• Pope Joan II

Dottern tjatar om helixpiercing

Blankt nej. Skulle aldrig ha tillåtit vare sig tatueringar eller piercing. A L D R I G.

• Pope Joan II
    ninaflower skrev 2020-02-24 09:32:10 följande:

Jag var nog 15 år när jag gjorde min första gången. Men då hade jag flera hål i det mjuka. Sedan lät jag min Helix växa igen. Hålet växer snabbare i hop i bråsket. För ett år sedan gjorde jag en ny Helix. Det jobbiga är att jag har tre i vänstra och två i högra, vilken sida på kudden kan vara. Bättre att tillåta en Helix än en piercing i naveln eller näsa (har iför sig det med).

Vad betyder det där?
  • Pope Joan II
    Anonym (Mamma) skrev 2020-02-24 12:51:06 följande:
    Anonym (Gladiator) skrev 2020-02-24 12:41:11 följande:

Nu är det ju så att inga 15 åringar har någonsin fått bestämma hemma hos mig. Där är det jag som gör det och har alltid varit konsekvent med det.

Det jobbiga är att 15-åringar är inga små barn som det är så lätt att bestämma över. Skulle inte förvåna mig ifall hon fick för sig att göra en själv... Hon har redan gjort egna hål i örsnibben även om jag antar att det inte kan vara helt lätt att ta sig igenom brosk själv.
    Mina barn vet att jag bara säger nej på verkligen goda grunder, så de har litat på mitt omdöme. Ett fåtal saker har under deras uppväxt sorterat under rubriken "ej förhandlingsbart" och det har de fått respektera. 
Svar på tråden Dottern tjatar om helixpiercing