Inlägg från: StevenDiese |Visa alla inlägg
  • StevenDiese

Han är ett svin!

Anonym (TS) skrev 2020-02-24 20:10:05 följande:

Typ så ja... Han tog bort den lika snabbt som han la upp den för tanken var bara att en person skulle se den.

Det lär ju inte hjälpa. Nu finns du på nätet! Trevlig kille.
  • StevenDiese
    Anonym (TS) skrev 2020-02-24 21:10:50 följande:

Eller hur??? Jävla svin! Jag tror inte man ser att det är jag (ansikte) men å andra sidan trodde jag inte det om honom över huvud taget! Jag vet inte vad det är för bild... Ska fråga imorgon!

En bra livsregel är att aldrig skicka nakenbilder till någon. Aldrig.
  • StevenDiese
    Anonym (TS) skrev 2020-02-24 22:26:49 följande:

Jag skickar en del bilder, han fotar en del själv men hänga ut mig med bilder där man ser/förstår att det är jag det skulle han aldrig!!! Eller?

Kan han göra så här när ni är sams så kan han nog sabba en hel del när ni är osams.

Och vet du ens vad för bild han lagt ut?

Han verkar sakna konsekvenstänk helt. Både otrohet och sprida nakenbilder. Förmodligen saknar han empati helt och hållet eller så kan han inte lägga ihop 2 och 2.
  • StevenDiese
    Anonym (man) skrev 2020-02-25 12:38:45 följande:

Ok fantastiskt, sen har vi den andra biten om att delta i andras otroheter. En person som deltar i att förnedra en annan är ju inte mycket bättre själv. Så varför ska vi tycka synd om dig när du inte inte tar hänsyn till andra?

Det moraliska ansvaret ska bäras av den som är otrogen. Om nu inte ts har personliga band till den bedragna makan.
  • StevenDiese
    Anonym (man) skrev 2020-02-25 13:21:02 följande:

För sin otrohet ja, men det moraliska ansvaret för att DELTA i andras svineri bärs av den som deltar. DELTAR du i att tex mobba någon annan så kan du inte påstå att du är oskyldig eller inte har något ansvar.

Vad menar du men personliga band? Är det bara människor man har personliga band till som man ska ta hänsyn till, alla andra kan man göra som man vill mot?

Nej men ansvaret ligger hos den otrogna. Är ts vän med den otrognas fru så sårar hon ju nån. Känner de inte varann så är det enbart mannen som står för sårandet.

Deltar man i mobbning Är man ju mobbare och därför även skyldig. Dålig jämförelse.

Tycker du också att det är samhällets fel att ungdomsgäng rånar och fjuttar på bilar i förorten? Det är ju lite samma sak. Ansvarsförskjutning.

Att skylla på de som de facto inte begår det omoraliska förskjuter ansvaret från de som verkligen är skyldiga.

Men visst, jag har sett vänner som haft otrogna flickvänner som skyller allt på killen. Förstår inte alls det resonemanget. Ingår man ett förhållanden är det en överenskommelse att inte vara intima med andra. Likadant med vänner. Man pillar inte på vänners partners. Men med okända människor finns ingen sån överenskommelse.
  • StevenDiese
    Anonym (man) skrev 2020-02-25 15:39:41 följande:

Så du menar att du inte kan förstå skillnaden mellan att GÖRA något och att DELTA i att göra något? Är det samma sak menar du?

Det är väl ingen som sagt att den som ligger med en upptagen man är otrogen, det jag säger är att den som ligger med en upptagen man DELTAR i mannens otrohet? Förstår du skillnaden ? På vilket sätt menar du att den som mannen ligger med INTE deltar i otroheten när själva otroheten faktiskt görs med personen?

Mobbning eller vilken handling som helst är absolut en relevant jämförelse för det är liksom exakt samma sak där, DELTAR man i det någon gör mot en annan så har man ett ansvar för det. Det är snarare du som verkar blanda mannens ansvar för sin otrohet men deltagarens ansvar för sitt deltagande.

När du förstått skillnaden mellan ansvar för att göra och ansvar för att delta i att göra (dvs både och inte antigen eller) så kommer du förmodligen förstå att det inte är ansvarsförskjutning jag pratar om utan att ta ansvar för sina egna handlingar, både två. Och därmed blir svaret på din fråga enkel,. nej det är inte samhällets ansvar att vissa bränner bilar, för det är inte samhället som utförde handlingen det var personerna själva. Och det spelar ingen roll om det var kalle som tuttade på och nisse som "bara" höll i bensindunken, båda har ett ansvar för båda hjälptes ut att utföra handlingen. Men enligt ditt resonemang så är det ju bara kalle som är skyldig och nisse som deltog oskyldig för det kan ju bara finnas en skyldig.

Så om du lånar ut bilen till nån som kör för fort, hur mycket av böterna tar du? 50%? 33%? Bara så jag vet hur man beräknar skulden? Jag menar du DELTAR ju genom att möjliggöra fortkörningen.
  • StevenDiese
    Anonym (man) skrev 2020-02-25 16:02:44 följande:

Ok så du förstår alltså inte sambandet mellan att delta i att göra något och ha ett ansvar för det?

Spelar det någon roll exakt hur man fördelar skulden när poängen som du tydligen inte håller med om är ATT om två personer hjälps åt att utföra en handling så har BÅDA ett ansvar för det. Enligt dig så spelar det ju ingen roll vad man deltar i, man är oskyldig ändå eftersom det kan bara finnas en ansvarig. Ja då existerar ju ingen fördelning av ansvar.

Jodå jag förstår skillnaden. Så om du är MED i bilen så betalar du på böterna då?

Det är ju samma sak. TS deltar ju inte i otrohet eftersom hon inte kan vara otrogen. Precis som när du inte kör bilen.

Jag vet att många offer för otrohet vill ha nån att skylla på. Ofta för att kunna förlåta. Men det är att bedra sig själv. Man förflyttar en del av skulden mot den som varit föremål för partnerns snedsteg. Lite som plåster på såren. Hon blev charmad av den onde människan liksom. Ofta brukar de otrogna skylla på både det och att man varit full. Allt för att tona ner sitt ansvar. Den bedragna tar ofta detta som rimliga förklaringar och förlåter.

Man ser ofta det i populärkulturen att den bedragna ger sig på den utomstående Med våld precis som att det är där den stora skulden ligger? Är det därifrån du fått dessa åsikter? Jag tycker det är helt fel att lägga skuld på en oskyldig på det sättet. Har du blivit bedragen och inte läkt dina sår från upplevelsen? Är det därför du brinner så för att skuldbelägga åt det hållet?

Sen skulle jag personligen inte vänslas med upptagna men det beror främst på andra orsaker än sympati för nån människa jag aldrig träffat.
Svar på tråden Han är ett svin!