• Carleh

    Knöl på hakan

    För ca 4-5 veckor sen skulle jag gissa så fick jag en innebrännare vad jag kan minnas på hakan. Den gjorde ont o var öm en vecka ca och kliade lite. OM JAG MINNS RÄTT, börjar inbilla mig nu att jag kanske inte alls hade ont men de är nog hjärnspökena. Nu är det bara en hård knuta som vägrar försvinna, vårdcentralen bad mig avvakta för det kunde tydligen ta lång tid för en sån att försvinna.

    Är de någon som haft en innebrännare som bara blivit en hård knuta till slut som vägrar försvinna ?? Den växer inte o gör inte ont, är lite röd när jag inte har har smink.

    Jag är en person som är livrädd för Cancerfonden och har väldigt lätt för att stressa upp mig för sånt här och kan ju även skapa yrsel,huvudvärk osv bara av min ångest nu. Vill bara ha något svar på om de är vanligt eller om någon här haft samma problem.

  • Svar på tråden Knöl på hakan
  • mamma 86

    Såna här jag ofta, det brukar ömma mycket i början. Jag har haft en nu i ca 3 veckor, den har minskat men inte försvunnit helt

  • mamma 86

    Jag har en som tenderar att komma tillbaka på samma ställe med jämna mellanrum så den försvinner väl aldrig riktigt helt. Just nu har jag 3 vid hakan :(

  • Carleh

    Okej ,tack för svaren. Lugnade ner mig lite nu för tillfället. Ska man gå till vårdcentralen om det tar mer än 2 månader ? Det är isåfall om typ 4 veckor , tänkte mer att de är ju inte snyggt iheller :?D

  • mamma 86

    Jag hade nog inte gått till vc för det, möjligtvis om den skulle växa en massa. Men minskar den hade jag inte varit orolig. Jag brukar badda innebrändes med tex alsolösning, så brukar de torka ut eller så mognar de och man kan klämma den.

  • Carleh

    Den minskar inte och den växer inte,svullnar dock o blir röd om jag skulle röra den. Men annars är den bara normal stor typ som en ärta och röd

  • Anonym (Anna)
    Carleh skrev 2020-02-23 00:26:09 följande:

    Den minskar inte och den växer inte,svullnar dock o blir röd om jag skulle röra den. Men annars är den bara normal stor typ som en ärta och röd


    Har du gjort nått för att försöka få bort den?
  • Carleh

    Nä ,eller ja jag har ju försökt klämma den 1-2 gånger men inte mer än det och även baddat alsolsprit och haft alsolgel på natten

Svar på tråden Knöl på hakan