• Förstagångsgravid

    Plus efter utgången tid

    Hej allesammans!

    Tog ett test på eftermiddagsurin (bim+3) och kollade efter 2min, då såg jag inget och sen fortsatte jag städa och glömde bort det...

    Men efter 1timme kom jag på det och skulle kasta det och då såg det ut såhär? Är det ett plus eller är det helt otillförlitligt då det gått 1timme? Egentligen ska detta test läsas av inom 10min, plusset kanske fanns där då, men jag vet ju inte, såg det först 50min efter dom 10min hade gått.

    Hade givetvis tagit ett till test men hade bara detta hemma!

    Jag började även blöda igår som en vanlig mens, så är ju tyvärr säker på missfall ändå.

    Men blev ändå nyfiken

    Nån som varit med om liknande?

    Är inte 50år som det står i min profil, men jag kan inte ändra

    det först 5

  • Svar på tråden Plus efter utgången tid
  • Daphodil
    Förstagångsgravid skrev 2020-02-23 16:32:58 följande:

    Hej allesammans!

    Tog ett test på eftermiddagsurin (bim+3) och kollade efter 2min, då såg jag inget och sen fortsatte jag städa och glömde bort det...

    Men efter 1timme kom jag på det och skulle kasta det och då såg det ut såhär? Är det ett plus eller är det helt otillförlitligt då det gått 1timme? Egentligen ska detta test läsas av inom 10min, plusset kanske fanns där då, men jag vet ju inte, såg det först 50min efter dom 10min hade gått.

    Hade givetvis tagit ett till test men hade bara detta hemma!

    Jag började även blöda igår som en vanlig mens, så är ju tyvärr säker på missfall ändå.

    Men blev ändå nyfiken

    Nån som varit med om liknande?

    Är inte 50år som det står i min profil, men jag kan inte ändra

    det först 5


    Jag har aldrig fått fram ett falskt plus efter tiden. Ditt ser ju positivt ut, tråkigt att du blöder!
  • Förstagångsgravid

    [quote=80243993][quote-nick]Daphodil skrev 2020-02-23 21:42:31 följande:[/quote-nick]Jag har aldrig fått fram ett falskt plus efter tiden. Ditt ser ju positivt ut, tråkigt att du blöder![/

    Stort tack för ditt svar, hoppas så himla mycket att det var ett äkta plus! Ska testa igen om ett par dagar och se då, idag blöder jag knappt alls längre. Men mycket igår så vågar inte hoppad nåt alls

  • Clemmentina

    Jag fick så och fick därefter starkare och starkare plus (redan dagen efter). Nu verkar dock strecken minska i styrka så jag misstänker missfall eller missed abortion. Många kvinnor blöder trots att de är gravida. Det kallas genombrottsblödning. Håller tummarna för att det går bra för dig! :)

  • Förstagångsgravid

    Hoppas så att du har rätt Clemmentina och att det kan vara en genombrottsblödning! Håller även mina tummar och tår för att dina plus får bli starkare igen Man läser ju om många andra som blöder precis som du skriver, men ändå ger man upp lite.


    Clemmentina skrev 2020-02-24 09:26:22 följande:

    Jag fick så och fick därefter starkare och starkare plus (redan dagen efter). Nu verkar dock strecken minska i styrka så jag misstänker missfall eller missed abortion. Många kvinnor blöder trots att de är gravida. Det kallas genombrottsblödning. Håller tummarna för att det går bra för dig! :)


    4
  • Clemmentina
    Förstagångsgravid skrev 2020-02-24 10:05:27 följande:

    Hoppas så att du har rätt Clemmentina och att det kan vara en genombrottsblödning! Håller även mina tummar och tår för att dina plus får bli starkare igen Man läser ju om många andra som blöder precis som du skriver, men ändå ger man upp lite.


    När ska du testa igen? Du får uppdatera hur det går för dig.
  • Förstagångsgravid
    Clemmentina skrev 2020-02-24 12:23:31 följande:

    När ska du testa igen? Du får uppdatera hur det går för dig.


    Jag väntar nog tills imorgon iallafall. Hade lite andra symtom som sötaktig smak i munnen och så som har försvunnit helt oxå. Men man slutar ju ändå inte hoppas! Vi får uppdatera varandra om hur det går
  • Förstagångsgravid
    Clemmentina skrev 2020-02-24 12:23:31 följande:

    När ska du testa igen? Du får uppdatera hur det går för dig.


    Jag väntar nog tills imorgon iallafall. Hade lite andra symtom som sötaktig smak i munnen och så som har försvunnit helt oxå. Men man slutar ju ändå inte hoppas! Vi får uppdatera varandra om hur det går
  • Clemmentina
    Förstagångsgravid skrev 2020-02-24 13:13:32 följande:

    Jag väntar nog tills imorgon iallafall. Hade lite andra symtom som sötaktig smak i munnen och så som har försvunnit helt oxå. Men man slutar ju ändå inte hoppas! Vi får uppdatera varandra om hur det går


    Hur går det för dig? Testen blir inte starkare här så jag är säker på mf. Undrar bara om allt kommit ut...
  • Förstagångsgravid

    Fy va tråkigt! Men blir plussen svagare? Jag testade negativt igår, känns konstigt om hcg har sjunkit så snabbt! Håller tummarna för oss bägge nästa månad


    Clemmentina skrev 2020-02-26 07:45:11 följande:

    Hur går det för dig? Testen blir inte starkare här så jag är säker på mf. Undrar bara om allt kommit ut...


  • Clemmentina
    Förstagångsgravid skrev 2020-02-26 21:39:09 följande:

    Fy va tråkigt! Men blir plussen svagare? Jag testade negativt igår, känns konstigt om hcg har sjunkit så snabbt! Håller tummarna för oss bägge nästa månad


    Precis, testen blev först starkare men nu svagare. Testade inte idag men ska göra det imorgon. Skulle inte förvåna mig om det blir negativt då. Håller också tummarna för oss!
  • Clemmentina
    Förstagångsgravid skrev 2020-02-26 21:39:09 följande:

    Fy va tråkigt! Men blir plussen svagare? Jag testade negativt igår, känns konstigt om hcg har sjunkit så snabbt! Håller tummarna för oss bägge nästa månad


    Och skulle såklart skrivit att det är jättetråkigt att du fick negativt. :(
Svar på tråden Plus efter utgången tid