Inlägg från: Persbrandtkola |Visa alla inlägg
  • Persbrandtkola

Vad tycker ni om SAS nya reklam?

nihka skrev 2020-02-18 00:40:05 följande:
    Väldigt hårda ord om sig själv.

Det är inte helt ovanligt att den som har en intolerant syn mot andra hyser ett visst mått av självförakt.

">

Här är reklamen.
  • Persbrandtkola
    nihka skrev 2020-02-18 01:02:42 följande:
    Det värkar lite rörigt för dig just nu så tänk inte mer på det...

Här kan du se reklamfilmen om du vill ta en snabb kik på den för det värkar inte som du har sätt den...

">

En kortare version till dig, ifall du inte sett den!  
    ">

• Persbrandtkola
    nihka skrev 2020-02-18 01:20:14 följande:
    Ja, där väljer jag också att lägga fokus, men jag kan förstå att man reagerar negativt också och särskilt om man känner sig kulturellt otrygg eller till och med hotad.
    Ska du inte se den först? 
  • Persbrandtkola
    nihka skrev 2020-02-18 01:28:11 följande:
    Pratar du med mig?

Så symtomatiskt att du reagerade på just det inlägget som förresten var skrivet till någon annan. Hög igenkänningsfaktor kanske?
    Pratade till den lilla pojken inom dig... Ja, jag kände igen dig och ditt sätt att skriva på... Har du sett reklamen än? Vad tyckte du?  
  • Persbrandtkola
    nihka skrev 2020-02-18 02:53:14 följande:
    Nu ljuger du, kort och gott. Tänkte inte brodera ut det lika mycket som du utan bara konstatera att du ljuger.

Filmen säger inte, att inte något är skandinaviskt utan ordalydelsen är "truly Scandinavian". Står till och med som rubrik. SAS - What is truly Scandinavian?
    Och där ljuger du! Tänker inte brodera ut det lika mycket som du, utan bara konstatera att du ljuger. Så vad pratar du om för lögn? I reklamen säger SAS att "absolut", alltså, 100% är inte Skandinaviskt, när SAS ställer frågan: Vad är verkligen Skandinaviskt? Aja... Över hundratusen tycker inte om klippet, medans dryga elvatusen tycker om reklamen... Säger dessa siffror inget till er? Så nästan 90% tycker att det här är fel...  Därför känns det svårt att ni har förstått budskapet.

Men kämpa på, bevisen i reklamen lär knappast försvinna, eller vänta, det var ju det som SAS försökte göra genom att ge ut en ordentlig redigerad reklamfilm... Undra varför? Hmmm...
  • Persbrandtkola
    nihka skrev 2020-02-18 16:12:55 följande:
    God morgon! Ja, det är tydligt att du tycker det känns svårt för dig att andra har förstått ett budskap som flyger över ditt huvud. Du behövde inte bokstavera ut det så utan det var tydligt redan innan.
    Vad bra att du håller med! Se reklamen nu också, så att du förstår SAS budskap.
    Ja, jag var tvungen att vara tydlig, eftersom att ljuset tänds inte hos dig. Kanske nu?

Jag förstår att du har det tufft med medhåll osv, men, du behöver inte skicka samma meddelanden flera gånger, ett räcker. Eller är det något som du försöker blåsa under mattan?
  • Persbrandtkola
    nihka skrev 2020-02-18 16:05:27 följande:
    Inte från början så det var inte med.
    Vänta nu, nu blir det konstigt, jag vet att det var så också, men det komiska blir att SAS visar en man och inte en kvinna. Vad sänder det för budskap tro? Så SAS har bara släng ut sig något som ska se bra ut, fast egentligen inte stämmer? Aha, typ den röda tråden i reklamen...
  • Persbrandtkola
    nihka skrev 2020-02-18 18:08:36 följande:
    Jag sympatiserar verkligen med dig i din svåra stund.

Men chin up. Du vänjer dig tids nog Solig
    Svårt att svara på frågor? 
  • Persbrandtkola
    nihka skrev 2020-02-18 18:15:13 följande:
    Jo, jag kan förstå att det kan verka konstigt, men om du riktigt tänjer dig till att föreställa dig att både pappor och mammor är föräldrar. På parental leave.
    Då kan jag säga samma sak... Men reklamen säger en sak, varför tyda det som något annat? 
  • Persbrandtkola
    nihka skrev 2020-02-18 18:28:49 följande:
    Var finns frågan i ditt påstående "Därför känns det svårt att ni har förstått budskapet."?
    Svårt att stå upp för det du står för, eller svarar du alltid frågor med frågor? 
    Berätta lite vad du tycker om reklamen, vad säger den till dig? Tycker du orden passar bra in med den melankoliska stämningen? Har du sett reklamen? Varför har du svårt att svara på frågor? Vad betyder en glad sol? 
Svar på tråden Vad tycker ni om SAS nya reklam?