• Anonym (Bedragen)

    Inget problem med att maken var otrogen. Fler?

    Fler som har upplevt som mig? Att ha kännedom om att maken har varit otrogen, men att inte nämnvärt ?bry sig?. Jag visste att jag var ?allt? för honom. Att han aldrig skulle lämna mig, och att dessa tjejer inte kunna mäta sig med mig, alltså den magiska relationen han och jag hade. Otroheten handlade liksom inte om mig då jag både var yngre än honom, såg bra ut och någorlunda intelligent. Missförstå mig rätt här, så vi inte hamnar i diskussioner kring vad som gör mannen otrogen. Jag visste att hans otrohet bottnade i han själv, sin osäkerhet och sitt behov av bekräftelse trots att han var otroligt snygg. Jag visste att om han var tvungen att välja så skulle han springa till mig och strunta i alla andra tjejer. Nu låter det som om han var notoriskt otrogen, men så var det dock inte. Handlar om ca 2-3 tjejer. Fler som känner igen sig och kan beskriva sina känslor och tankar?

  • Svar på tråden Inget problem med att maken var otrogen. Fler?
  • Anonym (axelrycking)

    Min man får ligga med vem han vill. Är han otrogen då? Har vi ett öppet förhållande? Hursomhelst så gör han som han vill men jag har en liten grej som gör att alla godhetsapostlar hatar: Jag vill inte veta. Bryr jag mig om jag får veta? Inte om otroheten. Däremot bryr jag mig om att någon lägger sig i vårt liv som inte har med det att göra.

    Precis som du ts vet jag att det är mig han kommer till. 

  • Anonym (T)

    Om jag och min man var överens om att vi kan ligga med andra så är det en sak. Men om han skulle knulla runt med andra för att han har bekräftelsebehov så skulle jag ju tycka att han borde jobba med det på ett annat sätt.

    Det känns liksom destruktivt och jag skulle inte vilja leva i en sån relation. Det handlar mer om respekten för varandra. Om ni inte gjort klart för varandra att det är ok att ligga med andra och han gör det ändå så för det ju med sig andra känslor med för er båda.

    Det känns som att du tycker synd om honom på nåt sätt?

  • smulpaj01

    Alla gör ju som de vill med den vetskapen. Men i ditt fall låter det som att du greppar efter halmstrån för att försvara honom och kunna stanna i förhållandet. Det är självklart tråkigt att få veta att relationen inte var så stark och unik som man själv inbillat sig. Jag hoppas du träffar någon som bara vill ha dig nästa gång ts.

  • Anonym (Bedragen)
    smulpaj01 skrev 2020-02-07 21:16:19 följande:

    Alla gör ju som de vill med den vetskapen. Men i ditt fall låter det som att du greppar efter halmstrån för att försvara honom och kunna stanna i förhållandet. Det är självklart tråkigt att få veta att relationen inte var så stark och unik som man själv inbillat sig. Jag hoppas du träffar någon som bara vill ha dig nästa gång ts.


    Den analys håller inte. Vår relation tog slut för många år sedan, men inte på grund av otrohet. Jag gjorde slut.
  • Anonym (Bedragen)
    Anonym (T) skrev 2020-02-07 21:08:36 följande:

    Om jag och min man var överens om att vi kan ligga med andra så är det en sak. Men om han skulle knulla runt med andra för att han har bekräftelsebehov så skulle jag ju tycka att han borde jobba med det på ett annat sätt.

    Det känns liksom destruktivt och jag skulle inte vilja leva i en sån relation. Det handlar mer om respekten för varandra. Om ni inte gjort klart för varandra att det är ok att ligga med andra och han gör det ändå så för det ju med sig andra känslor med för er båda.

    Det känns som att du tycker synd om honom på nåt sätt?


    Absolut. Men det störde mig aldrig. Och jag kände mig aldrig mindre värd. Konstigt?

    Tycka synd om honom. Där har du nog rätt. Jag tyckte alltid synd om honom. Det kanske det, det var?
  • Anonym (Bedragen)
    Pierott skrev 2020-02-07 20:42:13 följande:

    Så väldigt magisk kan knappast eran relation vara då han otrogen.


    Jag kan förstå ur betraktares öga att det inte ses som det. Men för mig var vår relation det. Vilket går emot det vedertagna. Jag fattar det.
  • smulpaj01
    Anonym (Bedragen) skrev 2020-02-07 21:24:18 följande:

    Den analys håller inte. Vår relation tog slut för många år sedan, men inte på grund av otrohet. Jag gjorde slut.


    Precis, så min analys stämmer klockrent. Du behöver försvara inför dig själv varför du stannat trots att du aldrig var den enda/nr ett för honom. Det är nog mänskligt, särskilt om man själv har låg självkänsla.

    Eller så var Du helt enkelt aldrig kär utan bara var ihop av andra orsaker (ekonomi,barn,boende,status....)
  • Anonym (Miapia)
    Anonym (Bedragen) skrev 2020-02-07 20:35:06 följande:

    Fler som har upplevt som mig? Att ha kännedom om att maken har varit otrogen, men att inte nämnvärt ?bry sig?. Jag visste att jag var ?allt? för honom. Att han aldrig skulle lämna mig, och att dessa tjejer inte kunna mäta sig med mig, alltså den magiska relationen han och jag hade. Otroheten handlade liksom inte om mig då jag både var yngre än honom, såg bra ut och någorlunda intelligent. Missförstå mig rätt här, så vi inte hamnar i diskussioner kring vad som gör mannen otrogen. Jag visste att hans otrohet bottnade i han själv, sin osäkerhet och sitt behov av bekräftelse trots att han var otroligt snygg. Jag visste att om han var tvungen att välja så skulle han springa till mig och strunta i alla andra tjejer. Nu låter det som om han var notoriskt otrogen, men så var det dock inte. Handlar om ca 2-3 tjejer. Fler som känner igen sig och kan beskriva sina känslor och tankar?


    Du skriver att du inte brydde dig nämnvärt vilket får mig att tro att du helt enkelt inte älskade honom. Har man inga känslor för någon så bryr man sig inte heller. Det är nog också anledningen till att han var otrogen flera gånger.
Svar på tråden Inget problem med att maken var otrogen. Fler?