Anonym (M) skrev 2020-02-04 18:07:09 följande:
Tecum, hur gjorde ni med egentid osv?
Våra barn har varit friska, snälla och lättskötta, sov någorlunda bra även som riktigt små, så vi blev aldrig uttröttade. Vi hade mormor och farmor nära och kunde åka iväg bara vi då och då. Våra föreningsaktiviteter behöll vi genom att turas om att vara hemma med barnen på kvällen. Jag var egen företagare och jobbade långa dagar, så när andra barnet kom gick min fru ner till halvtid. Våra barn har från tidig ålder haft god fantasi och varit bra på att sysselsätta sig själva, inte som dagens ungar som måste aktiveras hela tiden och ha föräldrarna som lekkamrater.
Sexlivet har aldrig varit något problem, de sov ju bra och vi har aldrig varit rädda för att ha sex med bebis i rummet. När de blev äldre planerade vi delvis vårt sex efter TV-programmen, när det var tecknat på TV gällde det att passa på..
Vi har aldrig varit jämställda föräldrar, min fru har gjort det mesta med barnen och hon har gjort det med glädje då hon verkligen gillar det. Sak samma med aktiviteter, hon skjutsade till idrott, tittade och hjälpte till med kringverksamhet. Jag var mindre road av sånt...