Siden skrev 2020-02-10 08:29:37 följande:
Det är många kvinnor dom läker sina besvär själva utan mediciner. Förstår inte varför så många kvinnor i fertil ålder accepterar hormonrubbningar och käkar antidepressiva år efter år? Det är inte normalt att ha pmds, det är fel på ens hormoner och det går att laga! Men det krävs stora livsstilsförändringar och tålamod sant minutiös selfies-care. Ingen som håller med mig? Man ska inte bara acceptera denna psykiska ohälsa (som det faktiskt är) och de fysiska symtomen. Jag mot jättebra numera efter två år! Fick också pmds när mitt första barn föddes. Blev hjälpt av Mia Lundin, Hercare och Vulverine Koos alltså funktionsmedicin
Det är så dumt att ha attityden du har. PMDS är INTE en hormonell obalans. Läs fakta. Bara för att du fick en hormonell obalans efter en förlossning med dessa symtom som gick att läka så betyder det inte att det är så för alla. Jag har haft pmds sen jag kom in i puberteten när jag var 10 år, provat alla dessa flummtips. Ätit paleo, 0 socker, kosttillskott, motion mm. Och det har hjälpt kanske 10-15%. Det hjälper lite, men nej, det läker inte ut denna sjukdom för det är ingen obalans! Tycker informationen som vulverine och du mfl sprider om just pmds är livsfarlig. Det lägger skuld hos den sjuka. Tycker vulverine har en del poänger ang fertilitetsförsåelse men när det gäller pmds är hon ute och cyklar. Lätt att säga om man själv inte har riktig pmds utan pms eller hormonella obalanser. Och då har jag ändå tilltro till naturmedicin och holistisk hälsa till viss del.
Tycker vi kan hålla god ton i tråden och inte vara skuldbeläggande gentemot varann. Vi alla lider uppenbarligen och låt oss hjälpa och stötta varann istället.
Håller med de senaste inläggen om att stress påverkar väldigt negativt. Tycker dock det känns så svårt och som en ond spiral. Känns som att jag blir stressad i kroppen när jag har pmds. Trots att jag försöker ta det så lugnt det bara går. Känns som det är svårt att vila så mycket som man behöver IOM hur vårt samhälle ser ut. Skulle behöva sjukanmäla mig 2 veckor varje månad isf. Känner mig mycket mer stresskänslig också under den perioden. Känns som att småsaker som normalt sett inte skulle orsaka stress kan ge ett stort stresspåslag i kroppen...