• Anonym (tokkär)

    Någon mer som inte vill ge upp obesvarad kärlek?!

    Någon mer än jag som är obesvarat kär men ändå inte vill ge upp? Som vill bolla tankar runt situationen? Någon som varit i samma situation och vill berätta hur det gick för er?

    Jag är så fruktansvärt tokkär i en vän. Han upptar mina tankar från morgon till kväll. Vi pratar nästan dagligen och han har flera gånger sagt att han gillar och  uppskattar mig väldigt mycket SOM VÄN. Men så är han också mitt uppe i en separation och troligtvis inte i en fas i livet där han tänker på att träffa någon ny. Han frågade nyligen om jag flörtar med honom eller om det bara är något han inbillar sig. Det har jag absolut inte gjort, inte medvetet iaf. Frågade vad han grundar det på och han sa att det kanske är för att jag är så snäll och omtänksam och han är inte van vid att folk är det mot honom. Försöker finnas här nu när han har det jobbigt men skulle aldrig komma på tanken att försöka något mer just nu. Så länge dom bor ihop så är dom i mina ögon fortfarande ett par. Och när dom flyttat isär så ska han få tid att landa, tänker inte bli någon rebound för att han mår dåligt efter separationen. Men sen... Jag hoppas innerligt att han så småningom ska börja se mig som något mer än en vän. Vet inte vad jag ska göra annars. Att säga upp vänskapen är inget altenativ!

    Hör ju själv att jag låter som en olyckligt kär 14-åring som tror sig ha hittat sitt livs kärlek, men vi är båda i 40-årsåldern.Skrattande

  • Svar på tråden Någon mer som inte vill ge upp obesvarad kärlek?!
  • Anonym (MerILivet)

    Det är kul att höra att det finns romantiker men du måste släppa detta nu medesamma allt har en tid o plats distrahera dig gå vidare. Antagligen berättar du och förstör er vänskap eller håller du det hemligt.

    Livet är långt o man måste leva o inte vänta med det.

  • Anonym (tokkär)
    Anonym (MerILivet) skrev 2020-02-23 15:41:54 följande:

    Det är kul att höra att det finns romantiker men du måste släppa detta nu medesamma allt har en tid o plats distrahera dig gå vidare. Antagligen berättar du och förstör er vänskap eller håller du det hemligt.

    Livet är långt o man måste leva o inte vänta med det.


    Tack för din omtanke men än tänker jag inte ge upp iaf. Och jag tänker inte riskera vänskapen genom att berätta om jag inte ser något tecken på att han känner samma. Kanske blir det aldrig någonting mer. Kanske kommer det en dag någon annan man och skakar om min värld. Men just nu lever jag på hoppet.Glad
  • Anonym (En till!)

    Jag är tokkär i min ex. En ex jag lämnade för en annan man som var en idiot. Så chanserna att få tillbaks min ex. och att allt blir som förut är nog ganska små.

    Jag har dessutom redan försökt. Ringt och gråtit, jag har tom. gett min egen dotter luren, han var en underbar styvfar till henne så jag instruerade henne att kalla honom pappa i luren. Jag hade nog även kunnat säga åt henne att gråta men det gjorde hon på egen hand eftersom hon saknar honom.

    Så mitt eget barn som försök till utpressning. Jag har sjunkt rejält lågt och även om det gått ett par år så kanske jag kan sjunka lite till? Jag har gjort mig själv jättebesviken, mitt eget barn jättebesviket och även givetvis gjort honom jättebesviken. Så jag känner mig väl inte på topp direkt så varför inte göra bort sig ännu mer?

    Han skall gifta sig, så jag vill göra som en usel romantisk komedi och vinna tillbaks honom innan dess. Fast jag är inte hjälten utan skurken så det lär inte funka.

    Men nej, jag vill ändå inte ge upp.

  • Anonym (L)
    Anonym (En till!) skrev 2020-02-23 16:08:16 följande:

    Jag är tokkär i min ex. En ex jag lämnade för en annan man som var en idiot. Så chanserna att få tillbaks min ex. och att allt blir som förut är nog ganska små.

    Jag har dessutom redan försökt. Ringt och gråtit, jag har tom. gett min egen dotter luren, han var en underbar styvfar till henne så jag instruerade henne att kalla honom pappa i luren. Jag hade nog även kunnat säga åt henne att gråta men det gjorde hon på egen hand eftersom hon saknar honom.

    Så mitt eget barn som försök till utpressning. Jag har sjunkt rejält lågt och även om det gått ett par år så kanske jag kan sjunka lite till? Jag har gjort mig själv jättebesviken, mitt eget barn jättebesviket och även givetvis gjort honom jättebesviken. Så jag känner mig väl inte på topp direkt så varför inte göra bort sig ännu mer?

    Han skall gifta sig, så jag vill göra som en usel romantisk komedi och vinna tillbaks honom innan dess. Fast jag är inte hjälten utan skurken så det lär inte funka.

    Men nej, jag vill ändå inte ge upp.


    Varför tror kvinnor man kan ringa och gråta sig tillbaka?
  • Anonym (En till!)
    Anonym (L) skrev 2020-02-23 16:09:49 följande:
    Varför tror kvinnor man kan ringa och gråta sig tillbaka?
    Vi tror inte att vi kan det. Vi tror att det finns en liten mikroskopisk chans att det kanske lyckas och är beredda att ta den.

    Det finns en sexuell sak som han frågade efter när vi var tillsammans men jag inte vill göra. Det här är kanske något hans nya gör, eller som han kanske inte ens tänker på längre. Eller så är det något han fortfarande väldigt gärna vill göra. Så det kanske skulle kunna fungera? Ungefär på den halmstrånivån fungerar min hjärna nu.
  • Anonym (tokkär)
    Anonym (En till!) skrev 2020-02-23 16:08:16 följande:

    Jag är tokkär i min ex. En ex jag lämnade för en annan man som var en idiot. Så chanserna att få tillbaks min ex. och att allt blir som förut är nog ganska små.

    Jag har dessutom redan försökt. Ringt och gråtit, jag har tom. gett min egen dotter luren, han var en underbar styvfar till henne så jag instruerade henne att kalla honom pappa i luren. Jag hade nog även kunnat säga åt henne att gråta men det gjorde hon på egen hand eftersom hon saknar honom.

    Så mitt eget barn som försök till utpressning. Jag har sjunkt rejält lågt och även om det gått ett par år så kanske jag kan sjunka lite till? Jag har gjort mig själv jättebesviken, mitt eget barn jättebesviket och även givetvis gjort honom jättebesviken. Så jag känner mig väl inte på topp direkt så varför inte göra bort sig ännu mer?

    Han skall gifta sig, så jag vill göra som en usel romantisk komedi och vinna tillbaks honom innan dess. Fast jag är inte hjälten utan skurken så det lär inte funka.

    Men nej, jag vill ändå inte ge upp.


    Du är tyvärr i en ännu värre situation än mig. Jag har ändå tur att vi är vänner och att han tycker om mig, om än dock bara som vän.

    Får nog erkänna att det är ganska lågt att utnyttja ett barn som utpressning, men man är ju inte helt rationell när det gäller kärleken.

    Du har ju så klart inget att förlora på att försöka vinna tillbaka honom. Men skulle mannen jag är kär i vara i ett förhållande så skulle jag låta honom vara, hur mycker jag än tycker om honom. Skulle han kunna lämna sin partner för att jag lockar honom till mig så skulle han kunna göra likadant mot mig. Och en sådan man är jag inte intresserad av.
  • Anonym (tokkär)
    Anonym (L) skrev 2020-02-23 16:09:49 följande:
    Varför tror kvinnor man kan ringa och gråta sig tillbaka?
    Kanske för att man desperat griper efter varje halmstrå för att få det man vill.
  • Anonym (Lämnad)
    Anonym (En till!) skrev 2020-02-23 16:08:16 följande:

    Jag är tokkär i min ex. En ex jag lämnade för en annan man som var en idiot. Så chanserna att få tillbaks min ex. och att allt blir som förut är nog ganska små.

    Jag har dessutom redan försökt. Ringt och gråtit, jag har tom. gett min egen dotter luren, han var en underbar styvfar till henne så jag instruerade henne att kalla honom pappa i luren. Jag hade nog även kunnat säga åt henne att gråta men det gjorde hon på egen hand eftersom hon saknar honom.

    Så mitt eget barn som försök till utpressning. Jag har sjunkt rejält lågt och även om det gått ett par år så kanske jag kan sjunka lite till? Jag har gjort mig själv jättebesviken, mitt eget barn jättebesviket och även givetvis gjort honom jättebesviken. Så jag känner mig väl inte på topp direkt så varför inte göra bort sig ännu mer?

    Han skall gifta sig, så jag vill göra som en usel romantisk komedi och vinna tillbaks honom innan dess. Fast jag är inte hjälten utan skurken så det lär inte funka.

    Men nej, jag vill ändå inte ge upp.


    Gud önskar du var mitt ex.. hon lämna för en ny och efter nån vecka bara fick hon dissen. Men vill inte tillbaka.. vi hade det verkligen jätte bra! Nyss köpt hus, planera en resa till Paris, prata om att gifta oss allt på hennes vilja! Men innan jul så kom då hennes livs kris. Och hon krisar en. Nobben av första bästa? Ää provar en till.
  • Anonym (En till!)
    Anonym (Lämnad) skrev 2020-02-23 17:16:57 följande:
    Gud önskar du var mitt ex.. hon lämna för en ny och efter nån vecka bara fick hon dissen. Men vill inte tillbaka.. vi hade det verkligen jätte bra! Nyss köpt hus, planera en resa till Paris, prata om att gifta oss allt på hennes vilja! Men innan jul så kom då hennes livs kris. Och hon krisar en. Nobben av första bästa? Ää provar en till.
    Lider med dig och tycker att du skall nog vara glad att du slipper henne. Trots att jag själv är lika illa.

    Efter all skit med dotterns pappa träffade jag honom. Han verkligen räddade mig och min dotter. Inte från svält eller döden eller så, men känslomässigt. Jag fick en underbar pojkvän min dotter fick en underbar styvfar. Kände mig trygg och lycklig.

    Men så träffade jag en annan. En riktig charmör, som är så uppenbart en player att en 14åring hade sett det. men inte jag. Blev blixförälskad och playern sa att det var besvarat.

    Efter att ha vänstrat en månad eller två bad jag min pojkvän flytta ut. Han blev ledsen, min dotter blev ännu ledsnare. Det dröjde bara en månad till innan jag såg vad för snubbe jag hade kärat ner mig i. Han hade hur många brudar som helst. Samtidigt. En av dem var hans väns fru. En annan var min egen väninna.

    Så det var väl en passande karl för mig och rätt åt mig antar jag. Men jag gjorde slut givetvis. Sedan försökte jag få tillbaks min ex medelst telefonterror, sms-terror, mailterror med min dotter som vapen, och var allmänt tragisk i ett par månader.

    Sedan backade jag undan. Ville inte göra bort mig mer. Nu har det gått två år c:a men har fortfarande enormt starka känslor för honom och saknar honom. 
  • Anonym (L)

    Men hur tänker man om man har en partner man trivs med och älskar och dessutom har barn med och man låter sig förföras som en kåt tonåring? Fattar man verkligen inte vad man gör?

Svar på tråden Någon mer som inte vill ge upp obesvarad kärlek?!