Siden skrev 2020-02-12 08:36:05 följande:
Werlabs och Hercare gör tester privat, även FunMed. Det kostar en del men är värt det. Sverige har inte kommit lika långt i vården av pmds som USA tyvärr. Väldigt många kvinnor blir hjälpta av att köpa biodentiskt hormon och 5htp på nätet. Ibland GABA och L-Theanin. Även om det inte säljs på svenska apotek eller skrivs ut av svenska läkare. Visste du inte detta? Du skrev ju till mig att du prövat allt utan att bli hjälpt? Detta skulle du verkligen testa om du har problem, det är sååå skönt att känna lugnet i kroppen trots att det är veckan före mens. Ovärdeligt.
Haha jo tackar jag har provat allt du nämner utom biodentiskt hormon. Inga av de tillskotten funkade för mig och läste dessutom studier som antingen visade att effekten avtog eller att de i stort sett fungerar lika bra som placebo.
Sen känner jag mig inte helt bekväm i att experimentera med hormoner när man inte har något sätt att mäta dem på i kroppen. Många fick ju bröstcancer av de första p-pillerna eftersom de inte hade en bra balans mellan hormonerna (tror de saknade progesteron).
Sen bor jag inte i Sverige längre så jag vet inte vad de skriver ut där. När jag var yngre var det bara p-piller och antidepressiva som gällde, och det är fortfarande samma här.