Inlägg från: Persbrandtkola |Visa alla inlägg
  • Persbrandtkola

Vad tycker ni om SAS nya reklam?

nihka skrev 2020-02-22 01:26:02 följande:
    Klart du inte har förstått. Du har ju ställt mig samma fråga om och om igen fast du fått svar för länge sedan.

På frågan om jag sett reklamen så har jag berättat min åsikt om den jämte detaljer som jag tolkat samt rekommenderat att du tittar på den från 1.33 och ändå anser du att "Har du sett reklamfilmen, det verkar inte så"  är en intelligent och befogad fråga att ställa???

Du tål ju inte att någon ser på saker annorlunda än vad du gör. Du bemöter alla som inte delar din uppfattning om filmen på samma sätt: antingen har de inte förstått den eller så har de inte sett den. För har de sett den och förstått den så måste de ju tycka som dig - en lovligt inskränkt inställning.

Du verkar bara vara här för att få medhåll.
    Det var riktigt mycket skitsnack! Klar jag gjort, du ger inget svar, eftersom du inte har något att gå på. Du vet själv att du inte har något att hämta.
    Nej, jag är här för att berätta vad jag tycker, vilket du har svårt med. Har du ens nämnt något som går att diskutera förutom att alla andra inte ser reklamen som man ska göra, enligt dig! Så du började titta från 1:33 då? Är det så jag ska tolka det? Vart det för jobbigt för dig att se början? 
    SAS älskar nötter
  • Persbrandtkola
    nihka skrev 2020-02-22 01:26:02 följande:
    Klart du inte har förstått. Du har ju ställt mig samma fråga om och om igen fast du fått svar för länge sedan.

På frågan om jag sett reklamen så har jag berättat min åsikt om den jämte detaljer som jag tolkat samt rekommenderat att du tittar på den från 1.33 och ändå anser du att "Har du sett reklamfilmen, det verkar inte så"  är en intelligent och befogad fråga att ställa???

Du tål ju inte att någon ser på saker annorlunda än vad du gör. Du bemöter alla som inte delar din uppfattning om filmen på samma sätt: antingen har de inte förstått den eller så har de inte sett den. För har de sett den och förstått den så måste de ju tycka som dig - en lovligt inskränkt inställning.

Du verkar bara vara här för att få medhåll.
    Du har fortfarande inte förklarat vad "går koll" är? Ett inlägg långt tillbaka ställda jag massor med frågor till dig, som du inte svarade på, utan du började prata om något helt annat osv. Jag har varit helt öppen med att alla har rätt till sin åsikt, men när någon inte håller med dig, så går du helt bananas. Jag förstår att du tillhör de ca 10% som har svårt att förstå reklamen. Ändå är det du som skriker högst, vad beror det på? Du tycker att alla andra inte förstår och om man inte tycker som du, då är man nationalist, högerextrem eller korkad. Du kanske ska ta och sätta dig in i saker och ting, innan du börjar argumentera. 
    Det måste vara skönt att tänka som du, att din världsåskådning är den riktiga, inget annat finns. Själv tycker jag det är fattigt som bara den. Jag förstår att du har en hög önskan om att saker ska vara på ditt sätt, men så funkar det inte alltid. Varför har du så lite tolerans mot andra som inte tycker som du? 
    SAS älskar nötter
  • Persbrandtkola
    nihka skrev 2020-02-22 13:28:12 följande:
    Jodå. Jag förklarade vad "går koll" betydet direkt faktisk, men det är inte mitt problem att du inte klarar av att se svaret som verkar vara helt dolt för dig i de två rader där svaret finns.

Så jag går "helt bananas" när någon inte håller med mig. Men enligt dig har jag ju inte uttryckt någon åsikt. Jag tror du behöver borsta lite inte bara på läsförståelsen utan även på logiken.

Vilken åsikt - som jag då enligt dig inte har uttryckt har jag sådana problem med att inte klara av när någon inte håller med mig?

Har du så sakleliga börjat förstå att din tolkning inte är den enda rätta? Hur något tolkas handlar ofta om var man står när man betraktar saken. Jag har full förståelse för den nationalistiska tolkningen. Försök att vara lite mer rörlig när du försöker flytta fokus. Det funkar liksom inte att stirra på samma fläck när man gör det. Det är ju inte åsikten som är korkad utan tron på att åsikten speglar den enda och rätta sanningen.

Sedan finns förstås korkade frågor. Du har ställt en hel del sådana som "Har Du sett filmen än?
     Det måste vara jobbigt att inte ha något att komma med och sedan försöka trycka ner andra för att göra din röst hörd. Som en fågelunge som vill ha mat. Pinsamt! 
    SAS älskar nötter
  • Persbrandtkola
    nihka skrev 2020-02-22 16:16:33 följande:
    Hahaha! Helt otroligt! Du har alltså fortfarande inte lyckats med att identifiera mitt svar på frågan som du ställer om och om och om igen, argt anklagandes att jag inte svarat dig.

Låt mig ge dig lite ledtrådar. Inlägget är skrivet av mig och citerar ditt inlägg där du ställer din fråga. Svaret är tydligen en djungel av ord, hela två meningar och den första meningen är svaret på din fråga.

Klarar du dig själv nu eller behöver pippin skedmatas ytterligare?
    Ja du behöver uppenbarligen mer mat, så att du växer!  Hahaha! Ovanligt att du inte har några svar haha... Precis som SAS regerar, typ oj, nu blev det svårt, vad ska vi göra? Tips! Om du vill veta vad SAS reklamfilm handlar om: 

">

https://soundcloud.com/nyhetsbubbla/sas-raderar-reklamfilm-pa?in=nyhetsbubbla%2Fsets%2Ftorsdag-13-februari-2020&fbclid=IwAR1jdxzn8GKjxTamRt1h6Cf5SZjpCd-dADm38DEoLmVYchx8-LZ6gzsXZKI

">

SAS älskar nötter
  • Persbrandtkola
    Smecker skrev 2020-02-22 15:09:05 följande:
    Jag förstår varken relevansen för tråden, eller relevansen för mig. Vilka "er"?
    Så du är bara med i en tråd för prata om "vad?" Så du har missat poängen totalt med tråden? Ändå är du med och diskuterar... I alla fall... Ledtråd, dan handlar om SAS reklamfilm... 
    SAS älskar nötter
  • Persbrandtkola
    KillBill skrev 2020-02-23 16:17:04 följande:

Jag vet inte vem du är och om du är nationalist. Jag pratar om de nationalister som på Facebook, Twitter och FL gått bananas över SAS reklamfilm och som hjälpt SAS att sprida uppmärksamhet om företaget.

Aha! För jag ser massor av människor som inte är nationalister och högerextrema överallt på nätet, som ogillar SAS reklamfilm starkt! 
    SAS älskar nötter
  • Persbrandtkola
    KillBill skrev 2020-02-23 16:48:36 följande:
    Ja det finns säker människor som inte definierar sig som nationalister som hjälper SAS att uppmärksamma företaget.
    ELLER tycker att reklamen är skitdålig! 
    SAS älskar nötter
  • Persbrandtkola
    Anonym skrev 2020-02-23 17:33:21 följande:
    Eller bojkottar skiten. 
    Ja, åtgärder behövs! Tråkigt att företagen inte lär sig. SAS kommer inse sitt misstag med tiden, när biljettförsäljningen dalar. Det bästa SAS kan göra nu är att be om ursäkt och ligga lågt eller försöka sig på något annat, men det kommer inte hända. Det komiska är att många andra företag har också försökt sig på att förnya sig. T.ex. Gillette, med brakförluster. Sen kan man undra vad Klarna håller på med också. 

Till SAS: Aldrig förr har så många visat så få, så starkt missnöje, för så mycket skit. Tack SAS för ingenting. Känns som SAS har hakat på den här vidriga trenden att urinera på andra... 
    SAS älskar nötter
  • Persbrandtkola
    KillBill skrev 2020-02-23 17:55:38 följande:
    För SAS spelar det mindre roll. SAS vill att du och andra ska skriva om företaget
    SAS måste älska att höra hur dåligt deras varumärke är och att många ska bojkotta dem...  
    SAS älskar nötter
  • Persbrandtkola
    Anonym (Findus) skrev 2020-02-23 18:09:27 följande:
    Gilette är inget företag. Däremot äger företaget Proctor och Gamble varumärket Gilette. Och P&G går alldeles utmärkt. 
    Men hände det som jag pratat om nu med Gillette? Självklart har Gillette ökat försäljningen igen.

https://nyheteridag.se/gillette-gor-brakforlust-efter-reklam-om-toxisk-maskulinitet/

https://www.expressen.se/dinapengar/gillette-reklamen-skapar-ilska-man-uppmanar-till-bojkott/

https://www.resume.se/marknadsforing/reklam/starka-reaktioner-mot-gillettes-metoo-kampanj-kranker-99-procent-av-malgruppen/

https://www.flashback.org/t3063191 
    SAS älskar nötter
Svar på tråden Vad tycker ni om SAS nya reklam?