Padirac skrev 2020-02-24 19:57:52 följande:
Det var ett j*vla gn*ll på PS för att de är pro-demokrati och anti-auktorutära.
Det var ett j*vla gn*ll på Svergies riksdag och regering är pro-demokrati och anti-auktoritära.
Det är verkligen enbart de i trådarna här på FL som är mot att PS måste följa demokratiparagrafen och att regering och riksdag är parlamentarisk representativ som gn*ller,
Nej, jag gnäller inte. Jag tycker bara inte att den media som vi är tvungna att betala för är särskilt objektiv i sin tex nyhetsrapportering. Jag har inte påstått att de antidemokratiska eller auktoritära. Likaså är det inget jag påstått om riksdag och regering. Jag tycker däremot att Sverige kanske inte är så demokratiskt faktiskt som vi hjärntvättas med att tro, från media och styrande politiker. Ja, så tycker jag.
Men det var ju inte ts fråga. Den har jag lagt fram min åsikt om tidigare. Det fanns ju tydligen anledning till att SD tyckte man behövde meddela något.
Det var ju inte så, som man kan tro här att de bara "out of the blue" kommer på att vi ska minsann styra medierna i Sverige! Skulle något annat parti känna att SVT tex att är partisk, kränkande el något i ett program el liknande så skulle ingen lyfta fingret, utan många skulle tycka att det är bra att den/de reagerar. Men nu kommer det ju aldrig hända mellan tex Miljöpartiet och PS.