• Anonym (Ts)
    Mon 10 Feb 2020 20:05
    5753 visningar
    42 svar
    42
    5753

    Hur ofta byter ni bh?

    Alltså hur många dagar använder ni den innan ni tvättat den. Hur tvättar ni era bhar?

  • Svar på tråden Hur ofta byter ni bh?
  • Mon 10 Feb 2020 23:29
    #11

    Varannan dag. Har 5 bh jag byter mellan och sådan tvättar dem

  • Anonym (Ck)
    Mon 10 Feb 2020 23:35
    #12

    Har bygellös och byter när ja duschar bara. De med bygel tvättade jag mer sällan. Typ när dom såg smutsiga ut eller kändes slappa. Tvättar dom olika beroende på vilka övriga kläder dom tvättas med. Oftast 60 med de bygellösa. Finare bh med bygel tvättas i 40.

    Sommaren 18 tvättade jag dom oftare pga värmen. Svettades extra mkt och då blev Bhn ofräsch snabbt.

  • Anonym (Anja)
    Mon 10 Feb 2020 23:35
    #13

    Byter BH en gång i veckan kör den i handtvätt programmet. Sen har jag inte BH varje dag, utan kanske 4 gånger i veckan har jag sporttop i stället och då slänger jag den i tvätten efter träningspasset (tvättar sporttopar i 40 grader).

  • Anonym (Madde­)
    Tue 11 Feb 2020 00:13
    #14
    +1

    Intressant fråga...

    Träffat så många som ser helt olika på vad för typ av plagg BH är för dem. Vissa upplever det som underkläder som likt trosor blir svettiga eller äckliga på en dag, andra upplever att de hålls långt ifrån smuts och svett, och tvättar dem således betydligt mer sällan.

    Jag tillhör nog mer kategori 2. Sporttoppar kan lukta svett för mig efter 2-3 gånger, då tvättar jag dem. BH:är som jag använder på jobbet eller dagtid då jag inte rör på mig mycket brukar sällan ens se använda ut. Brukar tvätta dem när de börjar se lite trötta och använda ut... typ fått lite smuts på kanten eller någon tröja färgar av sig lite på den. Nån enstaka gång har jag känt lite svettigt, och då tvättat den.

    Hemma använder jag inte BH... freedom!

  • Tue 11 Feb 2020 08:03
    #15

    Jag har stora bröst och svettas mängder.
    Byter BH varannan dag och använder bara sport-BH.

  • Anonym (varje dag)
    Tue 11 Feb 2020 08:08
    #16
    Anonym (Ts) skrev 2020-02-10 20:05:07 följande:

    Alltså hur många dagar använder ni den innan ni tvättat den. Hur tvättar ni era bhar?


    Jag byter givetvis varje dag. Svettas inte så värst mycket tycker jag men BH och trosor har man närmast kroppen och främst under bysten tycker jag det lätt blir "sunkigt", så inte vill jag vara ofräsch. Kan möjligen återanvända en BH från dagen innan om jag ska träna på morgonen efter, och sedan lägga den i tvätten.
  • Anonym (Hmmm.­..)
    Tue 11 Feb 2020 09:29
    #17

    Jag har många BH:ar så jag tvättar inte så ofta. Har en BH dag 1, en annan dag 2, ytterligare en annan dag 3 och 4 och sen kanske jag har den andra igen osv. Nu svettas jag knappt heller i och för sig.

  • Anonym (Hmmm.­..)
    Tue 11 Feb 2020 09:32
    #18
    Anonym (Madde) skrev 2020-02-11 00:13:12 följande:

    Intressant fråga...

    Träffat så många som ser helt olika på vad för typ av plagg BH är för dem. Vissa upplever det som underkläder som likt trosor blir svettiga eller äckliga på en dag, andra upplever att de hålls långt ifrån smuts och svett, och tvättar dem således betydligt mer sällan.

    Jag tillhör nog mer kategori 2. Sporttoppar kan lukta svett för mig efter 2-3 gånger, då tvättar jag dem. BH:är som jag använder på jobbet eller dagtid då jag inte rör på mig mycket brukar sällan ens se använda ut. Brukar tvätta dem när de börjar se lite trötta och använda ut... typ fått lite smuts på kanten eller någon tröja färgar av sig lite på den. Nån enstaka gång har jag känt lite svettigt, och då tvättat den.

    Hemma använder jag inte BH... freedom!


    Jag har inte heller BH hemma, eller när jag har bylsiga tröjor där man inte kan se om jag har BH eller inte. Härligt!
  • Anonym (A)
    Tue 11 Feb 2020 09:39
    #19
    Sporttoppar kan lukta svett för mig efter 2-3 gånger, då tvättar jag dem.

    Det grejar inte jag. Ett pass där jag svettas finns inte en rimlig chans att använda den toppen en gång till.
    BH varierar lite hur ofta jag tvättar men en gång i veckan ca. Använder inte samma bh varje dag utan varierar mellan olika.
  • Tue 11 Feb 2020 09:48
    #20
    +1

    Vanliga BH-ar varierar mellan varje dag till en gång i veckan. På sommaren när jag cyklar blir jag varm och svettig och då byter jag till dagen efter. På vintern kan det gå en vecka innan bh-n känns sunkig.

    Sportbh tvättar jag efter några ggr. Och ja, de luktar såklart svett redan efter första men jag är ganska okräsen när det gäller träningskläder. Känns som det sliter så mycket på kläderna om man tvättar varje gång så även ullunderställ, löparjacka och annat används 2-3 ggr innan de tvättas. 

Svar på tråden Hur ofta byter ni bh?