• Anonym (Hm)
    Sat 8 Feb 2020 11:24
    18720 visningar
    110 svar
    -2
    110
    18720

    Okej att sova i bur under natten?

    Är det okej att låta valpen sova i bur första tiden? Det är självklart en rymlig bur och bara under natten.

  • Svar på tråden Okej att sova i bur under natten?
  • Anonym (Hm) Trådstartaren
    Sat 8 Feb 2020 13:00
    #41
    -1
    Pierott skrev 2020-02-08 12:57:05 följande:

    Men spelar det roll om andra bryter mot lagen? Gör det saken lättare för dig då?


    Du får det att låta som jag planerar att råna en bank.

    Jag frågar ju för att jag är osäker på hur man bäst hanterar det, tar gärna emot andra tips, kan ju finnas saker jag inte tänkt på, som hage.
  • Anonym (Trygg­het)
    Sat 8 Feb 2020 13:06
    #42
    Anonym (Hm) skrev 2020-02-08 13:00:36 följande:
    Du får det att låta som jag planerar att råna en bank.
    Jag frågar ju för att jag är osäker på hur man bäst hanterar det, tar gärna emot andra tips, kan ju finnas saker jag inte tänkt på, som hage.
    Så stäng av sovrummet med en grind och låt barnet ropa på er om hen vill komma in, som jag skrev tidigare.
  • Sat 8 Feb 2020 13:07
    #43
    +1
    Anonym (Hm) skrev 2020-02-08 13:00:36 följande:

    Du får det att låta som jag planerar att råna en bank.

    Jag frågar ju för att jag är osäker på hur man bäst hanterar det, tar gärna emot andra tips, kan ju finnas saker jag inte tänkt på, som hage.


    Nej men du vill sätta dig över lagar. Och du efterfrågar inte andra tips i din TS, det enda du är ute efter är bekräftelse på att du lugnt kan låsa in din stackars valp i en bur med ursäkten "det är för valpens säkerhet".
  • Sat 8 Feb 2020 13:10
    #44
    +1
    Anonym (Hm) skrev 2020-02-08 12:18:04 följande:
    Nej jag har inte läst länken, däremot vet jag vad lagen säger och min poäng var säkerheten.

    Då diskvalificerar du dig från diskussionen(Och din egen diskussion) och din rätt okunniga fråga om valpar.


    Så vad säger du då, om du inte ens läser det som gäller och vad som igår där?


    Svar = inget
    Den i senare svar kanske du utvecklas, men det svaret tyder på allt annat.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Sat 8 Feb 2020 13:10
    #45
    -1 +1
    Anonym (Hm) skrev 2020-02-08 12:44:17 följande:
    Är det inte ens okej att ifrågasätta lagen i din värld?
    I många länder anses det oansvarigt att inte använda bur till valp, som här i Kanada tex. Det är lika självklart som koppel för att hålla hunden och hemmet säkert. Vi fick mycket information på vår valpkurs om hur man burtränar och uppfödaren rekommenderade starkt att hunden skulle burtränas, liksom veterinären. 

    Jag är själv uppvuxen i Sverige med hund och de enda burarna de såg var bilburen och någon gång hos veterinär.

    Min hund är burtränad fast jag tog bort dörren, för att få till en kompromiss.

    Själv ser jag faktiskt väldigt liten skillnad mellan en barnhage eller kompostgaller och en större bur. Jag tror också att en valp skulle ha det bättre av att sova i en bur bredvid sängen än i ett annat rum med stängd dörr (vilket för övrigt låter som en dålig idé - kanske en av er kan sova i det rummet med valpen?). Men Sverige ska vara stolt över sitt starka djurskydd det är inget som man ska börja tumma på även om man givetvis kan diskutera lagar - och försvara dem för att man tycker att de är bra.
  • Sat 8 Feb 2020 13:11
    #46
    +1
    Anonym (Hm) skrev 2020-02-08 12:44:17 följande:
    Är det inte ens okej att ifrågasätta lagen i din värld?

    Det var inte frågan, och ser också du inte utvecklats.


    Den som inte vet vad den pratar om och vägrar ta in fakta.


    Vad säger den?


     


    Svar = Inget säger en sådan person, så vad återstår då?
    Verkar mer som du vill röra om i grytan och snacka skit.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (Hm) Trådstartaren
    Sat 8 Feb 2020 13:21
    #47
    -1
    klyban skrev 2020-02-08 13:11:22 följande:

    Det var inte frågan, och ser också du inte utvecklats.

    Den som inte vet vad den pratar om och vägrar ta in fakta.

    Vad säger den?

     

    Svar = Inget säger en sådan person, så vad återstår då?

    Verkar mer som du vill röra om i grytan och snacka skit.


    Du får tro vad du vill.
  • Sat 8 Feb 2020 13:23
    #48
    +1

    Kanske lättare att lära de små barnen att inte gå upp och ner i trappan hela tiden och ha grindar. Barnen borde inte gå i trappor utan uppsikt ändå. Då kan dom be om hjälp att öppna grinden

  • Anonym (M)
    Sat 8 Feb 2020 13:25
    #49
    +1
    scanmia skrev 2020-02-08 13:10:54 följande:

    I många länder anses det oansvarigt att inte använda bur till valp, som här i Kanada tex. Det är lika självklart som koppel för att hålla hunden och hemmet säkert. Vi fick mycket information på vår valpkurs om hur man burtränar och uppfödaren rekommenderade starkt att hunden skulle burtränas, liksom veterinären. 

    Jag är själv uppvuxen i Sverige med hund och de enda burarna de såg var bilburen och någon gång hos veterinär.

    Min hund är burtränad fast jag tog bort dörren, för att få till en kompromiss.

    Själv ser jag faktiskt väldigt liten skillnad mellan en barnhage eller kompostgaller och en större bur. Jag tror också att en valp skulle ha det bättre av att sova i en bur bredvid sängen än i ett annat rum med stängd dörr (vilket för övrigt låter som en dålig idé - kanske en av er kan sova i det rummet med valpen?). Men Sverige ska vara stolt över sitt starka djurskydd det är inget som man ska börja tumma på även om man givetvis kan diskutera lagar - och försvara dem för att man tycker att de är bra.


    Burtränar man hunden istället för att lära den vara ensam hemma lös i hemmet? Eller av vilken anledning förespråkar dom bur?
  • Anonym (Hm) Trådstartaren
    Sat 8 Feb 2020 13:27
    #50
    -1
    Rebecca1987 skrev 2020-02-08 13:23:52 följande:

    Kanske lättare att lära de små barnen att inte gå upp och ner i trappan hela tiden och ha grindar. Barnen borde inte gå i trappor utan uppsikt ändå. Då kan dom be om hjälp att öppna grinden


    Barnen är gamla nog att gå själva, men att öppna grindar klarar inte den minsta och definitivt inte samtidigt som hen hindrar en valp från att ta sig in/ut.
Svar på tråden Okej att sova i bur under natten?