• Anonym (Snart 3-barnsmamma)

    Kraftigt tryck neråt i fiffin, nån som känner igen?

    Väntar min tredje och är i v 27. När jag reste mig upp ur sängen i morse fick jag sånt sjukt tryck ner i fiffin att det kändes som bebin försökte trycka ut huvudet. Det försvann dock efter nån minut. Har sen upplevt samma känsla flera gånger om nu efter varje gång jag reser mig upp från sittande eller liggande. Även r jag lyfte upp min dotter kändes samma sak, så då fick jag sätta mig och vila igen.

    Det gör inte ont, men det är obehagligt. Inte är det foglossning heller, för det hade jag under en föregående graviditet och kan jämföra med. Detta känns som en tyngd som trycker på neråt.

    Nån som varit med om samma?

  • Svar på tråden Kraftigt tryck neråt i fiffin, nån som känner igen?
  • Anonym (Hej)

    Skulle kunna vara någon form av framfall. Men kan naturligtvis lika gärna vara någonting annat

  • AnnaMAJ

    Jag hade också sådär i typ v20-23 fram och tillbaka i stunder - tyngdkänsla neråt och obehagligt tryck/värk lååångt ner i magen. Min BM testade mig då för urinvägsinfektion men det var det inte.

    Efter ett tag gick det över och nu är jag i v26 och får det mer sällan. Men det BM då trodde var att bebisen lagt sig långt ner och att man är i en tillväxtfas i trimester 2. Känns som den teorin stämde på mig MEN om jag vore du skulle jag ändå ringa förlossningen dit du är inskriven och fråga. Min BM sa att jag alltid skulle ringa dit en gång för mkt än en gång för lite. Och inte vänta på att saker som oroar mig ska ?gå över?. Kändes bra att höra! Så ring

Svar på tråden Kraftigt tryck neråt i fiffin, nån som känner igen?