• Anonym (Q)

    Otrogen = tvångsbeteende / vana...vad tror ni??

    Tror ni att otrohet kan bli som en vana/tvångsbeteende? Att man inte riktigt vet VARFÖR man gör det och det nästan inte spelar någon större roll hur personen ser ut heller.

    Om man är genuint lycklig med sin partner på alla plan (sexliv, umgänge, livsstil o.s.v) kan man ändå vara otrogen? Isåfall vilken anledning skulle det kunna vara? Skulle det kunna handla om sexberoende?

    Vet att dom här frågorna förmodligen låter hemskt dumma men jag skulle bli glad och tacksam över att få höra andras åsikter om det här!

    Tack!

  • Svar på tråden Otrogen = tvångsbeteende / vana...vad tror ni??
  • enable007

    Svårt och ha sex med en person hela tiden ! Detta är just därför är jag otrogen ...

  • Anonym (MR x)

    Ja självklart är många otrogen fast de har ett till synes bra liv.

    De kanske är polygama och kan ha känslor för flera personer samtidigt. Man kan ha bekräftelsebehov. Ett större sexbehov än sin partner. Man vill veta att man fortfarande är gångbar på singelmarknaden. Man står inte ut med tanken på att ha sex med en person resten av livet hur bra det än är. Man vill testa sexfantasier. Man är otrogen för att man kan. Tillfället gör tjuven. Man blir attraherad. Man blir kåt. Åldersnoja. Livskris. Livskvalitet. Etc etc etc...

  • Anonym (Q)
    enable007 skrev 2020-02-01 23:25:51 följande:

    Svårt och ha sex med en person hela tiden ! Detta är just därför är jag otrogen ...


    Är det alltså p.g.a variation du vill ha andra?
  • Anonym (Q)
    Anonym (MR x) skrev 2020-02-01 23:44:41 följande:

    Ja självklart är många otrogen fast de har ett till synes bra liv.

    De kanske är polygama och kan ha känslor för flera personer samtidigt. Man kan ha bekräftelsebehov. Ett större sexbehov än sin partner. Man vill veta att man fortfarande är gångbar på singelmarknaden. Man står inte ut med tanken på att ha sex med en person resten av livet hur bra det än är. Man vill testa sexfantasier. Man är otrogen för att man kan. Tillfället gör tjuven. Man blir attraherad. Man blir kåt. Åldersnoja. Livskris. Livskvalitet. Etc etc etc...


    Har inte tänkt på det så...så då spelar det alltså ibland ingen roll vad den andra partnern gör...det händer ändå...
  • KlantSmurfen
    Anonym (Q) skrev 2020-02-01 23:19:18 följande:

    Tror ni att otrohet kan bli som en vana/tvångsbeteende? Att man inte riktigt vet VARFÖR man gör det och det nästan inte spelar någon större roll hur personen ser ut heller.

    Om man är genuint lycklig med sin partner på alla plan (sexliv, umgänge, livsstil o.s.v) kan man ändå vara otrogen? Isåfall vilken anledning skulle det kunna vara? Skulle det kunna handla om sexberoende?

    Vet att dom här frågorna förmodligen låter hemskt dumma men jag skulle bli glad och tacksam över att få höra andras åsikter om det här!

    Tack!


    Tror inte på tvångsbeteende. Jag tror att de skiter fullständigt i varför de gör, de bara gör, brist på samvete och trasig moralisk kompass är nog en bidragande orsak.

    "Skulle det kunna handla om sexberoende? "
    Det är fortfarande ett medvetet val att att bli tillsammans med någon för att sen vara otrogen, det går inte att skylla det på sexberoende och jag skulle inte bli förvånad om det majoriteten av de som påstår att de har sexberoende bara använder det som ursäkt.

  • enable007
    Anonym (Q) skrev 2020-02-01 23:48:54 följande:

    Är det alltså p.g.a variation du vill ha andra?


    Är inte van med en hela tiden , fast jag älskar henne jätte mycket . Är kanske mycket beroende av sex ....
  • Anonym (MR x)
    Anonym (Q) skrev 2020-02-02 00:02:02 följande:

    Har inte tänkt på det så...så då spelar det alltså ibland ingen roll vad den andra partnern gör...det händer ändå...


    Att vara otrogen är alltid ett eget medvetet och frivilligt val. Det har aldrig med en partner att göra.
  • Anonym (Ovärt)
    enable007 skrev 2020-02-01 23:25:51 följande:

    Svårt och ha sex med en person hela tiden ! Detta är just därför är jag otrogen ...


    Blir du aldrig kär i andra?

    Har din partner aldrig misstänkt något?

    Hur länge har det pågått?

    Känns som att ni otrogna hela tiden lever på hal is. Måste vara en ständig stress tänker jag
  • enable007
    Anonym (Ovärt) skrev 2020-02-02 09:46:57 följande:

    Blir du aldrig kär i andra?

    Har din partner aldrig misstänkt något?

    Hur länge har det pågått?

    Känns som att ni otrogna hela tiden lever på hal is. Måste vara en ständig stress tänker jag


    Nej , hon har aldrig upptäckt något . Aldrig hänt att jag blev kär i någon , jag är tydlig från början att jg är gift och det handlar bara om sex . Har aldrig nånsin ljugit för en tjej angående mitt förhållande , och såklart att inte alla har gått med men dom som har jag varit med har vetat att jag är gift .

    Känner ingen stress heller ! Man blir vann , fast jag är jätte jätte försiktigt :)
  • Anonym (Ovärt)
    enable007 skrev 2020-02-02 10:23:53 följande:

    Nej , hon har aldrig upptäckt något . Aldrig hänt att jag blev kär i någon , jag är tydlig från början att jg är gift och det handlar bara om sex . Har aldrig nånsin ljugit för en tjej angående mitt förhållande , och såklart att inte alla har gått med men dom som har jag varit med har vetat att jag är gift .

    Känner ingen stress heller ! Man blir vann , fast jag är jätte jätte försiktigt :)


    Hur ofta träffar du andra? Skriver ni aldrig till varandra? Tänker att det alltid kommer fram till slut
Svar på tråden Otrogen = tvångsbeteende / vana...vad tror ni??