Ja, det är skrämmande hur lite hyfs alltför många människor har! Inte ens en ursäkt, ingen förståelse... Jag skulle verkligen ha dåligt samvete efteråt om mitt barn hade haft sönder något i en affär, även om jag inte hade blivit betalningsskyldig. Man undrar hur folk tänker.
Men så är folk rätt dåliga på hänsyn och förståelse överhuvudtaget i dag, och det går åt alla möjliga håll. Jag menar, det finns ju även de som inte har någon som helst tolerans för barn och barnskrik, och som förväntar sig att barnen skall tystas genast, fast det förstås inte alltid går. Det finns de som verkar tycka att barn är rätt onödiga, och att de borde hållas hemma jämt (och helst deras föräldrar också). Säger inte att någon sagt så i denna tråd, men jag menar bara att det finns extremer åt alla håll.
(Och till Anonym som kommenterade det jag skrev om hur man får bort en tråd för flera sidor sen: det var intressant att få veta hur det är i praktiken, eftersom jag inte testat själv. Det jag skrev var bara vad jag har fått veta av moderator.)