• Ebjkpg

    Postitivt RFSU negativt CB. Vad händer

    Jag har tagit 3 RFSU test och ser ett svagt streck på alla. Dock är de så sjukt svaga så det lär ju nästan vara negativa. Min kille ser dem också. Tog ett CB testa tidigt imorse som såg ut att vara negativt.

    Är bara på äl + 8 eller 9, borde jag ge upp hoppet nu när CB var negativt?

    Vad har era erfarenheter med RFSU varit? Får man ofta spökstreck??

  • Svar på tråden Postitivt RFSU negativt CB. Vad händer
  • Langdskidor

    Grattis till pluss! Kanske svårt, men avvakta till beräknad mens, och ta nytt då, så tidigt som 8-9 dgr efter äl är det ovanligt att det ens syns på gravtest trodde jag, håller tummarna <3

  • Bellsss

    RFSU är kända för att ge svaga streck trots att man inte är gravid. Är RFSU strecket väldigt svagt bär man alltså bekräfta med några andra tester för att veta säkert. Predictor early är tex ett pålitligt test :) tidigt än så ska du testa med något bör du välja tester som är känsligare för hcg.

  • Ebjkpg


    Vad tror ni om detta då? Jag ser ett svagt blått streck som är lika brett som kontrollinjen. Syns mer i verkligheten men fortfarande sjukt svagt!
  • Anonym (Hallå)

    Kan vara för tidigt o testa, eller så är du inte gravid.

    Regeln är att du ska hålla testet på armlängs avstånd o se ett plus. Annars ska det tolkas om negativt. Enligt tillverkarna av gravtest.

  • Ebjkpg

    Jag ser strecket även då. Testat i olika vinklar ifall det skulle vara en skugga, men ser det hur jag än hållet testet!

  • Anonym (Hallå)

    Sträcket finns alltid där, det ska bli färgat av HCG om man är gravid. Att se sträcket är normalt men det ska vara blått/rosa beroende på test

  • Ebjkpg
    Planerar2020 skrev 2020-02-01 11:32:04 följande:

    Jag ser på CBtestet!

    Jag fick svagt positivt på ÄL+9, då med rfsu testa ofta. Här är min utveckling.


    Åh tack för alla bilder!

    Jag blir galen av sånt här, jag har dock tidigare månader fått helt blanka CB, ingen antydan till streck då! Så nu känns väntan helt olidlig, hoppas på mörkare imon!!
Svar på tråden Postitivt RFSU negativt CB. Vad händer