• Iufhdbfngtn

    Varför så trött

    Jag är en kille på 15 år som.under dom senaste veckorna varit tröttare än vanligt. Jag har ingen aning om vad detta kan bero på men det är sjukt jobbigt någon som vet nåt man kan göra.

  • Svar på tråden Varför så trött
  • TT82

    Hej!
    Tråkigt att höra att du mår dåligt. Det är jätte svårt att veta varför, har du nån vuxen du kan prata med?
    Det vore ju bra som ett första steg, så kanske ni kan besöka vårdcentralen.

    Lycka till!

  • Iufhdbfngtn

    Jag har pratat med mina föräldrar men dom tror att jag går och lägger mig 3 på natten vilket jag inte gör jag får ca 9 timmar pär natt

  • Mom2be262

    Förklara igen för de, be de hjälpa dig boka en läkartid för att ta blodprov. Kan va järnbrist? Även killar får de!

  • Anonym (Y)

    Sluta onanera, eller försök åtminstone begränsa det till 1 gång per vecka. Börja också duscha på det absolut kallaste 2ggr dagligen. Detta När du vaknar och innan du går och lägger dig. Håll dig även i form genom styrketräning och eventuellt konditionsträning. Ät optimalt. Jag är vid din ålder och detta funkar mig. Om detta inte hjälper så rekommenderar jag dig att beställa tid hos vårdcentralen som personen ovan skrev.

  • Anonym (Hedvig)

    Hej ts!

    Har du märkt om du är mycket mycket törstigare än vanligt? Dricker du mycket mer än du brukade (inte alkohol då utan vanlig dryck).
    Kissar du mycket mer än vanligt?
    Känner du att du gått ner mycket i vikt (ex på att byxorna hänger i midjan). I så fall är det viktigt att du går till skolsköterskan och berättar för henne för det kan vara någon sjukdom då som du kan behöva få behandling för snabbt.

  • Iufhdbfngtn

    Jag har inte gått ner i vikt och tror inte att jag dricker mer heller. Men jag har börjat känna mig lite konstig i magen typ hungrig även om det inte var längesen jag åt. Vet inte om det kan ha något med saken att göra.

  • Anonym (Hedvig)
    Iufhdbfngtn skrev 2020-02-20 13:11:58 följande:

    Jag har inte gått ner i vikt och tror inte att jag dricker mer heller. Men jag har börjat känna mig lite konstig i magen typ hungrig även om det inte var längesen jag åt. Vet inte om det kan ha något med saken att göra.


    Jag tycker i alla fall du skall gå till skolsköterskan. Så kan hon kolla lite allmänt, du kan helt enkelt bara ha en infektion som inte gått över, men det är alltid bra att någon kollar på en. Var du förkyld eller magsjuk precis innan du började känna dig så trött?
  • Anonym (Hedvig)
    Iufhdbfngtn skrev 2020-02-20 13:47:47 följande:

    Ja jag var förkyld för ca en vecka sedan


    Då kan det helt enkelt bara vara så att du fortfarande är jättetrött efter förkylningen, att den inte gått över riktigt, Har du hosta eller känner dig "täppt" i näsan? Skolsköterskan kan lyssna på dina lungor, titta dig i halsen osv.
    Gå dit (det är ok att en enstaka gång smita från en lektion om du inte känner att du vill göra det på rasten så dina kompisar undrar).
Svar på tråden Varför så trött