• Anonym (you)

    cannbis i vape?

    Har en sambo som missbrukat cannabis. Vi var överens om att han inte ens skulle röka vanliga cigg för att det är för "nära". 
    Kom på honom en gång med att han suttit hemma och rökt, när han trodde jag var bortrest. Det är några månader sedan nu. 
    Nu har han inte luktat rök på sistone. Men jag hittade en vape...tror jag det heter. Såg honom även när han gick från bilen att han andades in något och det kom ut rök ur den. Men det luktar ju inget.
    Jag tycker han känns påverkad vissa gånger när han hängt med sin kompis..

    Min fråga är: kan man röka cannabis med en sådan? Luktfritt?

  • Svar på tråden cannbis i vape?
  • klyban
    Anonym (you) skrev 2020-02-02 17:05:10 följande:
    Har en sambo som missbrukat cannabis. Vi var överens om att han inte ens skulle röka vanliga cigg för att det är för "nära". 
    Kom på honom en gång med att han suttit hemma och rökt, när han trodde jag var bortrest. Det är några månader sedan nu. 
    Nu har han inte luktat rök på sistone. Men jag hittade en vape...tror jag det heter. Såg honom även när han gick från bilen att han andades in något och det kom ut rök ur den. Men det luktar ju inget.
    Jag tycker han känns påverkad vissa gånger när han hängt med sin kompis..

    Min fråga är: kan man röka cannabis med en sådan? Luktfritt?

    Om terpenerna är borta, så luktar det en hel del mindre.


    Men vet inte helt säkert, någon vejpare som testat utan terpener kanske kan svar mer exakt.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Liberté

    I en vape använder du cannabisolja istället för den vanliga plantan. Luktar ingenting i princip med du kan kan bli minst lika påverkad / beroende baserat på styrkan av olja.

    Rätt vanligt när man vill kunna röka utan att någon märker.

  • Anonym (Anonym)

    Man kan visst använda vanliga plantdelar i en vaper.

  • klyban
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-02 17:28:32 följande:
    Man kan visst använda vanliga plantdelar i en vaper.

    Nja, inte en vape, du pratar om en som förångar.
    Men även den luktar mindre.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (Anonym)
    klyban skrev 2020-02-02 19:08:24 följande:

    Nja, inte en vape, du pratar om en som förångar.
    Men även den luktar mindre.


    Hmm, ja tydligen finns det flera sorters, men de kallas vapors de som jag tänker på iaf.
  • klyban
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-02 19:30:05 följande:
    Hmm, ja tydligen finns det flera sorters, men de kallas vapors de som jag tänker på iaf.
    Lite jobbigt när de har så liknande namn(vaporizer är nog det man anvädner på dom, och ofta större maskiner och rätt dyra)
    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (Anonym)
    klyban skrev 2020-02-02 19:39:10 följande:
    Lite jobbigt när de har så liknande namn(vaporizer är nog det man anvädner på dom, och ofta större maskiner och rätt dyra)
    Jaa :s Jo som sagt, den jag tänker på är verkligen meningen att man ska använda torkade växtdelar, sedan förångas de typ underifrån, så en vätska skulle bli helt fel i en sån maskin, tror den skulle bli förstörd då ärligt talat.
  • klyban
    Anonym (you) skrev 2020-02-03 21:10:26 följande:
    Nu gällde ju frågan främst om man ens KUNDE röka cannabis på det sättet.

    Varför jag inte vill att han gör det är en annan sak. 
    1. Jag gillar det bara inte
    2. kriminellt
    3. vi var överens om att man slutar med sådant när det börjar vankas tankar på barn. Ska vi ha barn vill jag ha en sambo/medförälder som är klar i huvudet och inte påverkad.
    4. jag gillar inte vad jag läst att cannabis gör i längden ju mer man röker. Åsikter om huruvida saker och ting är sanna kan alltid diskuteras. Men jag står inte på den sidan som tycker det är ok helt enkelt.
    5. jag vet att kompisen i fråga även håller på med andra saker. Inte bara cannabis. Så jag gillar inte tanken på att han hänger med denna och röker på lite. För en vacker dag kanske det finns något annat som erbjuds...

    Att han gjort det förr köper jag. Det är även den delen att han ljuger om det i nuläget som gör att det blir ohållbart känner jag.

    Vi pratade om rökmetoden när du nämnde och lukt.

    1 Helt okey och inte gilla cannabis, samma gäller mig och har rökt pga smärtande rygg, var aldrig ett fan av ruset.
    2 Konsumtion är offerslöst brott.
    3 Låter inte som ni var överens ens från början, ja, om nu han ens rökar cannabis, och troligtvis sade så för lugna dig.
    4 Jag kan informera dig vad cannabis är och gör, men inte riktigt det rätta stället för den diskussionen.
    5 Där kan du ha en fara om det föreligger någon psykisk ohälsa i grunden, det är ofta den som gör att folk går vidare och tar annat.


     


     


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (GF)

    Jag bor i ett land där cannabis är lagligt och jag har vape pens med thc i som inhandlats helt lagligt i ett dispensers. Så ja, det går. Däremot luktar det en hel del weed när man använder den. Inte lika starkt som om man rökte på en bowl och det försvinner rätt snabbt. Men det går ju inte helt omärkt förbi. 

  • Anonym (GF)
    Anonym (GF) skrev 2020-02-06 18:22:59 följande:

    Jag bor i ett land där cannabis är lagligt och jag har vape pens med thc i som inhandlats helt lagligt i ett dispensers. Så ja, det går. Däremot luktar det en hel del weed när man använder den. Inte lika starkt som om man rökte på en bowl och det försvinner rätt snabbt. Men det går ju inte helt omärkt förbi. 


    *dispensary
  • Häegertz
    Anonym (GF) skrev 2020-02-06 18:22:59 följande:

    Jag bor i ett land där cannabis är lagligt och jag har vape pens med thc i som inhandlats helt lagligt i ett dispensers. Så ja, det går. Däremot luktar det en hel del weed när man använder den. Inte lika starkt som om man rökte på en bowl och det försvinner rätt snabbt. Men det går ju inte helt omärkt förbi. 


    Herregud vad lyxigt! Jag är riktigt avis, det lär ju inte hända i Sverige inom de närmaste 20 åren.
  • Anonym (GF)
    Häegertz skrev 2020-02-06 20:38:55 följande:
    Herregud vad lyxigt! Jag är riktigt avis, det lär ju inte hända i Sverige inom de närmaste 20 åren.
    Ja det vet man aldrig. Här gick det ganska snabbt trots allt när frågan togs upp (USA). Först blev det att man måste ha ett medical license som en läkare skrev ut, tex för glaucoma eller vad-som-helst sen tog det bara ca 5 år innan det blev godkänt för recreational use och är fritt fram att köpa för alla. Man får tom odla hemma själv, litet nog för eget bruk. 
    En del fortsätter att ha medical lisences för det blir lite billigare då men då får man inte ha vapenlicens. 

    Tyvärr fungerar inte THC på mig, jag blir inte hög bara illamående. Jag har testat och testat för att se om man måste vänja sina receptorer först men nä, illamåendet blir bara värre. Däremot använder jag CBD varje dag och det funkar jättebra. Blir ju inte hög så klart däremot ger det mig ett stadigt lugn. Jag är annars ganska orolig och ångestfylld, helt utan anledning. 

    Det enda jag inte gillar med den fria lagen i min stat är att typ alla flyttat hit de senaste åren och hyrorna gått upp med så gott som 100%, även huspriserna. 
  • Anonym (.)

    Ja det går. Däremot verkar det vara lite halvfarligt, Googla thc vape lung disease.

  • Anonym (NSMK)
    Anonym (.) skrev 2020-02-07 17:55:04 följande:

    Ja det går. Däremot verkar det vara lite halvfarligt, Googla thc vape lung disease.


    Speciellt i coronatider vill man ha starka lungor...
Svar på tråden cannbis i vape?