Inlägg från: Anonym (Adhd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Adhd)

Adhd utredning

Det är nog bäst om båda är med, det är frågor även till båda föräldrarna hur de haft det i skolan osv.

Nu var det 2 år sen vår son utreddes så minns inte exakt men det är frågor och anteckningar om hur barnet varit tidigare under uppväxten, när och var man upplever svårigheterna, t.ex. "klättrar barnet runt där det inte är lämpligt" typ affärer och liknande. Jag vet inte om de kan välja att inte starta en utredning men har man kommit så långt att man ska på möte så är det ganska garanterat att man ska fortsätta gå, sen så varierar det hur länge man får gå osv, i vårt fall så skulle vi lägga upp fastare rutiner och "välja våra strider" men har efter rekommendationer tagit kontakt igen för att prova medicinering

• Anonym (Adhd)

Dom observerar även barnet själva så de ser tecknen ganska lätt, jag har för mig att det var ett papper med olika svarsalternativ så du behöver inte tänka ut svaren, typ nej, ibland och ja frågor :)

Fråga ut mannen om hans skolgång om det var några svårigheter eller så så att du har koll på den biten också, lycka till

Svar på tråden Adhd utredning