• Anonym (Spegeln)

Är MIN man otrogen?

Fick ett mess nu ikväll av någon okänd som hävdar att min man, sedan 9år tillbaka, varit/är otrogen mot mig med en kollega.. Berättaren skriver att hen varit tillsammans med min mans påstådda älskarinna/flickvän syster, och att detta förhållande/otrohet varat i 3-4 år.

Hjälp, vafan är detta är min första tanke.

Men ju mer jag läste, ju mer så är det smådetaljer som stämmer in.

Vad gör jag OM min man är otrogen? Hur konfronterar jag honom? Kommer jag förlåta honom? Vad händer med barnen? Känns som om hjärtat ska hoppa ur kroppen och jag mår illa, vill spy.

Min man slutar jobbet om ca en kvar, ska jag ta det direkt? Vänta tills imorrn?

Hjälp mig tänka klart!

• Svar på tråden Är MIN man otrogen?
  • molly50
    Anonym (Vakna) skrev 2020-04-28 16:12:50 följande:

Kära TS

Jag har läst alla dina inlägg och jag lider med dig. Dock förstår jag inte varför du är så naiv?

Jag har själv varit en älskarinna i 4 år. Efter så lång tid är man INTE en älskarinna längre, man har en relation. Din man har inte valt att ha sex med henne bara för att få en avsugning, han har valt henne för att han älskar henne. Han älskar givetvis dig med men han älskar henne oxå. Du säger att de gjort slut men det är nog bara tillfälligt. Min kille blev även han påkommen och han gjorde slut med mig men så fort det lugnade sig hemma så var vår relation tillbaka på 100% igen.

Din psykolog/samtalsterapeut säger att du ska lämna, det är för att du ska det. Din man är inte din, han är ?er? och snart har han henne tillbaka eller en ny. Det spelar ingen roll vad han svarar dig nu på alla frågor och förhör, han vill bara få tillbaka lugnet.

Lämna honom eller acceptera att dela honom med eller utan din vetskap.

På vilket sätt hjälper detta TS?
    Hon behöver konstruktiva råd,inte få höra att hennes man kommer att gå tillbaka till sin älskarinna och att han älskar henne.
    Och ingen här vet hur TS man tänker och känner.

För övrigt så undrar jag hur du själv tänker som väljer att vara med en upptagen man i flera års tid?
    Tycker du inte att du förtjänar bättre?
    Vill du inte vara någons nr 1?
  • Anonym (man)
    Anonym (Jag har varit i din situation) skrev 2020-04-28 16:15:53 följande:
    Jag har absolut inte svårt för det, men det finns olika tillfällen där man ska kunna tycka och tänka :)
    Tydligen har du det eftersom du verkar tycka att alla som inte tycker att gå tillbaka till en sån "man" är en bra idé ska vara tysta och inte yttra sig.

Är det du som sätter när det är bra tillfälle att inte hålla med?
  • Anonym (man)
    Anonym (Jag har varit i din situation) skrev 2020-04-28 16:20:33 följande:
    Jag själv har tagit steget framåt grundad med samma beslut som hon har gjort nu och jag är glad att jag gjorde det då jag lever lyckligt liv med min man och Mina barn, mer kära än någonsin , ärligare än många andra som lever i falska förhållanden och ja, vi är idag starkare än någonsin. Vi alla är människor men jag förstår dig , för alla kan inte förlåta , alla har inte hjärtat för det
    Ja men det är du det, andra har kanske tagit samma steg och det visat sig förödande. I en öppen tråd kan alla säga vad de tycker, det finns inget krav på medhåll.

Det handlar inte enbart om att kunna eller inte kunna förlåta, det handlar precis lika mycket om hur den du förlåter sen beter sig. Att förlåta KAN vara bra OM personen förtjänar det. I annat fall är det bara självdestruktivt.
  • Anonym (man)
    Anonym (Vakna) skrev 2020-04-28 16:12:50 följande:

Kära TS

Jag har läst alla dina inlägg och jag lider med dig. Dock förstår jag inte varför du är så naiv?

Jag har själv varit en älskarinna i 4 år. Efter så lång tid är man INTE en älskarinna längre, man har en relation. Din man har inte valt att ha sex med henne bara för att få en avsugning, han har valt henne för att han älskar henne. Han älskar givetvis dig med men han älskar henne oxå. Du säger att de gjort slut men det är nog bara tillfälligt. Min kille blev även han påkommen och han gjorde slut med mig men så fort det lugnade sig hemma så var vår relation tillbaka på 100% igen.

Din psykolog/samtalsterapeut säger att du ska lämna, det är för att du ska det. Din man är inte din, han är ?er? och snart har han henne tillbaka eller en ny. Det spelar ingen roll vad han svarar dig nu på alla frågor och förhör, han vill bara få tillbaka lugnet.

Lämna honom eller acceptera att dela honom med eller utan din vetskap.

Och varför avslutar inte DU relationen?
  • Anonym (Jag har varit i din situation)
    Anonym (man) skrev 2020-04-28 17:03:18 följande:

Tydligen har du det eftersom du verkar tycka att alla som inte tycker att gå tillbaka till en sån "man" är en bra idé ska vara tysta och inte yttra sig.

Är det du som sätter när det är bra tillfälle att inte hålla med?

Du skriver väldigt naivt och övergripande . Jag tycker absolut inte att man inte får yttra sig , snarare tvärtom . Läs hens kommentar som jag reagerade på till att börja med. Jag är saklig och jag kommenterade enbart den onödiga kommentaren . Jag tror inte det är någon idé att vi fortsätter trötta ut alla här med en diskussion som inte leder någonvart .
  • pyssel
    Anonym (man) skrev 2020-04-26 22:50:38 följande:

Absolut, bra att TS går i terapi. Dock tycker jag inte man bara kan lägga all skuld på terapeutens brist på taktkänsla utan även en del på TS inställning till vad som sägs. Även om mycket hänger på terapeutens kompetens så ligger ju en hel del hos den som söker hjälp, terapi är ju ingen magi.

Hur många misslyckade terapier beror på terapeuten och hur många beror på den söker? Hur många ger inte upp för snabbt när det som sägs inte är vad man vill höra?

Jag la ingen skuld på någon utan konstaterade att psykologen verkade sakna vissa, ganska självklara, verktyg.

Ansvar i terapi förhåller man sig lite olika till utifrån var i processen man är, typ av terapi osv. Finns inget universalsvar på det. Det blir också en filosofisk fråga om egenansvar i livet, för den egna personen o likn, en fråga som har en mängd svar när du lägger den i en kontext, som terapi t.ex.
    #inteensamaldrigglömd
  • Anonym (Vakna)
    Anonym (man) skrev 2020-04-28 17:11:34 följande:

Och varför avslutar inte DU relationen?

För att jag var helt nöjd och fick allt jag ville ha och lite till. Hade jag varit missnöjd hade jag lämnat. Jag har stöttat karln i samband med svåra beslut, jag har fått en otrolig support när jag haft bekymmer och vi har gett varandra våra bästa sidor och njutit av varandra till fullo . Troligen får hennes mans älskarinna det oxå och det är ytterst naivt av TS att tro att allt de har är de avsugningar som hon inte ger.

TS mår inte bättre av att leva i förnekelse och inbilla sig att älskarinnan bara är ett tidsfördriv och att det bara varit köttets lust. Det är tre år av sina liv de delat.
  • Anonym (Vakna)
    molly50 skrev 2020-04-28 16:58:12 följande:

På vilket sätt hjälper detta TS?

Hon behöver konstruktiva råd,inte få höra att hennes man kommer att gå tillbaka till sin älskarinna och att han älskar henne.

Och ingen här vet hur TS man tänker och känner.

För övrigt så undrar jag hur du själv tänker som väljer att vara med en upptagen man i flera års tid?

Tycker du inte att du förtjänar bättre?

Vill du inte vara någons nr 1?

Konstruktiva råd är inte bara att säga snälla saker som inte ens är sanna. TS verkar ha fastnat i någon sorts illusion om vad hennes man och älskarinnan delat.

Jag hade en helt fantastisk relation, som jag sen avslutade när jag ville ha något annat. Jag var hans nr1, att han sen sov med någon annan och lekte med deras barn gjorde mig inget, den delen ville jag inte ha. Jag fick hans bättre sida, frun fick sidan med plikter och måsten och vardag, vi hade glädjen, festen, sexet och humorn.

Jag säger inte att TS man är likadan men chansen/risken är stor för han har inte halkat snett på fyllan. Han har haft en fast relation i tre år!
  • molly50
    Anonym (Vakna) skrev 2020-04-28 22:48:53 följande:
    Konstruktiva råd är inte bara att säga snälla saker som inte ens är sanna. TS verkar ha fastnat i någon sorts illusion om vad hennes man och älskarinnan delat.

Jag hade en helt fantastisk relation, som jag sen avslutade när jag ville ha något annat. Jag var hans nr1, att han sen sov med någon annan och lekte med deras barn gjorde mig inget, den delen ville jag inte ha. Jag fick hans bättre sida, frun fick sidan med plikter och måsten och vardag, vi hade glädjen, festen, sexet och humorn.

Jag säger inte att TS man är likadan men chansen/risken är stor för han har inte halkat snett på fyllan. Han har haft en fast relation i tre år!
    Jo,men just att få höra att hennes man kommer att gå tillbaka till älskarinnan kanske inte är vad hon behöver höra om hon nu försöker lappa ihop sitt förhållande?

Och du kunde inte få allt det av en singelman?

Självklart halkade han inte snett på fyllan med tanke på hur lång relation han har haft med älskarinnan.
    Men hur han känner nu,om han känner genuin ånger för det han har gjort eller om han vill tillbaka till älskarinnan,det kan ingen här veta.
  • Anonym (Jag har varit i din situation)
    molly50 skrev 2020-04-29 08:54:52 följande:

Jo,men just att få höra att hennes man kommer att gå tillbaka till älskarinnan kanske inte är vad hon behöver höra om hon nu försöker lappa ihop sitt förhållande?

Och du kunde inte få allt det av en singelman?

Självklart halkade han inte snett på fyllan med tanke på hur lång relation han har haft med älskarinnan.

Men hur han känner nu,om han känner genuin ånger för det han har gjort eller om han vill tillbaka till älskarinnan,det kan ingen här veta.

Bra skrivet !
Svar på tråden Är MIN man otrogen?