• Anonym (Lina)

Hur blev er relation efter barn?

Första två åren var tuffa och relationen fick stå tillbaka en del. Nu efter tre år så känns relationen bra och den har fördjupats av att man har gått barn och är familj.

• Anonym (Lina)
    Anonym (Bufuckinghu) skrev 2020-02-05 21:49:59 följande:

Om man förväntar sig att sexlivet ska puttra på som vanligt, oavsett eventuella förlossningsskador, hormonrusher, amning, dålig sömn och att barn tar jävligt mycket av ens tid och tålamod, då förstår jag att man blir besviken. En normalbegåvad människa förstår att sexlivet går upp och ner genom livet, det är inte en konstant linje. Att vara missnöjd över minskad sexfrekvens och mindre fantasifullt sex under en period kommer förstöra din partners sexlust och vilja att ha ett samliv med dig den dagen när barnen är stora.
    Sexlivet påverkas av att få småbarn men det är långt ifrån alla par som lägger sexlivet på paus under småbarnsåren för att sedan glatt ta upp det igen den dagen barnen är stora. Det är ett säkert recept på separation, enligt min erfarenhet. Jag har två vänner i bekantskapskretsen som lade av med sex efter att de fått småbarn, båda ligger just nu i skilsmässa. Man kan ha massor med olika sex under småbarnsåren, då barnet sover på dagen, då barnet tittar på barnprogram etc. Det gäller att vara kreativ och kämpa lite för sexet bara.
Svar på tråden Hur blev er relation efter barn?