• Svamp Bob Fyrkant

I natt hände något riktigt obehagligt!

Min son på 4 år vaknade och kom till oss, inget ovanligt i sig det händer ofta...
    Han låg i vår säng och försökte somna om och bufflade och knödde...
    Rätt som det är börjar han skaka och pekar mot tavlorna i rummet (brevid min sovande man) och han säger att det står någon där...
    nej det står ingen där Walter, sov nu!
    Han försöker somna men jag märker att han sneglar mot tavlorna hela tiden...
    Jag lyckas somna om (TRÖTT 1 på natten!) och vaknar av att Walter skriker och SKAKAR hysteriskt...han säger att det står någon vid fotändan....
    nej, det står ingen där Walter, sov nu!
    Men han SKAKAR av rädsla och jag försöker få honom nära mig med huvudet mot mig men det går inte, han sneglar mot fotändan hela tiden och skakar...
    Jag blir nu rädd, min man tar sonen och försöker göra samma sak...
    Där blir Walter mer rädd än innan för då kommer "mannen" och står vid tavlorna...
    Walter vill gå in och lägga sig i sitt rum, med pappa...
    Visst säger pappa, och dom går in dit...
    Jag somnar om och hör att Walter vill gå och lägga sig med mig...
    han går från sitt rum och pappa för att komma till mig och i hallen skriker han det räddaste skriket jag hört, han snubblar i skräck in till pappa och sitter i hans knä och skakar...
    Då får lixom jag också nog och flyger upp ur min säng skakande och in i Walters rum...
    min man är trött och tycker allt är fjantigt...han går in i vår säng och lägger sig och jag tänder alla lampor och följer med med Walter i handen...
    I dörröppningen till vårt rum frågar jag var mannen är..."där" pekar han och pekar mot fotändan....Hur ser han ut frågar jag...han har gult hår får jag till svar...
    "gå härifrån, Walter är rädd" säger jag och vi kryper upp i vår säng...
    Då verkar "mannen" ha försvunnit för Walter hittar honom inte mer, jag säger "men tänk om det var spindelmannen som var här på besök Walter", och får till svar "men varför hade han svarta vingar?
    Då ryser jag och min man den totalt icketroende frågar "såg vingarna ut som på en flygande drake?" Nej svarar sonen, dom bara var på ryggen...
    vi somnar om men sonen vaknar flera gånger och tittar runt, hittar inget och somnar igen....
    Vi har INGENTING som kan ge påhittade figurer i vårt sovrum, vi har inget som kan skapa skuggor, det fanns ingan skuggor i vårt rum. Det var mörkt och som sagt helt skuggfritt....
    Där Walter pekade fanns definitivt inget i skuggväg och när jag och Walter stod i dörröppningen och jag frågar var "mannen" är så pekar han mot fotändan på sängen som då är helt upplyst från taklampan i hallen....
    MYCKET konstigt och MYCKET obehagligt...
    Min man som är en totalt icke troende på andevärlden har inga svar på frågorna jag ställer honom för även han inser att det här är för läskigt....

Vad sjutton var det där?
  • Svar på tråden I natt hände något riktigt obehagligt!
  • Millan1984

Barn och djur har lättare att se andra än vad vi vuxna har, för vi har fått lära oss att sånt är bara fantasi så då tillåter inte vi oss själva att tro på sådant.
    Och därför letar vi efter massa orsaker.
    Min systerdotter ska ha sett en flicka i grön prickig klänning och det var ingen sömnparalys, hon vaknade för att hon hade drömt om drkara, och då vänder hon sig mot sin mammas håll och skriker då rätt ut, för flickan stod i dörröppningen och ville inte ge sig av. Dom sov inget mer den natten.

• Lisa T

Jag vaknar också på nätterna av olika skäl. Men jag upplever det inte likadant som när jag drömmer mardrömmar. Obehagskänslan sitter inte i så länge, särskilt efter att man lärt sig se det hela som något positivt. Jag är bara glad att jag ser och hör andra saker än vad andra gör. En dimension till av livet att glädjas åt!

• ebben

Det är säkert en ande av nåt slag!
    Gör bara som du gjorde-be den lämna er son ifred!

• Moonis

Jag tror att det mycket väl kan vara någon i ert hus. Du säger att ni kan höra fotsteg från övervåningen oxå o barn är mer motagliga för just andevärlden.
    Sen är det inte säkert att den här mannen är ond för att han hade svarta vingar. Vad jag har förstått så kan dom bestämma själva för vilka o hur dom ska visa sig.
    Var han tex. ganska sur o butter som levande så är det ofta så dom visar sig oxå.
    Sen kan man be dom att försvinna o oftast så brukar dom respektera det, kanske inte för gott men för stunden i alla fall.
    Om ni tycker det blir för mycket så försök ta kontakt med ett medium, dom kanske kan ta kontakt med mannen o se vem han är, även kanske få bort honom därifrån om ni skulle vilja det.
    Hoppas allt ordnar sig

• Aiwendil

Jag tror där var någon!
    Men du gjorde rätt som bad denne gå iväg.
    Det är det allra bästa man kan göra.
    Att vänligt men bestämt säga:
    Du är inte välkommen här, så jag vill att du ger dig av genast och kom aldrig tillbaks.

• Svamp Bob Fyrkant
    Tack alla för alla råd och kommentarer!

I natt sov vi alla i vårt sovrum (det gör vi alltid på fredagkvällarna) och Walter sov väldigt oroligt. Han vaknade flera gånger och satte sig upp, konstaterade att inget var där och fortsatte sova...
    Igår när min extremt icketroende man kom hem började ju han fråga Walter om det som hände i natt...
    Han bad Walter visa var mannen stod och Walter pekade på dom två ställena där han sa att han var i natt.
    Han frågade Walter om mannen och hur han såg ut (han hade svarta kläder och vingar), han frågade om mannen var arg eller ledsen och om mannen ville något. (han bara stod där fick han till svar)
    Min man, precis som jag är helt övertygade om att Walter var vaken när detta hände. Han kan inte ha sovit sa min man..
    Men sen är det klart att det inte behöver ha varit ett spöke/en ande det kan ju ha varit en produkt ur min sons fantasi. En mkt obehaglig upplevelse i alla fall!
  • Adeliha

Har oxså haft problem med andar i min lägenhet.Har haft en figur framför min sänggavel,som gjorde mig dunderrädd.Sonen ser oxså ibland och är hysterisk rädd.Men hur löjligt det än låter,så har det lungnat ner sig efter att jag lagt en uppslagen bibel uppe på garderoben+ att jag brukar rabbla att -Låt oss vara ifred.vi är rädda för er.
    Men är jag ensam hemma,så är det magläge som gäller och huvudet ner i kudden.För att jag vet att "han" står där....

• mamyleine

Jag var med om en liknade händelse när jag var 4-5 år gammal.

Min mamma och pappa bodde inte ihop, och min pappa bodde för närvarande hos min farmor medans han letade efter lägenhet (om jag minns rätt i detta). I alla fall till det jag ska berätta.

Jag sov hos pappa en natt. Drömde om en man (jag trodde det var en tomte) med svarta ihåliga ögon rykat ansikte med många ärr, ilsket utseende och kort grått skägg. Jag fick med en yxa som han skar ut tänderna på barn med. Jag vaknade (mitt i natten) och såg han stå vid min säng. Jag var livrädd och väkte pappa som inte såg något trots att jag såg mannen otroligt tydligen jag gick och kissade och hans stod bredvid mig vid toaletten flåsade mig i nacken och hade yxan höjd över mitt huvud. Jag var så rädd la mig bredvid pappa och sa att det inte var någon där men jag såg honom SÅ klart. När jag låg nära pappa och somnade drömde jag mer om den här mannen som jagade mig och skrämde mig. Detta var dagen innan min födelsedag vill jag minnas.

Något senare var jag ute och lekte hemma hos min mormor och morfar (samma vinter) jag var i skogen och plockade pinnar. Helt plötsligt ser jag mannen igen står mitt framför mig och kommer fram med sin yxa höjd över mitt huvud och jag sprang och kände hur han kom närmare mig. Kom in till mormor och min mamma som satt i köket och berättade allt dom trodde mig inte.

Den här mannen fortsatte att förfölja mig tills jag var 11 år (då stod han oftast och kollade in genom vårat fönster "bodde en trappa upp", en gammal vän till mig såg honom också. SÅ jag tror mycket väl din son kan ha sätt någon.

Kan tillägga att jag fortfarande kan känna den där mannens närhet ibland. Det går som en rysning genom kroppen men jag ser honom aldrig.

• Fjuppan

Stackars Walter, vad otäckt!Förvånad Jag tror nog att han såg något, barn är extremt mottagliga för andevärlden (har jag hört). Jag har egentligen aldrig trott själv, men på senare år har det hänt saker som gör att jag ändrat mig.

För egen del har jag (och fler av mina arbetskamrater) sett "spöken" på jobbet. Min lilla Alex har vid ett flertal tillfällen sagt till oss att "tanten i köket" vill att vi ska hjälpa henne. När vi frågar honom om vilken tant han menar säger han bara; "Hon som bor i köket. Hon vill att vi ska ge henne hennes hatt".

Alex sa också en gång när vi var ute på havet(mitt ute på havet) att "här bor en liten pojke som inte kan simma".

Vet inte om han "ser" saker eller så...men jag tvivlar på att det inte finns en andevärld som ibland visar sig för oss.

• zucca

Hej TS... Har inte läst alla inlägg så jag vet inte om någon skrivit detta till dig... Men... Va bra att du pratade med din son om vad han såg... Det är jätte viktigt att inte förlöjliga dom för att dom ser saker som man själv inte ser... Jag såg/ser mycket och när jag var liten såg jag jätte mycket och när jag inte kunde sova själv så sa mina föräldrar att det inte finns något. Det ledde till att jag såg saker som inte kunde förklaras och att jag var mörkrädd ända upp i tonåren. Sen det han såg, Det behöver inte ha varit något hemskt... Utan helt enkelt en ängel... Många stirrar sig på färgen svart och tror att det är något farligt/ont men i själva verket så inehåller juh svart alla färger (blanda alla färger så får man svart).hjälpare/änglar visar sig ofta i olika färger, som talar om vad dom vill kan man säga. Typ rosa står för kärlek. Lila för andligt budskap m.m Andar speciellt Den ängel han såg skulle jag kunna tänka mig vara väldigt stark fömodligen en skyddsängel. Kan hända så behövde han få denna upplevelse för att ta med sig när han blir gammal... Kan tänka mig att din son är och kommer att bli väldigt andlig och för att inte glömma den andliga världen så har han nu ett starkt minne att ta med sig under sin uppväxt som senare kommer att vara honom till nytta.../Zucca

• Ancha

Hejsan!

Nästa gång din son ser någon så ställ dig bred bent och tala om för "anden" att gå härifrån vänligt och bestämt. Om det forsätter så råder jag er att ta dit någon som kan ta bort andarna/anden från erat hus.

Ja jag tror att din son såg någon eftersom att jag själv har dem nära mig. Ni som inte alls tror på detta och har något att säga mig...så messa privat vi ska inte förstöra denna tråd med tjafs.

Ha det och lycka till!

• mosterYster

Nä, ärligt talat... har ingen av er drömt och sen vaknat och insett att det var halvsömn? Åh så ofta det händer mig! Din pojke har säkert somnat till och sen drömt något, vaknat och vait rädd och trott sig se drömmen igen.

Det värsta du kan göra är att ta dit medium. Man ska inte öppna upp dörrar till andra världar. Medium är du i sig själva sådana portar. Är du orolig för andar så ring en präst och berätta hur du känner.

• Moonis

mosterYster: Medium hjälper till att stänga dörrarna om man vill, inte öppna dom.

• colubrid

Barn ser ofta sådant som många vuxna inte kan se just för att de inte har lärt sig att det är "fel".
    Det var bra gjort av dig att prata med honom om det och inte på något sätt förlöjliga eller förneka det faktum att han faktiskt såg något.
    Den ni såg behöver inte nödvändigtvis "störa" mer utan ofta kan andar/guider osv nöja sig med att man uppmärksammat dom.
    Kanske kommer din son utveckla en medial förmåga men det kan även hända att den försvinner efter årens gång,men förmågan kan även återkomma senare

Svar på tråden I natt hände något riktigt obehagligt!