Inlägg från: Fröken W |Visa alla inlägg
  • Fröken W

Nyfödd bebis bajsar inte

Jag håller med om att du nog borde ringa förlossningen/bb för att fråga och ev. få komma in på en kontroll.

Har ingen erfarenhet av att det tar sån tid för magen att komma igång. Mina två har bajsat ut becket inom de närmsta timmarna efter förlossningen.

Men ring och fråga. Kanske är det inte konstigt men bättre att ringa och få råd än att ev. få en bebis med magont.

• Fröken W
    bebisfebruari20 skrev 2020-02-21 20:52:31 följande:

Tack för era svar, när en barnmorska gjorde hembesök igår berättade jag om bajset och pruttarna och det var ?helt normalt för tarmarna är omogna i början?, sa det till BVC-sköterskan idag när vi bokade första besök till nästa vecka men hon sa inget speciellt om det. Men jag gjorde som ni rådde och ringde till bb. Sköterskan pratade med barnläkaren som tyckte att det var avvikande och undrade om vi testat att stimulera med termometer och se om det kom då. Om det inte fungerade skulle vi åka in till barnakuten för att de kan få väldigt ont i magen om det är stopp. Testade och då kom det ut ungefär 6 cm beck så det var de nöjda med och inte oroliga att det var stopp längre. Tack igen och trevlig helg!

Skönt att höra att du fick tips om hur du kunde hjälpa bebisen att komma igång.

Däremot väldigt synd att barnmorskan på hembesök och bvc sköterskan inte kunde ge dig det rådet...
Svar på tråden Nyfödd bebis bajsar inte