• Anonym (Kul)

Missade jobbdag pga sent tåg, ingen ersättning??

Nu verkar ju loppet kört att få någon ersättning. Skulle kommit i tid till arbetet idag eftermiddag men pga storm så fick tåget ta en annan körväg och vi stackare som blev kvar fick åka med en ersättningsbuss som dessutom inte kom på utsatt tid.

Man fick kalla in vikarie för mig eftersom jag inte kunde svara på när jag skulle komma fram, ingen information från SJ heller under förloppet.

Det enda SJ verkar ersätta är nån mindre andel av biljetten. Förlorad inkomst täcks inte. Mitt försäkringsbolag sa samma där, så nu står man 1500 kr fattigare för att SJ inte kan hålla tiden.

Är det bara att bita i äpplet och förbarma sig över vår värdelösa kollektivtrafik eller finns det det ännu hopp?

• Svar på tråden Missade jobbdag pga sent tåg, ingen ersättning??
  • Anonym (Göteborgare)

Du kunde cyklat istället.
    Det är faktiskt storm, om nu tåget plockat upp dig och banan senare blivit tex strömlös hade du ändå missat jobbet.

• Anonym (XXX)
    Anonym (Kul) skrev 2020-02-17 16:01:02 följande:

Nu verkar ju loppet kört att få någon ersättning. Skulle kommit i tid till arbetet idag eftermiddag men pga storm så fick tåget ta en annan körväg och vi stackare som blev kvar fick åka med en ersättningsbuss som dessutom inte kom på utsatt tid.

Man fick kalla in vikarie för mig eftersom jag inte kunde svara på när jag skulle komma fram, ingen information från SJ heller under förloppet.

Det enda SJ verkar ersätta är nån mindre andel av biljetten. Förlorad inkomst täcks inte. Mitt försäkringsbolag sa samma där, så nu står man 1500 kr fattigare för att SJ inte kan hålla tiden.

Är det bara att bita i äpplet och förbarma sig över vår värdelösa kollektivtrafik eller finns det det ännu hopp?

Fast stormen har ju hållit på ett tag, så du borde ju förstått att det kunde bli förseningar och varit ute i extra god tid. Eget ansvar.
  • cosinus

Det du kan göra är väl möjligen att be att få ta det som en semesterdag istället om nu jobbet går med på det.

• Anonym (ja)

Håller med inlägg 2.

• Anonym (Anonym)

Japp, det är bara att bita i det sura äpplet. De ersätter naturligtvis bara själva biljetten.

• Anonym (Kul)
    Anonym (XXX) skrev 2020-02-17 16:09:16 följande:

Fast stormen har ju hållit på ett tag, så du borde ju förstått att det kunde bli förseningar och varit ute i extra god tid. Eget ansvar.

Var inga förseningar innan, under dagen,, lite svårt att förstå att det kunde bli förseningar. Där jag åkt har det inte ens varit klass 1 varning. Ska man ha samma spydiga tänk som du så kunde man ju lika gärna skylla på folk som att de får skyllq sig själv att de åker med SJ.
  • Anonym (Kul)
    Anonym (Göteborgare) skrev 2020-02-17 16:08:35 följande:

Du kunde cyklat istället.

Det är faktiskt storm, om nu tåget plockat upp dig och banan senare blivit tex strömlös hade du ändå missat jobbet.

Så det är rimligt att cykla 10 mil tycker du? Enkel väg?

Med den inställningen kan man lika gärna bli sen oavsett det blåser eller inte, vilket ju tyvärr verkar ske.. Ska jag inte riskera att bli sen får jag med andra ord bo kvar på jobbet. Rimligt?
  • Anonym (Kul)

Är det typiskt FL att komma med spydiga kommentarer åt folk till höger å vänster? Är det för att bara sura sömnlösa småbarnsföräldrar som inte fått nuppa på två år häckar här?

• Anonym (XXX)
    Anonym (Kul) skrev 2020-02-17 16:47:53 följande:
    Var inga förseningar innan, under dagen,, lite svårt att förstå att det kunde bli förseningar. Där jag åkt har det inte ens varit klass 1 varning. Ska man ha samma spydiga tänk som du så kunde man ju lika gärna skylla på folk som att de får skyllq sig själv att de åker med SJ.
    Ja, du, jag pendlar med bil. Men likväl vet jag att man inte kan lita på tågen, det skrivs ju mkt om det hela tiden, att de inte alltid går i tid. Och nu under stormen har det också skrivits om det. Och självklart måste någon gång vara första gången, eller hur?

Men det är bara att gratulera, att du alltid kommit till jobbet i tid förut. På mitt jobb händer det titt som tätt att folk kommer senare på grund av tågen.

Svar på tråden Missade jobbdag pga sent tåg, ingen ersättning??