Inlägg från: Mom2be262 |Visa alla inlägg
  • Mom2be262

Web content editor lön, utan erfarenhet?

Vad kan jag ge för löneanspråk för denna tjänst?

Jag är. 28, jobbar ca 9 år i reception, 9 år i service på olika sätt och 1 år som administrativ assistent (de sista efterfrågar de som mediterandw). Läser att lönen är medel på 36.000, vart är rimlig lön för mig att ge anspråk på?

Man ska jobba mot uppsatta deadlines vilket jag är van vid

Man ska jobba med Photoshop vilket jag inte har gjort

Excel lite

Word - inga konstigheter

Liiiite med hemsidor men mest drag and drop, tänk typ WordPress. Annars är jag grön! Vad skulle ni säga är rimligt för mig?

• Svar på tråden Web content editor lön, utan erfarenhet?
  • Mom2be262

Hej! Detta är inte på en tidning utan på ett företag som säljer diverse produkter till företag. Tx borrmaskiner haha... Jag ska ha hand om e handeln, är ej utbildad, endast gymnasie men de va bara allmän inriktning (sam)

• Mom2be262
    Butterfly80 skrev 2020-02-04 23:22:08 följande:

Är inte det samma som webbredaktör? I så fall krävs ju en lång utbildning i medie- och kommunikationsvetenskap. Att kunna Word och Excel är nog en ytterst liten del av allt du måste du kunna.

Sedan förstår jag inte hur du jobbat i reception i nio år, inom service i nio år och annat i ett år och är 28 år. Började du jobba när du var nio?

Förlåt, menar inte att vara otrevlig, men förstår inte riktigt.

Ingen fara, arbetet var totalt! Totalt 9 år i reception och service osv
  • Mom2be262
    Annita skrev 2020-02-05 09:02:35 följande:

Kanske har företaget missförstått vad man gör om man arbetar med web content, för det är väldigt mycket mer än att ha hand om e-handel. Content producerar man och det är mycket skriva texter, nästan åt det journalistiska hållet. Även fotografering borde ingå.

Då har de förstått, de va så han beskrev de. Förutom fotografering, de finns redan sånna
Svar på tråden Web content editor lön, utan erfarenhet?