Anonym (Jobb) skrev 2020-02-04 19:29:20 följande:
Vi har utöver den tidigare relationen även blivit arbetskamrater. Vi planerar, fördelar arbetet, diskuterar metoder mm. Vi leder projektet Familj tillsammans.
Dåligt med sömn och barn som vaknar ofta har gjort samlivet nästan obefintligt. Men nu, efter sju år, ser vi en ljusning. :)
Yngsta är fem nu och läget hemma har börjat bli lite lugnare. Vi är inte längre alltid jättetrötta när barnen somnat utan orkar prata igen, som vi gjorde förr, om intressen, politik, mm mm. Våra sidor utöver den som föräldrar börjar få ta plats igen. Tidigare har nästan all ork lagts på att prata om barnen och det praktiska i vardagen.
Det har varit kul att upptäcka att vi jobbar så bra ihop som vi faktiskt gör.
Åh, jag längtar så efter det! Jag saknar sex, men framför allt att prata och umgås med min man. Vårt yngsta är ett och ett halvt, båda barnen har svårt att sova och har varit sjuka en del (inget stort, men när den ene hämtat sig från förkylningen får den andra löss osv)
Vi går i skift här hemma, är den ena och jobbar får den andra sköta hem och barn, nattar den ene får den andre diska, och sen kollapsar vi.