• Mackan1978

Mitt ex

Jag och mitt ex gick skiljda vägar 2004. Hon sa att vi kunde vara vänner.

Men istället har hon valt att inte vilja ha någon kontakt alls med mig.

Jag är god vän med hennes bror. Han o jag är bästa vänner.

Han menar på att det är känsligt osv. Att det beror på att hon blivit sur över att det gick som det gick.

Det är inget fel på min och exets relation.

Jag bara grubblar över varför hon har valt att bara inte alls vilja ha kontakt. Jag har kommit över relationen för länge sedan, men jag kan bara inte förstå hur hon tänker riktigt.

• Svar på tråden Mitt ex
  • Mackan1978

Det är lite svårt att inte tänka på det, då jag passerar hennes hus dagligen genom jobbet o dessutom är bästa vän med hennes brorsa haha.

• Mackan1978

Jag accepterar det absolut. Feågeställningen är, hur hon tänker. Jag förstår inte hur man tänker om man är hon.

• Mackan1978

Hon blir tydligen arg och irriterad så fort hon kommer att tänka på mig.

Då inte för att vi hade en dålig relation, för den var det inte fel på. Utan för att det gick snett.

Jag har bara så svårt att förstå sådant. Det är främmande för mig.

• Mackan1978

Hur kan hon bli arg när hon tänker på det. Det var ju hon som valde att göra slut.

Jag förstår på ett sätt men samtidigt inte.

• Mackan1978
    Fiona M skrev 2020-02-15 09:19:34 följande:

Hade ni en vänskap att bygga på då?

Hur länge var ni tillsammans?

Ja vi hade inget fel på vänskapen
  • Mackan1978

Jag och hennes bror har varit bästa vänner sedan den tiden. Nu så passerar jag hennes hus varje dag i jobbet. Då blir man ganska påmind. Så nej jag är fullt frisk.

• Mackan1978

Mitt tidigare ex har jag varit kompis med i efterhand. Hon kan man lättare glömma. Hon bor 100 mil bort

• Mackan1978
    Stockholm32 skrev 2020-02-15 17:13:42 följande:

Men att påverkas av det varje gång du passerar huset så här länge efteråt, det är en hang-up. Du blir dessutom irriterad över att hon inte vill vara vän. Du är säkert frisk, men beteendet och reaktionen är inte sund/frisk. Och du försöker lösa det genom att hitta någon form av förklaring, och göra henne till problemet. Om hon bara kunde vara din vän så kan du släppa att hon inte vill det? Inte ok inställning.

Det du borde jobba på är att gå vidare från detta, oavsett om du passerar hennes hus eller inte.

Det är lätt att döma när man inte har en helhetsbild över situationen.

Faktum är att jag har nyss börjat köra en ny rutt i jobbet. Den rutten innebär att jag passerar där. Jag har ingen annan alternativ väg heller.. Och NEJ jag påverkas inte av det varje gång jag passerar huset. Men ibland kan man mot sin vilja bli påmind.

Och ja, jag accepterar att hon inte vill vara min vän. Det är ingen fara, men ibland kan man bara tänka att det är tråkigt.
  • Mackan1978
    Stockholm32 skrev 2020-02-15 17:13:42 följande:

Men att påverkas av det varje gång du passerar huset så här länge efteråt, det är en hang-up. Du blir dessutom irriterad över att hon inte vill vara vän. Du är säkert frisk, men beteendet och reaktionen är inte sund/frisk. Och du försöker lösa det genom att hitta någon form av förklaring, och göra henne till problemet. Om hon bara kunde vara din vän så kan du släppa att hon inte vill det? Inte ok inställning.

Det du borde jobba på är att gå vidare från detta, oavsett om du passerar hennes hus eller inte.

Det är lätt att döma när man inte har en helhetsbild över situationen.

Faktum är att jag har nyss börjat köra en ny rutt i jobbet. Den rutten innebär att jag passerar där. Jag har ingen annan alternativ väg heller.. Och NEJ jag påverkas inte av det varje gång jag passerar huset. Men ibland kan man mot sin vilja bli påmind.

Och ja, jag accepterar att hon inte vill vara min vän. Det är ingen fara, men ibland kan man bara tänka att det är tråkigt.
  • Mackan1978

Det är ganska självklart att om jag sedan förhållandet tog slut, har varit i området där kanske 3 gånger eller så och om jag nu börjar köra där, då återupplivas minnen och sorg.

Men som sagt det är inget som påverkar mig dagligen utan bara någon gång sen jag började köra där.

• Mackan1978

Jag förstår. Du har rätt till en viss del.

Jag tror att det har att göra med att förhållandet inte fick något bra avslut.

När hon gjorde slut så var jag väldigt förälskad i henne.

Hon gav inte någon ordentlig förklaring till varför hon gjorde slut och plötsligt så ville hon bryta kontakten. Detta gjorde att jag hade väldigt svårt att bearbeta det hela. Jag visste inte riktigt vad så hade hänt.

• Mackan1978

Hon började dejta nya killa4 direkt efter att det hade tagit slut. Det kändes lagom roligt

• Mackan1978

Ja det är sant. Man har inte alltid bilden klar för sig själv tror jag. Jag tror att både hon och jag har sår som inte är läkta riktigt.

Jag hör på hennes bror att hon blir väldigt sur när hon blir påmind om mig.

Hon har sagt att hon inte har något agg emot mig.

Så hennes obearbetade beror nog på att hon mår dåligt över att det blev som det blev.

• Mackan1978

Jag ska försöka bearbeta det på det sättet som du tipsade mig.

Jag kommer ihåg när detta var kanske ett år gammalt eller så.. Då var det en klok person som sa att hon inte är bra för mig. Att om jag blir kompis med henne så kommer jag inte att må bra. Det fick mig att kunna processa detta den stunden.

• Mackan1978

Jag kanske skulle behöva en vän eller något

• Mackan1978

Jag får tacka för din hjälp, den uppskattas

Svar på tråden Mitt ex