• Aryanangel

    Provsvar

    Kan någon hjälpa mig tolka dessa provsvar ?

    Vet att tmin ena äggstock är förstorad o jag har fått remiss till gyn.

    Har symtom som;

    Yrsel m svimningskänsla

    Anemi

    Trötthet

    Ofrivillig viktnedgång

    Svullen spänd mage

    Illamående och kräkningar ibland

    Molvärk

    Ont i ryggslut

    M.m.

    Är ej gravid

  • Svar på tråden Provsvar
  • Catsinmyeye

    Hej!

    Var tvungen att svara på ditt inlägg här för dina symptom stämmer så mycket på mina. De enda jag inte har är att min ena äggstock är förstorad (var jag vet än så länge) men har fått operera bort en cellförändring i livmoderhalsen.

    Det ska vara bra nu, men ska på återkontoll.

    Samt yrsel med svimmningskänsla. Jag svimmade rätt mycket förut under en längre tid, men fick efter mycket eget initiativ till olika läkare reda på att det var biverkningar från en medicin, jag slutade äta dom och svimmar inte längre.???????? Går du på några mediciner, kan vara intressant att veta i sammanhanget.

    Annars som du skriver har jag symptom som:

    Anemi

    Extreeeem trötthet

    Har gått ner i vikt!! (Trots ja äter massor godsaker oxå)

    Svullen spänd mage, ända från brösten och nedåt ända till buken.

    Konstiga toalett?vanor? med mest diarré hela tiden.

    Illamående ofta och lätt, och lätt till kräkningar.

    Ont i ryggslut (svanken) extremt. Men även ont i övriga ryggen.

    Molvärk, hur menar du med det? Är det ett specifikt område?

    Jag har lätt att få ont i lederna mina också,

    Känner att min ork inte klarar av en normal vardag.

    Kan sova huuuuur länge som helst om ingen väcker mig.

    Har också extremt känslig hud som kliar och får kontaktallergi väldigt lätt.

    Har du fått någon mer information sen du skrev? Går du hos vårdcentralen, eller hos andra typer av läkare?

    Läste även längst ner i ditt inlägg att det stod m.m efter du skrivit dina symptom. Vad är dessa m.m?

    Lider med dig! Vet hur det känns!

    Mvh/Amanda

  • Aryanangel
    Catsinmyeye skrev 2020-02-26 18:15:22 följande:

    Hej!

    Var tvungen att svara på ditt inlägg här för dina symptom stämmer så mycket på mina. De enda jag inte har är att min ena äggstock är förstorad (var jag vet än så länge) men har fått operera bort en cellförändring i livmoderhalsen.

    Det ska vara bra nu, men ska på återkontoll.

    Samt yrsel med svimmningskänsla. Jag svimmade rätt mycket förut under en längre tid, men fick efter mycket eget initiativ till olika läkare reda på att det var biverkningar från en medicin, jag slutade äta dom och svimmar inte längre.???????? Går du på några mediciner, kan vara intressant att veta i sammanhanget.

    Annars som du skriver har jag symptom som:

    Anemi

    Extreeeem trötthet

    Har gått ner i vikt!! (Trots ja äter massor godsaker oxå)

    Svullen spänd mage, ända från brösten och nedåt ända till buken.

    Konstiga toalett?vanor? med mest diarré hela tiden.

    Illamående ofta och lätt, och lätt till kräkningar.

    Ont i ryggslut (svanken) extremt. Men även ont i övriga ryggen.

    Molvärk, hur menar du med det? Är det ett specifikt område?

    Jag har lätt att få ont i lederna mina också,

    Känner att min ork inte klarar av en normal vardag.

    Kan sova huuuuur länge som helst om ingen väcker mig.

    Har också extremt känslig hud som kliar och får kontaktallergi väldigt lätt.

    Har du fått någon mer information sen du skrev? Går du hos vårdcentralen, eller hos andra typer av läkare?

    Läste även längst ner i ditt inlägg att det stod m.m efter du skrivit dina symptom. Vad är dessa m.m?

    Lider med dig! Vet hur det känns!

    Mvh/Amanda


    Fy vad jobbigt, nej jag tar inga mediciner , min yrsel tror jag beror på anemin mest samt att jag inte äter så bra pga knappt någon matlust :/

    Har gått ner totalt 17,5 kg sen september....

    Andra symtom jag har är konstant huvudvärk, ont i ryggsidorna, snabb mättnadskänsla, udda blåmärken.

    Molvärken sitter mest mellan navel och venusberg typ.

    Jag var hos läkare på vårdcentral och barnmorska. Ska få träffa gynläkare nästa vecka pga äggstocken.

    Mina prover visar förhöjt B12 värde, vet inte vad det betyder dock. Var något mer det visade förhöjt på.

    Min mage har svullnat ännu mer sen jag skrev , väldigt hård också när jag känner på den. Grymt orolig för att det ska vara cancer eller annat allvarligt...
  • Fialotta75

    Hoppas att ni båda inte har ngn allvarligare åkomma.....!

    Be att bli testade för glutenintolerans. Det kan ge massor av symptom och bristtillstånd (dock brukar B12 inte bli för högt).

  • Aryanangel
    Fialotta75 skrev 2020-02-29 12:10:00 följande:

    Hoppas att ni båda inte har ngn allvarligare åkomma.....!

    Be att bli testade för glutenintolerans. Det kan ge massor av symptom och bristtillstånd (dock brukar B12 inte bli för högt).


    Jag har blivit testad för det , verkar ha kommit provsvar men kan inte tolka det, kollade min journal på 1177.se.

    Jag har dessutom inte fått i mig mycket gluten alls då min dotter är allergisk mot vete och jag ammar henne.
  • Fialotta75
    Aryanangel skrev 2020-02-29 18:05:58 följande:

    Försökte för övrigt bifoga bilder på mina provsvar men de laddades inte upp..


    Kan du försöka igen alt skriva svaren i ett inlägg?
Svar på tråden Provsvar