• Anonym (Någraglasförmycket)

    Tips för att inte smsa på fyllan?

    Någon som har några bra och vettiga tips på hur man undviker att skicka fylle-sms till gamla ragg på fyllan? Vill jätte gärna ha seriösa och vettiga svar som nykter är det liksom inga problem men på fyllan råkar det åka iväg några st sms ibland som man ångrar dagen efter.. vill ju fortfarande kunna ta några glas vin till helgen ibland men vill undvika dessa jvla sms som bara blir pinsamma dagen efter.

  • Svar på tråden Tips för att inte smsa på fyllan?
  • Anonym (lina)

    - Låt bli att dricka så mycket att du tappar kontrollen. Tappar du kontrollen efter 2 glas så håll dig till 1 glas.
    - Drick mera vatten, minst varannat glas vatten. 
    - Lämna mobilen hemma eller med någon vän så du inte bara kan ta den enkelt
    - Ta bort de kontakter du inte vill messa men ändå gör det. 

  • Anonym (S)

    Jag tycker som föregående att man inte bör dricka mer än att man kan ta ansvar för sina handlingar. Så drick mindre är även mitt tips.

  • Anonym (Nallen)

    1. Sluta supa, behåll mobilen
    2. Sup, släng mobilen

  • CitronTulo

    Om man gör pinsamma saker fyllan som ger en ångest dagen efter så är min åsikt att man har alkoholproblem och behöver se över dessa!

    Så det råd man kan ge är väl att du får sluta dricka? Om du inte är beredd att offra detta och det är mer värt att dricka vin än att kunna stå för vad man gör så har du definitivt problem!

  • Anonym (Dömande)

    Jag har varit där, i yngre dagar. Man behöver faktiskt inte bli speciellt full innan man får iväg något sms.

    Var det gamla ragg som jag faktiskt inte var intresserad av så raderade jag numrena, blev ju ganska pinsamt när man enbart hörde av sig på fyllan ;)

    Sen blev jag bättre på att lägga bort telefonen, blev ju lite pinsamma Facebook statusar och sånt också

  • Anonym (Någraglasförmycket)
    Anonym (lina) skrev 2020-02-19 04:04:38 följande:

    - Låt bli att dricka så mycket att du tappar kontrollen. Tappar du kontrollen efter 2 glas så håll dig till 1 glas.

    - Drick mera vatten, minst varannat glas vatten. 

    - Lämna mobilen hemma eller med någon vän så du inte bara kan ta den enkelt

    - Ta bort de kontakter du inte vill messa men ändå gör det. 


    Tack för seriöst och bra svar.

    Jo men kontakterna är raderade men jag lyckas alltid hitta personerna när jag druckit på typ hitta.se eller liknande.

    Inte bra
  • Anonym (Någraglasförmycket)
    Anonym (Dömande) skrev 2020-02-19 08:41:51 följande:

    Jag har varit där, i yngre dagar. Man behöver faktiskt inte bli speciellt full innan man får iväg något sms.

    Var det gamla ragg som jag faktiskt inte var intresserad av så raderade jag numrena, blev ju ganska pinsamt när man enbart hörde av sig på fyllan ;)

    Sen blev jag bättre på att lägga bort telefonen, blev ju lite pinsamma Facebook statusar och sånt också


    Nä exakt man behöver inte bli särskilt full. Man tar till och med knäppa bilder och lägger upp som man tkr blir jätte bra för stunden men som man sedan ser blev för jävliga som sedan raderas fort som attans dagen efter
  • Anonym (Någraglasförmycket)
    Anonym (Nallen) skrev 2020-02-19 07:42:18 följande:

    1. Sluta supa, behåll mobilen

    2. Sup, släng mobilen


    Älskar detta svaret ha ha..

    ska fan slänga mobilen Ha ha ha

    eller lämna den hemma

    Bara jobbigt att man blir så himla snacke-sugen och vill umgås och prata med människor helt plötsligt

    Men ska nog försöka lämna luren hemma eller börja ha som regel att lämna mobilen i innerfickan

    Jag är över 30år och beter mig så här..alltså jag kan inte fatta det själv.. har kommit in i någon sådan period där jag söker uppmärksamhet och bekräftelse utav gamla ragg..och försöker hitta lösningen...
Svar på tråden Tips för att inte smsa på fyllan?