IceKitten skrev 2020-02-25 08:29:33 följande:
Jag köpte samma fåtölj just pga amningen. Den fungerar jättebra till ändamålet. Finns det bättre? Säkert... Men man ammar trots allt en ganska kort period av sitt liv och fåtöljen är snygg. Den hänger med även nu när amningen är över, det gör inte amningskudden.
Alltså jag måste bara säga att min amningskudde. Den kommer hänga med heeela livet. Även min mamma har en nu för att underlätta för höften när hon sover.
Den amningskudde vi i tråden pratat om har småsmå kulor i sig. Finns bilkuddar som har sådana tex. Och formar sig perfekt efter kroppen.
Jag har min bakom ryggen om jag sitter och läser i sängen, i soffan. Fortfarande när barnet är ett år så sover hon på mig ibland på natten och denna kudden är då min räddning. Är dessutom perfekt att lägga runt barnet sängen för att hon inte ska rulla iväg.
Det är på riktigt ett av mina bästa köp i livet och denna kudde kommer få hänga med så länge det finns något kvar av den.
Jag förstår dock argumentet för fåtölj! Men tänker att ts kanske ändå tänkt sig någon form av gravidkudde/amningskudde och då kan det ju vara perfekt att testa detta. Tänker också att en fåtölj kan vara dyrare, och att det blir en som man kanske egentligen inte vill ha för att funktionen får gå före stilen man vill åt.
Hoppas ts hittar den bästa lösningen som passar henne!