Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Tagit amfetamin, ändrar det utseendet?

Har för länge sedan tagit amfetamin, men inte tagit det på 3 år och tänker aldrig ta det igen så ni behöver inte skriva dömande kommentarer. Jag har inte lagt märke till att mitt utseende förändrats men har ju sett och hört folk som missbrukat amfetamin och deras utseende har ändrats och blivit jättefult. Kan det ändras flera år senare helt plötsligt ? Inga dömande eller elaka kommentarer tack.

• Svar på tråden Tagit amfetamin, ändrar det utseendet?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Eh) skrev 2020-02-01 20:16:40 följande:

Klart det inte kan ändras i efterhand. Det är ju de som missbrukar amfetamin på "riktigt" som får ett slitet utseende, precis som med alkohol.

Är du säker? Ändrar det bara utseendet under tiden som de missbrukar? Jag har sett bilder på amfetamin missbrukare som ändrats typ 10 år i utseende på bara några månader. Kan man verkligen få tillbaka sitt unga utseende igen efter det? Så är det ju inte i mitt fall men undrar rent allmänt.
  • Anonym (Anonym)
    klyban skrev 2020-02-02 00:02:29 följande:

Vad tror du händer om man bara tar amfetamin dygnet om i princip?

Men det brukar vara meth som man tar upp detta.

Ändrar meth utseendet mycket efter några gånger?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Ann) skrev 2020-02-13 17:21:14 följande:

Det beror på hur det används, om du injicerar, hur länge och hur ofta. Om du är storförbrukare så kan det göra så att man åldras drastiskt på bara några år. Mycket beror även på den personlighetsförändring den orsakar och att man inte tar hand om sig själv som vanligt. 

Vad är storförbrukare, om man tar metamfetamin i typ 5 ggr är det stor risk att man åldras mycket då?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (f) skrev 2020-02-13 17:23:34 följande:

Ja, faktiskt tycker jag det. Men det brukar ändras tillbaka igen efter ett tag.

Det som ändrar ansiktet allra mest är nog skadade och förlorade tänder, ansiktet blir liksom insjunket. Och det tar ju ett tag att bli så illa däran.

Jag har tagit både amfetamin, meth och adhd-mediciner. Det som ändrat mig mest är nog adhd-medicinerna, också det jag tagit längst.

Innehåller adhd medicin amfetamin? Vet att den gjorde det förr.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (f) skrev 2020-02-13 21:52:59 följande:

Nej, inte från ett tillfälle. Men när jag tog crystal meth såg jag sliten ut väldigt snabbt. Kanske faktiskt redan första gången. Gjorde det under ett halvår, gick ner till 42 kg (från ca 65) och såg inte jättepigg ut. Tog nog i alla fall en 6-9 månader att se normal ut igen.

Du har inte åldrats fort nu?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Jenny) skrev 2020-02-13 22:20:32 följande:

Bästa.. skrattade högt när jag läste det där.

Men ärligt talat TS, menar du att du tog amfetamin nån enstaka gång eller typ missbrukade det dagligen förut? Även om det var dagligen så skulle ju ditt utseende redan ha ändrats isåfall men du måste ju förstå själv att det inte kommer ändras över natten nu för att du tog det en eller 2 gånger för 5 år sen?

Jag har tagit det flera gånger (kanske 10 sammanlagt) senast för ca 5 och sen och tror inte det har gjort så mycket med mitt utseende faktiskt , är 30+ men blir leggad på systemet ganska ofta haha. Är mer orolig för vad sömnbrist pga att jag är ensamstående mamma gör ärligt talat.

Sen tror jag det handlar om hur man lever när man tar det dagligen också, sover inte, äter inte hälsosamt osv.

Tog det några gånger under några månaders tid. Tog du metamfetamin eller bara vanlig amfetamin?
Svar på tråden Tagit amfetamin, ändrar det utseendet?