Har terapi el dylikt hjälpt någon man?
Woggie skrev 2020-02-16 22:52:13 följande:
Eftersom min man hade normal/hög sexdrift mellan 20-30 år (då var han o dåvarande som kaniner vid förhållandets intro och därefter 1-3 ggr i veckan ) känns det som om vi kanske kan ha förutsättningar att få en förändring. Om han haft låg sexdrift från start hade jag varit mindre hoppfull....Som tur är, är kärleken stark och fy så in i helvete vad vi har grälat om detta. Prövat den ena kompromissen efter den andra. Det tar på krafterna att pröva sig fram men förhoppningsvis, efter tusen försök eller så, står man med något i slutändan, som är lika värdefullt som glödlampan. Det kanske är dax för dig att börja bråka lite och testa gränserna?
Imho är det relativt vanligt med män som i teorin har en hög sexdrift, kan sexta och prata snusk hur mycket som helst, men när det väl kommer till att träffas och ligga är intresset betydligt lägre. Vi lever i en kultur där män alltid "ska" vara kåta, och det gör att män med lägre lust gärna spelar teater för att slippa känna sig onormala.
Jag tror inte det är något fel på din man eller hans lust som går att "fixa" eller gå i terapi för, han är helt enkelt en person med låg lust. Det är hans personliga normal-läge.