• Fri 7 Feb 2020 14:51
    545 visningar
    3 svar
    3
    545

    Anniiee eller någon annan matkunnig, en nudelfråga

    Jag älskar nudlar men försöker hålla igen med kalorier. Älskar speciellt glasnudlar Hjärta så jag tänkte att det vore bra med såna där lågkalorinudlar som ska innehålla nästan inga kalorier alls, men de smakar hemskt. Ser typ likadana ut som glasnudlar men är gjorda på något annat tror jag. Tips? Finns det något sätt man kan få dem att bli mer som glasnudlar? Eller något annat alternativ som gör det mer kalorisnålt?

  • Svar på tråden Anniiee eller någon annan matkunnig, en nudelfråga
  • Sat 8 Feb 2020 00:41
    #1

    Jag älskar wok med ris eller nudlar men har börjat strimla vitkål istället för nudlar (i samma form som nudlar) blir minst lika gott och ser dessutom ut som nudlar :D

  • Sat 8 Feb 2020 14:16
    #2

    Haha, tack för din "A2A".

    Alltså, nudlar innehåller ju inte så många kalorier. Runt 100 beroende på sort. Med "lågkalorinudlar", menar du shiratakinudlar? Ja, de smakar ju lite speciellt och bästa sättet, enligt mig, att få de att smaka gott är att dränka dem i smör, vilket besegrar ditt syfte lite.... Annars tar ju tillbehören över smaken en del....


    I have a growing lack of disgust for you
  • Tue 11 Feb 2020 06:36
    #3

    Du har shiratakinudlar och Sjögräsnudlar, även utan kolhydrater.
    Den första är rätt lös i konsistensen och kräver inte speciellt mycket tillagning.(dennakan även vara viss Japansk sallad/blandning, inte så hemma på den delen)
    Och sjögräsnudlar är rätt hårda, även efter kokning, men med nån sås så blir de rätt mjuka snabbt(tror det är fett som ändra konsistensen)


    Shiratakinudlarna är gjorda av konjacroten och ett mjöl av denna rot.
    Bägge är rätt dyra till förhållande hur mycket man får.
    Ingen av dom liknar glasnudlar(i mitt tycke då).


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
Svar på tråden Anniiee eller någon annan matkunnig, en nudelfråga