MiniNin skrev 2020-10-09 22:59:56 följande:
Bra att du blir kollade ordentligt! Hoppas det visar fint resultat.
Men nej, illamående är verkligen det värsta :( Tråkigt också att det blir ännu svårare att hålla det hemligt. Önskar verkligen inte att må så dåligt. Hoppas det snabbt går över för dig och att du hittar lindring i någon medicin. Tror man kan vara tacksam och lida som fan samtidigt, men visst måste det vara värt det.
Hur tänker ni kring KUB osv?
Tack! Jag har nog haft lite tur ändå för Postafen i kombination med lite anpassad mat (och att aldrig bli hungrig, när magen är tom ballar det ur) verkar hjälpa ganska bra, peppar peppar! Har inte spytt på några dagar nu, hoppas det håller i sig :)
Vi tänkte nog göra KUB, vi vill ha så mycket info som möjligt helt enkelt. Jag hade dock inte fattat att det inte verkar ingå i Stockholm om man är under 35 och BM nämnde typ inte det utan sade mest att vi skulle tänka igenom noga om vi ville göra det och hur vi skulle hantera resultatet. Så nu blev jag typ lite osäker på om jag behöver ?boka? det separat eller om BM kommer boka in det. Samt om vi ändå måste betala det själva kanske man ska göra NIPT istället? Får nog skriva och fråga. Var på inskrivning i onsdags men man får ju inte ha med sig någon och det var mycket info och det var den dag då jag mådde som sämst så hade lite svårt att ta till mig allt.