• jack

era barn sabbar min affär!

Är butiksägare och är enormt trött på föräldrar som släpper barn vind för våg. Ni låter barnen stöka runt utan en tanke på att barnen ofta fördärvar våra varor.

Säger en blivande pappa som ofta tycker att småbarnsföräldrar är själviska, egenkära och helt utan empati för andra.

• Svar på tråden era barn sabbar min affär!
  • miss maple

Händer detta ofta typ varje dag?
    Vad grundar du detta med att föräldrar är själviska, egenkära och inte har empati med andra?
    Hur visar detta sig i din affär?

Känner mig inte på nåt vis träffad är bara intresserad av hur du tänker

• jack

Kanske lite hård inledning. Men visst händer det dagligen.

Vad jag menar är att småbarnsföräldrar ofta släpper barnen vind för våg och skiter blankt i dom tills dom gråter/skriker. Dvs så länge barnen mår bra är allt ok, låt dom röja medan mamma/pappa letar efter vad dom behöver. Problem blir det bara om barnen inte är nöjda.

Vilket innebär massor med problem för butikspersonal. Småbarn är problem. Och många föräldrar skiter blankt i det/oss.

• miss maple

Ok då är jag med.
    Har inte den erfarenheten själv.
    Som tur är så är inte alla föräldrar så.

Hoppas det blir någon förändring för din del.

• Pallas

De som gör så är nog ganska få men tyvärr syns de ju mest. Har ingen lösning. Kanske sätta upp en skylt att barn måste vara under översyn av förälder alltid? Hur små barn är det vi pratar om, 2-5 år?

• jack

Eller rättare sagt:

Småbarn är inte problemet. Det är deras föräldrar.

Nu inledde jag min dag på detta forum i ren ilska efter att en lite kille kostade min butik ca 10000 så ni får förlåta min aggressiva ton. Ber om ursäkt.

Hur radera tråd?

• Pallas

Nää, kör på! Det är en viktig diskussion!

Tyvärr är det väl så att de som skulle behöva läsa den bäst inte gör det, men det är ändå nyttigt att vädra känslor, kräka av sig och kanske hitta verktyg för att komma tillrätta med problemet.

Jag fattar såklart att det är föräldrarna som är problemet. Det är ju också av den anledningen som barn brukar vara portförbjudna på bröllop, för att föräldrar inte fattar att man går ut med en skrikande bebis ur kyrkan eller under middagstalen. Dessa...ursäkta...nötter förstör ju för oss andra med lite sunt förnuft - vi blir portade från alla bröllop.

• jack

Ok.

Finns två typer:

Dom som "glider in". snackar med personalen som om vi är polare. kräver uppmärksamhet. glömmer barnen.

Men värsta typen är barnvagnsmaffian. som inte vågar släppa vagnen ifrån sig. i mindre butiker kör dom hellre över en stackars pensionär med rullator än att släppa vagnen. blockerar allt. sen placeras vagnen framför en disk med småprylar där ungen tillåts leka plockepinn. puh! i vissa fall behöver man inte alltid släpa in barnvagnen.

• miss maple

Tror isf att det ofta handlar om att föräldrarna är less på att tjata och inte orkar säga till sina barn 100 gånger utan ger upp.

Det ursäktar inte dom på nåt vis.

• jack

miss maple/

i så fall borde nog föräldrarna ta en funderare ang barnuppfostran.

• miss maple

Absolut!

Varför inte en kurs i sunt förnuft först som sist?

Svar på tråden era barn sabbar min affär!