i domstol.

Statistiken säger att 99 % av alla dömda våldtäktsmän är just män, och de står för den Kraftiga MAJORITETEN av alla våldtäkter som begås mot både kvinnor och män. Statistiken visar också att majoriteten av de män som blir våldtagna blir det av andra män.

Finns en anledning till att våldtäktsman heter våldtäktsMAN.

Kan vi hålla oss till topic nu?
  • Anonym (Trollmor)
    Rudbeckius skrev 2020-01-30 09:43:22 följande:
    Suck. Du har ingen bra statistik på det, mörkertalet är stort och det låter på dig som om 99% av män våldtar hela tiden. Jag förstår att du lever i ständig oro. Tröttsamt, måste det vara. Som du ser pekar forskningne på ett rejält andtal våldtäkter som kvinnor utför på män med. Kan vi inte hålla oss till TS ämne?
    Att en person i en artikel påstår att det KAN finnas ett mörkertal är ingen fakta.

Fakta är alla KONSTATERADE fall av våldtäkter, där våldtäktmannen DÖMTS i domstol.

Statistiken säger att 99 % av alla dömda våldtäktsmän är just män, och de står för den Kraftiga MAJORITETEN av alla våldtäkter som begås mot både kvinnor och män. Statistiken visar också att majoriteten av de män som blir våldtagna blir det av andra män.

Finns en anledning till att våldtäktsman heter våldtäktsMAN.

Kan vi hålla oss till topic nu?
  • Anonym (Trollmor)
    Anonym skrev 2020-01-30 10:28:19 följande:

Gäller det för tjänsteMAN också?

Förr var det bara män som var tjänstemän så ja, det ligger något i det. Tänker inte diskutera detta längre då vi ska hålla oss till trådens ämne istället.
  • Anonym (Trollmor)
    Anonym (Nja) skrev 2020-01-30 14:09:32 följande:

Tvärtom, män får man dra över en kam utan att kallas misandrist, men drar man invandrare över en kam är man definitivt rasististisk SD-are.

Vi ska hålla oss till trådens ämne.
  • Anonym (Trollmor)
    Anonym (Nja) skrev 2020-01-30 14:16:21 följande:

Det var signaturen S som bytte ämne, svara på det inlägget.

Spelar ingen roll vem som bytte ämne, nu ska vi alla hålla oss till ämnet.
  • Anonym (Trollmor)
    Bananböjaren skrev 2020-02-02 11:17:18 följande:

Våldtäktsman är ett politiskt instiftat ord, liksom mansplaining, killgissa etc. Feministvänstern har stort inflytande hos svenska akademin och kan påverka språket för att driva sin manshatande agenda.

Notera att det är bara i svenskan som man könsbestämt dessa ord. Jämför med engelskans rapist t.ex.

Ordet "våldtäktsman" har funnits sedan 1600-talet minst, långt innan feminismen fanns.

Ordet grundar sig på att ca 99 % av alla våldtäktsMÄN är män. Precis som ordet "sjuksköterska" grundar sig på en sjukSKÖTERSKA, en kvinnlig sjukvårdspersonal. Detta pga att det bara var kvinnor som hade det yrket förr i tiden.
  • Anonym (Trollmor)
    jagharingenfantasi skrev 2020-02-03 14:22:54 följande:

Det enda min mamma säger är att jag inte får träffa dem pga att ?invandrare är farliga?. Men har väldigt svårt att förstå hur exempelvis en halvrysk kille skulle vara farlig när han inte ens vågar se på skräckfilm.

Alla invandrare är inte kriminella, farliga eller med i olika gäng, och inga av mina vänner är det.

Du avgör väl själv vilka du vill umgås med?
Svar på tråden Min mamma är rasist