Vad tycker ni om SAS nya reklam?
Det är Muellerrapportens slutsats att USA blev utsatta för en rysk påverkansoperation. Här har du en länk till rapporten:
Det är Muellerrapportens slutsats att USA blev utsatta för en rysk påverkansoperation. Här har du en länk till rapporten:
Så helt allvarligt, ska jag som läsare gå igenom en rapport på flera hundra sidor, där mycket är hemlighetsstämplat, för att komma fram till Expressens källa?
Du vet väl hur källhänvisningar fungerar väl? Otroligt dålig källa, enligt mig. Jag hade tycket att det var helt okej om Expressen hade berätta vilka sidor osv. Nej tack, det här duger inte, dålig journalistik!
Människan har sitt ursprung i Afrika men har sedan utvandrat/spritt sig till övriga världen för att sedan komma till Skandinavien. Samerna anses exempelvis ha invandrat till Skandinavien från ryska Sibirien.
Du ska nog inte ta påståendet från ett skandinaviskt flygbolag om att inget är skandinaviskt alltför allvarligt. Det handlar om en reklamfilm vars syfte är att peka på fördelar med att resa..
Var inte löjlig, det är fastslaget att vi människor i huvudsak härstammar från Södra Afrika (även om det kan finnas mindre inbladning neandertalare i vissa av oss) .
Det är en mycket smart kampanj av det skandinaviska flygbolaget SAS som nu får hjälp av tusentals nationalister att skapa uppmärksamhet kring SAS varumärke.
Du ber oss att komma ihåg ett förfalskat citat av Winston Churchill?
http://standuptohate.blogspot.com/p/winston-churchill-and-anti-fascist.html
Som någon här ovan skrev: ni som förnekar att något kan vara rent skandinaviskt, att det finns en skandinavisk kultur- förnekar ni också att det finns någon ursprunglig kinesisk kultur? Grekisk? Arabisk? Judisk? Afrikansk? Grönländsk? För att ge några exempel.
Kan någon av er som hävdat att SAS-reklamen har rätt (-dvs att INGET är skandinaviskt) erkänna om ni även förnekar andra kulturer på samma sätt? Eller bara den skandinaviska?
Varför, isåfall? Är genuint nyfiken på det! Om man tex skulle förneka att det finns något judiskt tycker jag det låter farligt nära antisemitism. Att förneka afrikanska kulturer låter farligt nära rasism.
Men, i sann vänster-dubbelmoralanda, kan man förneka det skandinaviska? Eller hur tänker ni? Svara gärna (Om det nu är möjligt att förklara.....)
Om ett skandinaviskt flygbolag (som brukar lyfta fram det skandinaviska) i en reklamfilm lyfter fram att mycket av det vi uppfattar som skandinaviskt egentligen är utvecklat någon annanstans är strategin självklart att folk ska inse hur viktigt resandet har betytt för utvecklingen av vår kultur och att folk ska vilja resa mer.
Jag har svårt att förstå folk som blir upprörda över något sådant.
Är man någorlunda trygg i sig själv och i sitt kulturarv så bryr man sig inte om sådant.
Du anser alltså att det är mitt ansvar att du inte läser det jag skriver och länkar till?
Sen när blev det att skriva till sig själv när jag citerar en annan, som du svara åt!?
Hur tänker du här?
www.gp.se/debatt/sas-spottar-oss-som-%C3%A4r-stolta-%C3%B6ver-skandinavien-i-ansiktet-1.24128355?fbclid=IwAR09W3UVupTF5whJCpHqRu_kwD2QNDqqc8q4r2aa9NVhzN2Pe8pvgjzn0zo