• Anonym (Spegeln)

Är MIN man otrogen?

Fick ett mess nu ikväll av någon okänd som hävdar att min man, sedan 9år tillbaka, varit/är otrogen mot mig med en kollega.. Berättaren skriver att hen varit tillsammans med min mans påstådda älskarinna/flickvän syster, och att detta förhållande/otrohet varat i 3-4 år.

Hjälp, vafan är detta är min första tanke.

Men ju mer jag läste, ju mer så är det smådetaljer som stämmer in.

Vad gör jag OM min man är otrogen? Hur konfronterar jag honom? Kommer jag förlåta honom? Vad händer med barnen? Känns som om hjärtat ska hoppa ur kroppen och jag mår illa, vill spy.

Min man slutar jobbet om ca en kvar, ska jag ta det direkt? Vänta tills imorrn?

Hjälp mig tänka klart!

• Svar på tråden Är MIN man otrogen?
  • GGN
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-22 23:37:57 följande:

Att en avsugning var viktigare för honom, än att stötta mig när jag mådde som sämst efter aborten han tvingade mig att göra?

Du får ursäkta TS, men var är självrespekten?
  • Anonym (Spegeln)

Tankarna flyger iväg.

Jag är arg, och ledsen. Tyvärr är humöret i botten och jag blir lättirriterad på allt. Allt ifrån hur ett glas dras på bordet till att jag hör när grannbarnen galloperar i lägenheten ovanför. Jag håller på bli tokig!

Jag gråter! Jag skriker! Det är barnen som blir drabbade! Jag orkar inte!

Otroheten har hänt, den kommer aldrig bli ogjord. Min man valde att vara otrogen och leva dubbelliv. Och jag mår dåligt pga hans handlande!

Att utsätta sin fru och familj. Hur? Varför?

Just idag, vill jag bara ge upp. Ge upp allt..

• molly50
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-24 08:23:23 följande:

Tankarna flyger iväg.

Jag är arg, och ledsen. Tyvärr är humöret i botten och jag blir lättirriterad på allt. Allt ifrån hur ett glas dras på bordet till att jag hör när grannbarnen galloperar i lägenheten ovanför. Jag håller på bli tokig!

Jag gråter! Jag skriker! Det är barnen som blir drabbade! Jag orkar inte!

Otroheten har hänt, den kommer aldrig bli ogjord. Min man valde att vara otrogen och leva dubbelliv. Och jag mår dåligt pga hans handlande!

Att utsätta sin fru och familj. Hur? Varför?

Just idag, vill jag bara ge upp. Ge upp allt..

Jag förstår att det är jobbigt. Och det går upp och ner och kommer säkert att göra ett tag.
    Har du någon du kan prata med?
    Du behöver stöd omkring dig.

Styrkekramar till dig! 
  • Anonym (Spegeln)

Har fortfarande inte berättat för nån. Vet inte om det skulle göra saken lättare lr om det blir värre för mig.

Min förra chef ringde mig häromdan och fråga hur jag mådde, bröt såklart ihop i telefonen, men berätta inget. Hon hade hört av en exkollega att jag va hemma sjukskriven. Det kändes som att jag ville ringa upp henne efter att hon slutat och bara få berätta. Men sen ringer en annan gammal kollega upp och berättar att min förra chef frågat runt och dom ALLA hade börjar spekulerat i varför jag va hemma. Kändes inte alls bra, och jag ringde aldrig upp henne.

Har samtal med kurator imorrn.

molly50 skrev 2020-03-24 08:33:49 följande:

Jag förstår att det är jobbigt. Och det går upp och ner och kommer säkert att göra ett tag.

Har du någon du kan prata med?

Du behöver stöd omkring dig.

Styrkekramar till dig! 

• Anonym (Finns med dig som medmänniska)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-24 08:53:48 följande:

Har fortfarande inte berättat för nån. Vet inte om det skulle göra saken lättare lr om det blir värre för mig.

Min förra chef ringde mig häromdan och fråga hur jag mådde, bröt såklart ihop i telefonen, men berätta inget. Hon hade hört av en exkollega att jag va hemma sjukskriven. Det kändes som att jag ville ringa upp henne efter att hon slutat och bara få berätta. Men sen ringer en annan gammal kollega upp och berättar att min förra chef frågat runt och dom ALLA hade börjar spekulerat i varför jag va hemma. Kändes inte alls bra, och jag ringde aldrig upp henne.

Men snälla snälla snälla du berätta..... Du är ju omgiven av goda vänner som bara vill dig väl och vill hjälpa dig.....Så jävla fint av dem som ringer och hör av sig.... Alla, inklusive vi, vill ju bara bara finnas för DIIIIIIIIGGGGG!!!!!!!!
  • molly50
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-24 08:53:48 följande:

Varför skulle det göra det värre för dig,tror du?
    Du behöver få ur dig det här och få prata med någon.
    Att gå och hålla allt inom dig själv riskerar däremot att göra allt värre.
    Du borde kanske berätta för din chef så att de slipper spekulera?
    Och berätta för din familj och dina vänner.
    Bra också att du ska gå till en kurator.
    Och vi finns också här om du behöver skriva av dig.
  • Anonym (Spegeln)

Jag vet inte varför det skulle bli värre, samma sak om det skulle bli bättre om jag berättar. Den jag berättar för kommer garanterat se ner på min man, säkert säga sitt om att lämna. Tror ingen jag känner är positiv till att försöka laga ett trasigt förhållande pga otrohet. Känner inte att jag skulle få stöd i mitt beslut, att ge honom en chans.

Jag skäms! Jag skäms för att min varit otrogen, och jah skäms för att jag vill ge honom en chans.

Skammen!

• Anonym (man)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-24 11:36:16 följande:

Jag vet inte varför det skulle bli värre, samma sak om det skulle bli bättre om jag berättar. Den jag berättar för kommer garanterat se ner på min man, säkert säga sitt om att lämna. Tror ingen jag känner är positiv till att försöka laga ett trasigt förhållande pga otrohet. Känner inte att jag skulle få stöd i mitt beslut, att ge honom en chans.

Jag skäms! Jag skäms för att min varit otrogen, och jah skäms för att jag vill ge honom en chans.

Skammen!

Inser du vilket grop du bygger åt dig själv när du gör så?

Otroheten finns där och kommer finnas där för alltid vilket betyder att om du ska försöka hålla det hemligt för andra så kommer du få göra det resten av ditt liv. Du kommer få tänka på vad du säger, undvika vissa frågor, byta samtalsämne eller tom ljuga dina släktingar rakt i ansiktet för att kunna upprätthålla bubblan. Det i sin tur kan skapa friktion mellan dig och din familj.  Är det värt det?
  • molly50
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-24 11:36:16 följande:

Skammen!

Men hur länge tänker du att du ska hålla det för dig själv? Och hur länge tror du att det håller?
    Förr eller senare så kommer det att spricka och du kan inte hålla det inom dig längre.
    Du behöver få det ur dig.
    Och varför ska du skämmas? Det är han,och ingen annan,som ska skämmas.
    Det är han som har gjort fel. Inte du. 
    Oavsett vilket val du gör så kan du stå tryggt med båda fötterna på jorden med vetskapen om att du inte har gjort fel- Det ska du komma ihåg.
  • Anonym (Eget val)
    molly50 skrev 2020-03-20 09:08:59 följande:
    Jag förstår hur du tänker och jag kan delvis hålla med.
    Men samtidigt så är det ju inte alltid som man vet bäst själv hur man ska agera när man befinner sig mitt i en kris.
    Och då kan det vara bra att prata med andra som själva inte är berörda men som själva har erfarenheter av det man går igenom.
    TS ska inte fatta ett beslut nu,tycker jag.
    Det ska hon göra när hon tagit sig igenom den värsta chockfasen och börjar se ljuset i tunneln.
    Då är det lättare att se saken ur en annan synvinkel.
    Jag är med dig till 100%.
    Det jag reagerar mest mot är att (man) med svordomar, fördömanden och ett vidrigt språk riktat mot TS påstår sig veta mera om TS och hennes situation än vad hon själv gör.
    Han uttrycker sig på ett sätt som gör tydligt att han själv inbillar sig att han vet bättre än TS och bättre än alla andra och han försöker pressa henne till att fatta beslut.
    Han sågar tom psykologer och terapeuter som yrkesmässigt jobbar med dessa frågor.
    Alla andra inser ju det orimliga i hans villfarelser.

Jag tycker som du att TS inte ska fatta ett livsavgörande beslut just nu i denna situation.
Svar på tråden Är MIN man otrogen?