• Anonym (R)

Hjälper atarax mot ångest?

Hjälper verkligen atarax mot ångest?

Testade den för några årsedan och vill minnas att jag inte fick nån effekt alls...funderar nu på att testa igen och se.

Har precis blivit av med sobril/oxascand som jag ätit i ett par år och nu trappat ner och avslutat.

Hade velat ha något att ta till om det behövs. Så funderar på att ge atarax en chans igen....

• Svar på tråden Hjälper atarax mot ångest?
  • Anonym (R)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-17 16:24:25 följande:

Ja det är liksom vad den är till för.. Om du har kraftig ångest kanske du behöver annan styrka.

Ska testa mig fram med dos och se vad som händer.
  • Anonym (R)

Tog 20 mg kl 18. Märkte ingen direkt effekt efter 15 min ( som det påstås att det ska ta innan den börjar verka ) men efter 1,5h så känner jag faktiskt en skillnad! Känner mig mentalt och kroppsligt mer avslappnad/normal - kroppen som annars e på nåt konstant högvarv läge känns nu lite mera lugnare. Positivt överraskad med andra ord :)

• Anonym (R)

Tog 20 mg kl 18. Märkte ingen direkt effekt efter 15 min ( som det påstås att det ska ta innan den börjar verka ) men efter 1,5h så känner jag faktiskt en skillnad! Känner mig mentalt och kroppsligt mer avslappnad/normal - kroppen som annars e på nåt konstant högvarv läge känns nu lite mera lugnare. Positivt överraskad med andra ord :)

Svar på tråden Hjälper atarax mot ångest?