Inlägg från: KlantSmurfen |Visa alla inlägg
  • KlantSmurfen

Otrogen = tvångsbeteende / vana...vad tror ni??

Anonym (Q) skrev 2020-02-01 23:19:18 följande:

Tror ni att otrohet kan bli som en vana/tvångsbeteende? Att man inte riktigt vet VARFÖR man gör det och det nästan inte spelar någon större roll hur personen ser ut heller.

Om man är genuint lycklig med sin partner på alla plan (sexliv, umgänge, livsstil o.s.v) kan man ändå vara otrogen? Isåfall vilken anledning skulle det kunna vara? Skulle det kunna handla om sexberoende?

Vet att dom här frågorna förmodligen låter hemskt dumma men jag skulle bli glad och tacksam över att få höra andras åsikter om det här!

Tack!

Tror inte på tvångsbeteende. Jag tror att de skiter fullständigt i varför de gör, de bara gör, brist på samvete och trasig moralisk kompass är nog en bidragande orsak.

"Skulle det kunna handla om sexberoende? "
    Det är fortfarande ett medvetet val att att bli tillsammans med någon för att sen vara otrogen, det går inte att skylla det på sexberoende och jag skulle inte bli förvånad om det majoriteten av de som påstår att de har sexberoende bara använder det som ursäkt.

• KlantSmurfen
    Anonym (Q) skrev 2020-02-03 10:01:29 följande: #22
    Anonym (Ej mono) skrev 2020-02-02 10:59:25 följande:

Handlar nog först och främst om att man inte mår bra i en monogram relation, oavsett hur mycket man älskar sin partner. Otroheten uppstår pga normen om monogami, att det inte är allmänt accepterat att vissa har behov av fler sexuella partners.

Jag tror att det finns ett oerhört stort mörkertal ickemonogama i samhället. Ofta slutar det i otrohetsaffärer eller skilsmässa, men få identifierar problemet pga den monogama normen.

Så det är alltså som en slags "läggning" hos personen då?
    Kanske läggningen jag vill inte binda mej. De vet hur det kommer att bli med någon som är monogam men det skiter dom i.
Svar på tråden Otrogen = tvångsbeteende / vana...vad tror ni??